Aiomme rakentaa talon ja ostaa runkorakenteen tunnetulta toimittajalta. Meidän on kuitenkin pidettävä kustannukset alhaalla, joten suunnittelemme menevämme Puolaan ostamaan joitakin asioita, esimerkiksi laatat/saumausaineet.
Onko täällä ketään, joka olisi äskettäin käynyt siellä ja voisi suositella minne mennä? Mitkä kaupat kannattaa käydä läpi ja onko vinkkejä kuljetukseen?
Haluamme mielellään sen toimitettavan Tukholmaan.
Mikä on halpaa siellä, ja mitä suositellaan ostettavaksi? Me tarvitsemme käytännössä kaiken taloon.

KIITOS!
 
Vinkki on myös hankkia keittiönne IKEA:sta Puolassa halvemmalla hinnalla. Muistaakseni kodinkoneetkaan eivät pitäisi olla ongelma.
 
  • Tykkään
  • Surullinen
EvaAlexa ja 1 muu
  • Laddar…
http://www.vadkostarbilly.se

Täällä voit lisätä kokonaisen ostoslistan Ikeasta ja katsoa, mitä se maksaa eri maissa. Tein testin pari vuotta sitten meidän keittiön osalta, mutta hintaero ei ollut niin suuri, että olisi ollut vaivan arvoista. Muistaakseni säästö melkein katosi lauttalippujen ja polttoaineen kustannuksiin.
 
  • Tykkään
Magdalenapalm
  • Laddar…
Kätevä, aion veekoigwn testata sitä. Kiitos

Mietin kuitenkin eniten laattoja/klinkkereitä, minne mennään?

QUOTE="Surly, post: 3221184, member: 152965"]http://www.vadkostarbilly.se

Täällä voi lisätä koko ostoslistoja Ikeasta ja tarkistaa mitä ne maksavat eri maissa. Tein testin noin vuosi sitten meidän keittiöllemme, mutta hintaero ei ollut niin suuri, että se olisi ollut vaivan arvoinen. Muistaakseni hintaero melkein katosi lauttalippuihin ja polttoaineeseen.[/QUOTE]
 
H huggan sanoi:
Vinkki on myös hankkia keittiönne IKEAsta Puolassa halvemmalla. Mielestäni myös kodinkoneiden ei pitäisi olla ongelma.
Olen äskettäin vertaillut tätä ja erityisesti keittiöstommat ja kulmakaapit ovat halvempia.

Sen sijaan Ikean kodinkoneet olivat samoja hintoja niillä, joita vertasin.

Menin Ikean Puolan kotisivuille ja etsin vain tuotenumerot, jotka otin Ruotsin puolelta.

Päädyin siihen, että jos jätämme kodinkoneet huomioimatta ja otamme vain itse keittiön, niin säästimme lopulta noin 15%, mutta sitten on matkatkustannukset ja työt... mutta voit nähdä sen minilomana.

Päädyin siihen, että minusta se ei ollut sen arvoista.
 
  • Tykkään
Magdalenapalm
  • Laddar…
Keraamisia laattoja ja klinkkereitä löytyy mm. Castorama ja Leroy Merlin. Sitten on tietysti paljon paikallisia liikkeitä, jotka eivät ole ketjuja samalla tavalla, joten silloin täytyy tehdä vanhanaikaisesti: ajaa ympäriinsä ja vertailla.

Ajattelin ostaa rakennustarvikkeita Puolasta, mukaan lukien IKEA-keittiö, ennen kuin aloitin remonttini. Mutta sen sijaan teinkin kaiken vähitellen ja ostin paikallisista liikkeistä. Mutta jos tietää etukäteen, mitä tarvitsee, voi säästää jonkin verran. Juuri Castorama ja Leroy Merlin on suositeltu minulle puolalaisen tuttavan toimesta.
 
  • Tykkään
Magdalenapalm
  • Laddar…
MrJay
Ostin keittiön asuntoomme Puolan IKEAlta, kodinkoneet mukaan lukien liesi Media Marktista ja Eurosta sekä kaakelit ja paneelit Obista. Kaikki nämä liikkeet sijaitsevat 200 metrin säteellä toisistaan Gdanskissa, Obi on puolivälissä sataman ja kauppojen välillä, mikä oli mukavaa.

