Hei,
Uusi täällä foorumilla ja lukenut monia hyviä ketjuja ennen omaa viestiäni, mikä tietomäärä täällä onkaan! Muutin juuri 60-luvun taloon, joka on kuin museo. Talon keskellä on seinä, joka muodostaa käytävän, ja haluaisimme purkaa sen saadaksemme isomman olohuoneen. Punainen merkki on purkua varten, vihreä on uuden pienen sisäseinän rakentamista varten. Talo sijaitsee Tukholmassa.
Mittausteni mukaan seinä on noin 10 cm paksu, mukaan lukien ulkopinnat, joten epäilen, että rungon koko on 70x45. Olen kutsunut kirvesmiehen, joka sanoi olevansa 99% varma, ettei se ole kantava.
Kysymys kuuluu siis, voiko seinän purkaa ilman korvaavia rakenteita? Kaikki viisaat kommentit, kysymykset ja ehdotukset ovat lämpimästi tervetulleita!
Katso liitetyt kuvat
Käytettävissä on välipohjan piirustuksia kattotuoleineen myöhemmästä laajennuksesta (kuvasuunnitelmassa ylöspäin), mutta ei talon pääosasta. Huikatkaa, jos se auttaa, niin voin ladata nekin.