H halj sanoi:
Xella multipor voisi olla vaihtoehto, ehkä hieman kallis verrattuna tavalliseen eristykseen.

[linkki]
Olen käyttänyt sitä kellarissa ja olen todella tyytyväinen!
Seinästä tuli kylmien seinien ja raikkauden tunteesta lämpimät seinät.
Ilman riskiä, että kondenssia muodostuu erilaisissa ilmarakoissa.
Ainoa miinus on, että materiaaliin ei voi tehdä kiinnityksiä.

N Nyatag sanoi:
suosittelevat käsityöläiset asentamaan sisäseinien kehikoita muuten kylmäksi. Heidän ehdotuksensa on teräsrungot, ilmarako, OSB ja sitten kipsi - kaikki tulee kellua maan päällä, joten ei maakosketusta.

käsittely
Epäilen, että käsityöläisesi ovat puuseppiä ja mitä he tietävät tiilestä ja rappauksesta? He eivät osaa muuta kuin puuta, muovia, kipsiä ja kehikoita. Arvailen, että suurin osa kosteusvaurioista oli lattian ja seinän kulmassa ja todennäköisesti maankosteus aiheutti tämän. Muista, että ei voi kuivata itseään eroon maankosteudesta, joka on talon alla olevassa maassa. Ennemmin tai myöhemmin tulee liian kosteaa ja lisäksi on vaikea tarkastaa kaikkien levyjen takaa.

Pysy epäorgaanisissa materiaaleissa, kuten olet ajatellut. Rapat ja silikaattimaalaa ja pysy rauhallisena on minun neuvoni.

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Kellariseinät pitäisi eristää ulkopuolelta.
Se oli se poletti, joka tipahti minulle haha, olin hieman jäljessä nuoteista.

P Patrik Hazard sanoi:
Olen käyttänyt sitä kellarissani ja olen niin hemmetin tyytyväinen!
Aluksi seinät olivat kylmät ja tuntui kostealta, mutta nyt seinät ovat lämpimät.
Ilman, että kondenssia muodostuu mihinkään ilmarakoihin.
Ainoa miinus on, että materiaaliin ei voi tehdä kiinnityksiä.
Silmäilen sitä vähän nyt - mihin hintaan se päätyi? Ja onnistuiko rappaaminen / maalaus hyvin sen jälkeen?

G gaia sanoi:
Epäilen, että käsityöläisesi ovat puuseppiä, ja mitä he tietävät tiilestä ja rappauksesta? He eivät osaa muuta kuin puuta, muovia, kipsiä ja koolauksia.
Arvaan, että suurin osa kosteusvahingoista oli lattian ja seinän välisessä kulmassa, ja todennäköisimmin sen on aiheuttanut maankosteus. Muista, että maassa olevan maankosteuden vuoksi ei voi kuivattaa. Ennemmin tai myöhemmin se kostuu liikaa, ja lisäksi kaikkien levyjen takana on vaikea tarkistaa.

Pysy epäorgaanisissa materiaaleissa, kuten olet ajatellut. Rappaa ja käytä silikaattimaalia, ja ole rauhassa, on minun neuvoni.
Kiitos - heidän ehdotuksensa oli teräsrankoilla ja nollakontakti lattian kanssa, mutta silti - tuntuu siltä, että se voi mennä pieleen ja ainoaksi eduksi kai on, että on helpompi ruuvata kiinni asioita myöhemmin ja myös, että järjestelmän saa nopeasti pystyyn.

Suuret kiitokset kaikille, jotka ovat osallistuneet! Olen päättänyt jättää OSB:n väliin ja odottaa hieman - muutan kellariin raakana ja katson miltä se tuntuu ennen kuin teen päätöksen.

N Nyatag sanoi:
Katsoin sitä vähän - mihin hintaan se päätyi? Ja menivätkö hyvin putsaamiseen / maalaamiseen jälkeenpäin?
En oikein muista mitä se maksoi, koska siitä on muutama vuosi.
Yksi haittapuoli oli, että oli pakko ostaa täysi lava. Kuitenkin on olemassa eri paksuuksia, jotka antavat eri määrän neliömetrejä per lava, joten laskemalla hieman ja olemalla joustava paksuuden kanssa, voi silti sovittaa melko hyvin.
Todella helppo putsaaminen! Käytetään samaa Multipor laastia laattapintojen kiinnittämiseen ja putsaamiseen. En ollut koskaan aikaisemmin putsannut, mutta sain silti todella hyvän lopputuloksen.
Sitten maalasin sen silikaattivärillä.

P para sanoi:
Ajoin 10 cm kivivillan ja muurasin sitten 70 mm lecavägg:n sisältäpäin joka rapattiin
Mietin tehdä saman, mutta tuleeko 70 mm lecavägg:stä vakaa?

J jhall sanoi:
Mietin saman tekemistä, mutta saako 70mm lecavägg vakaan?
Se tuli vakaaksi. Raudoitin joka tai joka toinen kerros ja kiinnitin usein takana olevaan seinään.

• Tykkään
jhall
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.