Hei!

Meillä on ollut isompi remontti, jossa suljimme aiemmin nokiin asti ulottuvan tilan uudella lattianiskakerroksella. Olemme myös lisänneet huoneen siihen tilaan, mikä on tarkoittanut seinien pystyttämistä. Nyt minulla on viimeinen ovi ja sen lista, jossa uusi seinä tulee kulmaan ovikarmin kanssa 45 asteen kulmassa. Kuinka ihmeessä minun pitäisi ratkaista tämä? Katso kuva. Syy, miksi seinä kohtaa siinä, johtuu siitä, että se on mukautettu uuteen porrasaukkoon.

Mies pitelee valkoista ovenkarmia, jossa näkyy uusi valkoinen seinä, joka kohtaa karmia 45 asteen kulmassa.

Tarvitseeko sinulla olla se laaja vuori? Ehkä riittää pienempi lista?

• Tykkään
Daniel Barnaniel ja 3 muuta
  • Laddar…
Kokeile asettaa pystysuora kappale ensin, sitten muodosta vaakasuora. Leikkaa se ensin 67,5 asteen kulmassa (pystysuoraan siis) ja seuraa sitten reunaa veitsellä ja sahalla.

En tiedä tuleeko siitä hyvä, mutta niin minä olisin kokeillut.

Hammarskallen Hammarskallen sanoi:
Tarvitsetko leveän vuorilaudan? Ehkä riittäisi pienempi lista?
Minulla on tuo vuorilauta muilla 12 ovella talossa, joten haluaisin mieluummin jatkaa sillä, jos mahdollista, vaikka se vaatisi hieman askartelua ☺️

M -MH- sanoi:
Kokeile asettaa pystysuora pala ensin, sitten tee vaakasuorasta sopiva. Leikkaa se ensin 67.5 asteen kulmassa (eli pystysuora), ja seuraa sitten reunaa veitsellä ja sahalla.

En tiedä, tuleeko hyvä, mutta niin olisin kokeillut.
Voisi olla kokeilemisen arvoista! Sauma voi korjata paljon.

Tarvitsetko fog:ia, olet tehnyt virheen 😆

11000:e viesti. Mitä olen tehnyt elämälläni?!?!

• Haha
Klass0n ja 1 muu
  • Laddar…
M -MH- sanoi:
Jos tarvitset saumaa, olet tehnyt jotain väärin 😆

11000:s viesti. Mitä olen tehnyt elämälläni?!?!
Haha, tässä tapauksessa voi ehkä sallia itselleen vähän saumaa 🤩

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Yhden kokemuksesta, joka on myös tarvinnut käyttää kittiä hankalissa puusepäntöissä: Palonkestävä tiiviste ei kellastu 👍

Normaalia olisi, että ylälista jatkuu pystysuoran listan yli ja katkaistaan 45 asteen kulmassa. Tee samoin nyt, mutta erona on, että ylälista täytyy leikata juuri ennen 45 asteen kulmaa ja mukauttaa seinän kulmaan.

Eli

Käsi osoittaa ovenkarmia, jossa on värikynillä hahmoteltu kulma leikkausta varten. Ylä- ja pystysuora lista kohtaavat 45 asteen kulmassa.

• Tykkään
YuGi ja 2 muuta
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sanoi:
Normaali tapa olisi, että yläkarmi jatkuu pystykarmin ylitse ja jiirataan 45 astetta. Tee nyt samoin, sillä erotuksella, että yläkarmi täytyy katkaista juuri ennen 45 asteen jiirausta ja sovittaa seinän kulmaan.

Eli

[kuva]
Pidän tuosta ratkaisusta! Kiitos!

Utfall för uteliaille tulee tässä. Tämä täytyy tietysti leikata oikeassa kulmassa ja ilman lohkeilua. Haluan kiittää ratkaisusta @MathiasS

Käsi pitää valkoista ovenkarmia seinää vasten epätasaisen kulman kohdalla, viitaten tarpeeseen suoristaa ja leikata se oikein.

• Tykkään
Hybro ja 4 muuta
  • Laddar…
Äh, vähän saumausainetta niin se on hyvä sellaisenaan!👍

• Rakastan
Sthlm_
  • Laddar…
Ottaen huomioon epätäydelliset lähtökohdat, luulen, että siitä voi tulla hyvä.

Jos haluat hemmotella itseäsi, voit yrittää yhdistää kaksi yläosaa jollain tavalla, ehkä jyrsimällä jonkin uran, joka tekee liimauksesta paremman.

Tämän foorumin oikeilla puusepillä on varmasti joitain parempia vinkkejä siihen.

Tässä on lopputulos. Vähän saumamassaa ja maalia, niin mielestäni siitä tuli todella hyvä! Kiitos jälleen!
Ovi valkoisella karmilla harmaata seinää vasten; parkettilattia; oikealla avoin ovi huoneeseen, jossa lattia suojattu keltaisella teipillä. Ovi ja ovikarmi, jonka ympärillä on valkoista maalia ja saumaa. Ylemmässä kulmassa näkyy pieni halkeama.

• Tykkään
Hybro ja 5 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.