Nissens
I Ingvar 58 sanoi:
Omituinen keskustelu hammarbandista täytyy sanoa. Joskus ihmettelen, onko täällä ihmisiä, jotka todella rakentavat jotain, vai keksivätkö he vain.

'Tavallisissa' omakotitalorakennuksissa on vaakatasossa oleva hammarband, ja seisovat koolaukset ovat c/c 60. Joka toinen koolauspalkki peittyy sitten kattotuolikannattimilla c/c 120.

Yksinkertaisemmassa rakennuksessa, jossa koolaukset ovat kauempana toisistaan, asetetaan edullisesti seisova koolaus sisään hammarbandin alla, mikä sitten muodostaa uskomattoman vahvan yhdistelmän.

Tätä voidaan tietysti tehdä myös silloin, kun koolaukset ovat c/c 60, mutta se on ylimääräistä.

Itse laitan aina seisovan 145-koolauksen ULKOPUOLELLE koolausten ja käytän hammarbandia, joka on 2 tuumaa leveämpi ja peittyy sitten kyseisellä koolauksella.
Seisova koolaus toimii sitten kiinnikkeenä paneelille.
Olen täysin samaa mieltä, juuri niin ajattelevat ne, jotka ovat rakentaneet jotain! 👍

useless useless sanoi:
Ei ole olemassa mitään nimeltä "stående hammarband". Hammarbandin tehtävä on, kuten on sanottu useita kertoja aiemmin, vakauttaa seinä. Siksi se on asennettava makaamaan.
Sääntö pystyasennossa on kantava palkki, joka tukee kattotuoleja, ei mitään hammarband.
Mistä sinulla on siihen lähde? Sinä, joka et edes tiedä, mitä voimia se ottaa vastaan, tai miksi edes on olemassa hammarband.

D Martin72 sanoi:
Vaakasuoraan asennettavalla harvalaudalla on se etu, että kattotuolin ja harvalaudan välinen kosketuspinta-ala on pienempi. Tämän kokoiselle autotallille uskon, että se on välttämätöntä.
Pystyyn asennetulla harvalaudalla on etu, että se kantaa paremmin niitä kattotuoleja, joiden alapuolella ei ole pystysuoraa seinästä tukea, jos ne on siirretty suhteessa kattotuoleihin (miksi joku nyt rakentaisi niin typerästi), ja se on parempi, jos heti rakentamisen yhteydessä tai myöhemmin halutaan ovia tai ikkunoita siihen, mihin *pitäisi* olla pystysuora tuki.
Eli: jos ei ole varma siitä, miten haluaa myöhemmin muuttaa autotalliaan, viisas valitsee *sekä* pysty- että vaakasuuntaisen harvalaudan. Todella kohtuullisin lisäkustannuksin.
Viestin loppu.
Enpä olisi voinut sanoa sitä paljoa paremmin itse.

Nissens
A AG A sanoi:
En olisi voinut sanoa sitä paremmin itse.
Äsken olit sitä mieltä, että on täysin normaalia, ettei ole suoria seinäkiskoja kattopalkin alla. Nyt kun joku kirjoittaa, että on typerää siirtää suorat kiskot suhteessa kattopalkkeihin, olet myös samaa mieltä siitä.

Ja makuuhöylästä väitit aiemmin, että se voi kantaa kattopalkit, mutta nyt, kun joku sanoo, että suoria höyliä tarvitaan, jos pystysuorat seinäkiskot eivät ole kattopalkkien alla, olet myös samaa mieltä siitä.

Aika kummallista, mutta se on hyvä, jos olet tullut järkiisi. 😊

useless useless sanoi:
Ei ole mitään nimeltään "seisova hammarband". Hammarbandin tehtävä on, kuten on sanottu useita kertoja aiemmin, vakauttaa seinää. Siksi se tulisi asentaa makaavaksi.
Sääntö korkeasuuntainen on kantava palkki, joka tukee kattotuolit, ei mikään hammmarband.
Hammarband pystysuunnassa vakauttaa myös seinää. Ehkä jopa paremmin, koska naula- tai ruuviliitos, joka kiinnittää sen reglarina, voi ottaa vastaan paljon suurempia voimia, koska ne vetävät kohtisuoraan kuituja vastaan. Ero on erityisen suuri, jos ruuvia käytetään.

Lopeta nyt! Talli on jo rakennettu ja keskustelu on mennyt täysin ohi aiheen. Räystäspuu on aina ollut litteänä pystyssä olevien runkotolppien päällä aivan kuten seinävyö on aina ollut upotettuna pystyssä oleviin runkotolppiin. Kaikki muut keksityt nimitykset ovat väärin.
Keskustelu on päättynyt.

• Tykkään
Nissens ja 2 muuta
  • Laddar…
A AG A sanoi:
Mistä sinulla on lähde siihen? Sinä, joka et edes tiedä, mitä voimia se ottaa vastaan, tai miksi on edes olemassa hammarband.
Missä on sinun lähteesi, jota innokkaasti puolustat? Lue Träinformation, siellä varmasti lukee, mitä se tarkoittaa.