Säästin noin 50 000 kruunua ostamalla siellä, kaakelit, laasti ym. ovat noin kolmanneksen hinnasta täällä ja valikoima on paljon parempi Puolassa.

Kodinkoneet maksoin etukäteen ystäväni kautta, joka asuu siellä, joten ne piti vain hakea, IKEAn varastosaldo on tarkastettava ennen kuin menee, aivan kuten täällä kotona.
 
  • Tykkään
Pergoteborg ja 1 muu
  • Laddar…
50’ kuulostaa uskomattoman paljon! Aiomme rakentaa lisärakennuksen tontille, siinä pitäisi olla täydellinen keittiö, täydellinen kylpyhuone, lattia..

Onko järkevää matkustaa? Siltamaksut ja polttoaine, sekä monia olutkartonkeja kotiin tuotaessa
 
MrJay
H Husqvarna220Ac sanoi:
50’ kuulostaa uskomattoman paljon! Aiomme rakentaa lisärakennuksen tontille, siihen tulisi täydellinen keittiö, täydellinen kylpyhuone, lattia..

Kannattaako lähteä? Silta- ja polttoainekulut, ja sitten tulee monta karttaa olutta matkan varrella kotiin
Se on vain laskemisen arvoista... Vuokrasimme pienen kuorma-auton ja otimme lautan sinne, kokonaiskustannukset noin 10.000kr sisältäen liput ja hytin kahdelle henkilölle. Kyllä, saimme hyvän voiton - pelkästään uuni, jonka ostimme, maksoi melkein 30.000kr Elgigantenilla, maksoimme siitä 14.000kr Puolassa
 
  • Tykkään
Magdalenapalm
  • Laddar…
Heij83
H Husqvarna220Ac sanoi:
50’ kuulostaa uskomattoman paljon! Aiomme rakentaa lisärakennuksen tontille, siinä pitäisi olla täydellinen keittiö, täydellinen kylpyhuone, lattiat..

Kannattaako matkustaa? Silta maksut ja polttoaine, sekä että tulee monta laatikkoa olutta matkalla kotiin
Onko sinun tarkoitus ajaa Øresundin sillan yli päästäksesi Puolaan, sitten polttoaine tulee tosi kalliiksi.

Ruotsin ja Puolan välillä on 4 lauttalinjaa, joten sinulla on 72 ylipääsyä viikossa valittavana. Stena Line liikennöi 1 reittiä, Karlskrona - Gdynia 3 kertaa päivässä. TT Line liikennöi 1 reittiä, Trelleborg - Swinemynde 9 kertaa viikossa. Polferries liikennöi 2 reittiä, Ystad - Swinemynde 3 kertaa päivässä & Nynäshamn - Gdansk noin 7 kertaa viikossa. Unity Line liikennöi 1 reittiä, Ystad - Swinemynde 14 kertaa viikossa.
 
Silta Puolaan?
Luulen, että helpointa on ottaa lautta Karlskronasta.
 
Tietenkin täytyy matkustaa sillan kautta Puolaan, mutta lautta oli fiksu! Asun selvästi kaukana Puolasta, mutta lautalla matkustaminen Nynäshamnista oli todella kätevää, mietin mitä tämä maksaa? Ja mietin onko matka sen arvoinen, Ikea keittiö kodinkoneineen, sekä lattia ja täydellinen kylpyhuone...tulee kunnollinen perävaunu
 
Viimeksi muokattu:
MrJay MrJay sanoi:
Se on vain laskettava... Olimme vuokranneet pienemmän kuorma-auton ja menimme laivalla sinne, kokonaishinta n. 10.000 kr sisältäen liput ja hytin kahdelle hengelle. Kyllä, saimme hyvän tuoton - vain uuni, jonka ostimme, maksoi lähes 30.000 kr Elgigantenissa, maksoimme 14.000 kr Puolassa
Milloin tämä oli? Tuntui kalliilta uunilta, vähän hankalaa verrata mielestäni..
 
MrJay
H Husqvarna220Ac sanoi:
Milloin tämä oli? Tuntui olevan kallis uuni, hieman hankalaa verrata mielestäni..
2 vuotta sitten.
 
Vaikea verrata, ja olisi tarvinnut kunnolla perävaunua..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.