P
On aika hankkia ikkunat remonttia varten, ja olemme päättäneet, ettei tähän taloon tule myöskään puolalaista muovikrääsää, vaan oikeat ikkunat puukarmeilla ja -kehyksillä sekä tietenkin kolmilasiset, mielellään ulospäin alumiiniset vähäisemmän huollon vuoksi. Mikä valmistaja ja jälleenmyyjä suositellaan?
Ikkunoiden pitää olla sellaiset, että ne voi kääntää ulkopuolelta sisäänpäin puhdistamista varten, niin kumppanini on päättänyt. Kahva pitää siis olla alareunassa ja avautua alareunasta ja pystyä kääntämään ympäri vapauttamalla salpa.
Ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan.
 
Karrock
Minulla on Elitfönster, joka täyttää vaatimuksesi. Näyttävät aivan uusilta 8-10 vuoden jälkeen.

Valinta ei perustunut kattaviin vertailuihin, vaan småländska lokalpatriotismiin aluksi, ja sitten symmetriaan :)
 
  • Tykkään
fribygg ja 3 muuta
  • Laddar…
P
Karrock Karrock sanoi:
Minulla on Elitfönster joka täyttää vaatimuksesi. Näyttävät aivan uusilta 8-10 vuoden jälkeen.

Valinta ei perustunut kattaviin vertailuihin, vaan småländsk lokalpatriotism alussa, ja sitten symmetria :)
Olivatko hinnat myös småländska?

Olen aiemmin asunut Smålandissa 24 vuotta, mutta muutin takaisin Skåneen 20 vuotta sitten....
 
Karrock
En tiedä, eroavatko hintaa niin paljon vastaavilla ikkunoilla, mutta ne olivat pikemminkin kalliita kuin halpoja.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Onko Elitfönster maalaamaton alumiini vai alumiinipinnoitettu sekä lomamökeissä että asuintaloissa. Vanhimmat ovat 12 vuotta vanhoja eikä vielä ongelmia, tavalliset valkoiset useilla täyslasisilla yksittäis- tai pariovilla.
En ole itse tehnyt vaihtoa.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 170696 ja 1 muu
  • Laddar…
P
Työskentelen paikallarakennettavien talojen parissa ja haluan korostaa Elitfönsteriä numero 1 puisista ikkunoista sekä puu-alumiini ikkunoista...
 
  • Tykkään
Anonymiserad 170696 ja 1 muu
  • Laddar…
Täällä länsirannikolla olen enimmäkseen työskennellyt H-fönsterin kanssa. Helppo asentaa mielestäni ja sopii speksiisi. Puu sisäpuolella ja alumiini ulkopuolella. Tai no, puolet karmeista on alumiinia, joten ne eivät ole vain pukeutuneet alumiiniin. Mielestäni hyvä rakenne, jos haluaa minimoida huollon. Yhdessä talossamme, joka sijaitsee erittäin alttiilla paikalla, ne ovat kuin asentaessani ne 8 vuotta sitten. Vain liikkuvat osat on voideltu ja ulkopuoli huuhdeltu.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
P
Seurantakysymys koskien ikkunahankintaa.
Mietin FTX:n asentamista, jos se ei ole liian hankalaa, voiko olla haitallista, jos olen ostanut ikkunat rakoilma-aukolla silloin? Puhutaan makuuhuoneesta.
Tarvitsevatko muut tilat rakoilma-aukkoa, jos en asenna FTX:ää?
Uudet ikkunat tulevat makuuhuoneeseen, kylpyhuoneeseen ja aulaan/yhteiseen tilaan yläkerrassa.
 
wildeside
On ikkunoita (puu sisällä/alumiini ulkona) villafonster.se:stä kaikissa taloissa, vanhimmat ikkunat ovat nyt 10-12 vuotta vanhoja ja näyttävät edelleen uusilta.
Epäröinyt hetkeäkään viime vuonna, kun oli aika ostaa ikkunat uuteen rakennukseen.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.