Onko seinä kantava?

Pelletspanelin on heitetty pois ja vanha paloeste seinä pesutupaan ja pannuhuoneen välillä ei enää palvele mitään tarkoitusta. Seinä on tiilestä (oikealla oven vieressä) ja betoniharkosta vasemmalla puolella ovea. Sekä tiili että betoniharkko ovat noin 10 cm paksuja. Se ei ole kiinnitetty kattoon tai lattiaan (ei valetut) ja kahden koereikien perusteella, jotka olen tehnyt, näkee selvästi valujäljet ​​katosta (joka on todennäköisesti valettu ennen kuin seinä rakennettiin?).

Muissa seinissä (ulkoseinät), seinä pesutupa/pannuhuoneen ja kerhohuone/kellarikäytävän välillä sekä seinä kerhohuoneen ja käytävän/kylpyhuoneen välillä ovat noin 20-23 cm paksuja. Yläkerrassa ei ole mitään seinää, joka on linjassa (makuuhuone).

Minulla on myös 3 eri versiota alkuperäisistä piirustuksista, joissa sekä kuvataan, miten seinää, jonka haluan nyt poistaa, ei ole ollenkaan, miten se on ylimääräinen seinä keskellä ja useita pieniä huoneita sekä missä on oviaukko ruokakellarin/pannuhuoneen välillä (viimeisessä piirustuksessa ei kuitenkaan ollut avotakka mukana, joten oletan, että savupiippu kulkee siellä takana tänään)...

Pohjapiirros kellarikerroksesta, jossa näkyvät pesutupa, pannuhuone, varasto, eteinen, kylpyhuone, olohuone/makuuhuone ja seinien paksuudet.
Pohjapiirros, jossa on merkitty lila seinä kodinhoitohuoneen ja pannuhuoneen välillä. Mukana useita huoneita kuten makuuhuoneita ja kylpyhuoneita.
Pesutupa ja pannuhuone; ovi auki, näkyvissä keskeneräistä remontointia. Seinän yläosassa reikä, lattialla kenkäpari ja työkaluja. Tiiliseinään tehty reikä, joka paljastaa betonirakennetta. Reikä käytetään ilmeisesti tutkimaan seinän kantavuutta rakennusprojektissa. Kuva vanhasta tiiliseinästä, jossa on kulunut reikä alareunassa, paljastaen seinän sisäpuolen rakenteen. Seinässä on reikä, jossa näkyy tiili- ja betonikerroksien rakenne. Yläosa näyttää paljastuvan mahdollisen huonokuntoisuuden vuoksi. katso liitettä 937895 Kellarikerroksen pohjapiirustus, jossa näkyvät eri huoneet kuten pannuhuone ja pesutupa, sekä ulkoalueen suunnitelmat ja mittakaava 1:100.

Mitä sanotte? Voinko purkaa seinän vai pitääkö minun kutsua rakennusteknikko varmistamaan?

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.