Hei!

Kuten kuvauksesta voit lukea, ovenkarmi on siis 15 mm syvempi kuin seinä, johon se asennetaan. Aion asentaa ulko-oven sisäseinään, joka johtaa kodinhoitohuoneen sisäänkäynnistä autotalliin, ja ajattelin asettaa karmin niin, että se on tasassa kodinhoitohuoneen sisäseinän kanssa, mutta silloin se työntyy 15 mm ulos autotallin puolelle. Onko tähän ongelmaan olemassa mitään standardiratkaisuja, vai käytetäänkö kenties klackfoder?

Autotallin puolella seinät ovat jo paikallaan, vain ovi on avattu. Sisäpuolella olen poistanut seinälevyt oven aukon ympäriltä (se oli aiemmin suljettu), mutta loput seinälevyt ovat edelleen kiinni.

Olen etsinyt ja löytänyt paljon tietoa siitä, miten toimia, jos karmi on matalampi kuin seinä, mutta en löytänyt mitään päinvastaisesta ongelmasta. Ajattelin kysyä, onko kenelläkään standardiratkaisua tähän ongelmaan ennen kuin keksin pyörän uudelleen :)

Kiitollinen vastauksista!

Koska kirjoitit toisessa ketjussa, että sinulla oli lastulevyä seinillä, niin siitä tulee hyvä, kun laitat kipsiä lastulevyn päälle.

No joo, mutta en ollut ajatellut laittaa kipsiä, ainoastaan armeringstapettia ja paperinauhoja saumoihin. Syynä on se, että minulla on lämmityselementti samalla seinällä ja siitä tulee melko hankalaa, kun huomioi, että seinä siirtyy eteenpäin suhteessa putkiin, jotka nousevat noin 3 cm seinästä (kipsi + lattialista tulevat luultavasti liian kauas).

Voit tehdä käänteisen smygauksen. Eli smyga seinällä 15mm ja sitten foder sen päälle. Laske mihin smygen tulee sijoittaa seinälle riippuen siitä, kuinka leveää foder ajattelit käyttää.

Pilko alas karmi jos mahdollista, muuten tee jotain muista ehdotuksista.

Kuulostaa hyvältä! 15mm tasohöylätty ja sitten foder, sen pitäisi toimia, kiitos!

On olemassa jotain nimeltä klackfoder, jota olen käyttänyt samanlaisissa tilanteissa. Uskon, että sitä on saatavana 15 mm pykälällä, jos muistan oikein.

Kiitos kaikista vinkeistä! Aion kiinnittää lastulevyn ja sitten mitata karmin, tarkistan myös voinko löytää klackfoder oikealla uralla, vaikuttaa olevan yksinkertainen ratkaisu jos mitat täsmäävät.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.