Hei, aion laittaa osb- ja kipsilevyt seinille. Huomasin, että byggmaxilla katsomani osb-levyt ovat 10 mm paksuja, kun taas useimmilla muilla myyjillä on lähes yksinomaan 11 mm paksuja levyjä. Onko tällä merkitystä?

Ei

Niillä on sama hinta 12mm konstruktionsplyfa, joka on parempi tuote. Käytä sitä sen sijaan. OSB on budjettivaihtoehto, mutta sen hinta on noussut tänä vuonna. Joten se ei ole halvempaa.

D Daniel 109 sanoi:
Heillä on sama hinta 12mm rakennusvanerilla, joka on parempi tuote. Käytä sitä sen sijaan. OSB on budjettivaihtoehto, mutta sen hinta on noussut tänä vuonna. Joten se ei ole halvempaa.
Kiitos nöyrimmin vinkistä. Jos se on niin kuin sanot, menen sillä.

Miten 12mm vaneri verrattuna 15mm plywood? Mietin nimittäin seinää, johon aion kiinnittää painavampia tavaroita.

D
Suunnittelen kiinnittää keittiöni 12mm konstruktionsplyfa:an

• Tykkään
Ankarstjärna
  • Laddar…
D Derbyboy sanoi:
Suunnittelen kiinnittäväni keittiöni 12mm rakennusvaneriin
Sitten teen saman. Tarvitseeko vaneri kuten osb asentaa liikuntasaumalla?

D
Olen seurannut kylpyhuoneen ohjeita (ilmeisesti liikkuu yhtä paljon muissakin huoneissa) ja käytän liikeväliä

• Tykkään
Ankarstjärna ja 1 muu
  • Laddar…
D Derbyboy sanoi:
Olen noudattanut kylpyhuoneen ohjeita (ehkä yhtä paljon myös muissa huoneissa) ja käytän liikuntasaumaa
Siis nyt tunnen itseni tyhmäksi, mutta ovatko plywood ja plyfa sama asia?

• Tykkään
quick
  • Laddar…
D
Luulen, että tavallisessa puheessa käytämme plyfa vanerille ja Konstruktionsplywood.

• Tykkään
tergo ja 1 muu
  • Laddar…
Se on suunnilleen yhtä oikein kuin sanoa frigolit kaikesta solumuovista...
Mutta kaikki tietävät, mitä tarkoitetaan.

• Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
P
Mitäs hittoa? Huomasin juuri, että OSB 1200 leveä maksaa 349:-?

Plywood on myös tavaramerkki. Uskon, että plyfa oli alun perin slangi sana plywoodille.

OSB on noussut hemmettin hinnassa monilla, kävin torstaina ostamassa OSB:ta Byggmaxista, 249kr per levy, niin heillä oli vaneria samaan hintaan, joten ostin viimeiset jäljellä olevat vanerit ja loput OSB:ta, tänään kun olin melkein valmis, puuttui yksi OSB, joten piti ostaa vielä yksi nyt hintaan 349kr ja 349kr vaneri, paksummat mallit olivat nousseet vielä enemmän, Byggmaxin myymäläpäällikkö sanoi, että ne todennäköisesti nousevat vielä enemmän, mitä enemmän niiden hankintahinnat nousevat.

Vaneri on tuote, jonka nimi voidaan johtaa englannin sanasta plied wood, tai suomeksi ristivaneri.
Plyfa on yritys, joka valmistaa vaneria…
ehkä on aika palata aiheeseen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.