Näen nyt tavalliseen tapaan, ettei ketju lopu, vaan sitä kommentoidaan loputtomasti, Nyt 217 pitkä + minun. todennäköisesti rakennus on valmis. TS otti heti vinkistä vaarin ja käytti tukia vakauden vuoksi ja on luultavasti siitä tyytyväinen, joten se ei liukunut ja romahtanut. TS ajattelee varmaan, että riittää nyt erinäisistä asioista tämän tai tuon suhteen. joten lopetus ketjulle on varmaan hyvä idea.

• Tykkään
datja ja 1 muu
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Näin tavallisesti huomaan, että keskustelu ei lopu, vaan sitä pitää kommentoida loputtomiin, Nyt 217 pitkä + minun. todennäköisesti rakennus on valmis. TS huomasi heti tukien tärkeyden vakauden kannalta ja on varmasti iloinen siitä, ettei se luhistunut ja kaatunut. TS luultavasti ajattelee, että riittää nyt kaikenlaisia asioita koskien sitä tai tätä. joten ketjun lopettaminen on luultavasti hyvä idea.
Näytät pitävän sitä tarpeeksi jännittävänä jaksaaksesi lukea ja kommentoida. Ehkä voisi tehdä yhden kierroksen lisää lukijoiden vuoksi?

• Tykkään
FredrikR
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Vaikuttaa siltä, ​​että olet tarpeeksi kiinnostunut jaksaaksesi lukea ja kommentoida. Ehkä pitäisi ajaa yksi kierros lisää lukijoiden vuoksi?
Vastaus ei, mutta saan ilmoituksen ketjusta, jossa olen osallistunut. Mutta on myös sinulle tavallista olla mukana ja vastata moniin viesteihin. Sitä en tee minä, vaan pidän kiinni niistä, jotka vaikuttavat olevan tärkeitä vastata niillä tiedoilla, joita minulla on. Muuten voin lukea jotain, mutta en vastata. Mietitkö tätä ketjua, monta viestiä olen tehnyt. Pari kappaletta riittää minulle, enkä kierrä ehkä epäolennaisilla kommenteilla. Katsotaan kuinka käy ketjussa jatkossa, ylittääkö se 500 viestin rajan vai ei.

• Tykkään
seniorkonsult
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Sitä en tee minä, vaan pysyttelen siinä, mikä vaikuttaa olevan olennaista vastata niillä tiedoilla, jotka minulla on.
Joo, jokainen vastaa kykyjensä mukaan...

• Tykkään
bossespecial ja 1 muu
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Vastaus on ei, mutta saan ilmoituksen viestiketjusta, johon olen osallistunut. Mutta se on sinulle tavallista olla mukana ja vastata moniin asioihin, jotka tulevat esiin. En tee niin, vaan pysyttelen asioissa, joihin minulla on asiantuntemusta vastata. Muuten saatan lukea jotain mutta en vastata. Ajattelet tätä viestiketjua, kuinka monta viestiä olen tehnyt. Muutama kappale, ja se riittää minulle enkä halua pyöriä ehkä epäolennaisilla kommenteilla. Katsotaan miten käy jatkossa ketjussa, aiotaanko se yltää 500 pisteeseen vai ei.
Voit lopettaa ketjun seuraamisen, jos haluat, tämä toiminto on saatavilla. 👍

En ole lukenut kaikkia vastauksia ja ts on varmaan jo ratkaissut ongelman.
Kuvista mitä näen, rakentaja rakensi autotallimme samalla tavalla kuin ts, mutta kiinnitti vinojäykisteet runkoon ja betonilattiaan sekä vinojäykisteet kattoristikoihin, jotka poistettiin, kun raakapontti ja ulkopaneelit naulattiin paikoilleen.

J jonaserik sanoi:
Tätä en tee, vaan pysyttelen siinä, mikä vaikuttaa olevan asiaankuuluvaa vastata niillä tiedoilla, joita minulla on. Muuten voin lukea jotain mutta en vastaa.
OK, nyt ymmärrämme.

S seniorkonsult sanoi:
Lopeta nyt! Talli on jo rakennettu ja ketju on täysin väärällä raiteella. Hammarband on aina ollut tasaisesti seisovien tukipuiden päällä samalla tavalla kuin väggband on aina ollut ja on upotettu seisoviin tukipuihin. Kaikki muut keksityt nimitykset ovat vääriä. Keskustelu on päättynyt.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Väggband
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hammarband
No kaikki eivät ilmeisesti ole samaa mieltä väggbandin ja hammarbandin eroista... Tai jos eroja on. Tai jos "se riippuu"....
Ja joissakin tapauksissa sitä kutsutaan röstbandiksi, päätyseinien osalta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.