Hei!

On varmaan helpompaa selittää kuvalla, joten käytin hieman aikaa tehdäkseni piirroksen:

Kellari, pitäisi rakentaa katto spotligthtien kanssa. Keltainen alue on 2 x 15 mm Gyproc paloturvakipsiä, palkkien väli on katkoviivalla linjattu, noin 65 cm. Klikkaa kuvaa parempaa luettavuutta varten.

Kellariprojektin piirustus: värillinen pohjapiirros, johon on merkitty gyproc-levyt, puupalkisto ja sähkökeskus. Keltainen alue määritelty projektin osana.

Kysyn, onko PAKKO laittaa rimoitukseni, kuten olen tehnyt kuvassa alareunassa, 90 astetta palkistoon nähden, vai voinko laittaa sen samaan suuntaan kuin palkit?

Aion sen jälkeen asentaa kattokipsilevyt rimoitukseeni, yksi levy, ja tehdä paljon spotlighteja, noin 20 kappaletta.

Jos laitan rimoituksen kuten "pitäisi" tehdä, onko se sähkösuunnittelijalle erittäin vaikeaa, vai? Miten sähköasentajat yleensä käsittelevät tällaisia rimoituksia?

Valitettavasti minun on pakko asentaa rimoitus ennen tiistaita, jolloin sähköasentaja tulee, olen kiitollinen kaikista mielipiteistä :o

Terveisin

S
sinun pitää 1200 tai 900 gips = sinun pitää vähintään olla cc300 28*700 ampua 70mm

SBH sanoi:
du skall 1200 eller 900 gips = du skall minst ha cc300 28*700 skjut med 70mm
Yes, ehdottomasti, mutta voinko kiinnittää glesen 2 x 15 mm kipsilevyihin, jotka ovat jo asennettu, vai täytyykö minun mennä puupalkistoon?

t.erveisin

S
sjndk sanoi:
Yes, absolut, men kan jag fästa glesen i 2 x 15 mm gips-skivor som redan är uppsatta eller måste jag in i träbjälklaget?

mvh
jaha då skall du störra spik. har du ingen under gipsen?

SBH sanoi:
jaha då skall du störra spik. har du ingen under gipsen?
Jo, katso kuvaa niin se ehkä selventää mitä tarkoitan. Haluan vain helpottaa sähkömiehen työtä, mutta se voi olla tyhmää. Tärkeämpää on, että katto ei romahdu, hehe.

S
sjndk sanoi:
Jo, kolla bilden så kanske det blir tydligare vad jag menar. VIll bara underlätta för elektrikerns arbete, men det kanske är dumt. Viktigare att taket inte rasar ner, hehe.
onko sinulla naapuri yläpuolellasi?
normaalisti laitetaan rako palkistolle. ja oikeat luokitellut rasiat.
jos laitat rakoa nyt, saat todennäköisesti vain putket kaikkeen

SBH sanoi:
onko sinulla naapuri yläpuolellasi?
yleensä kiinnitetään harva kattopalkkeihin. ja oikeat luokitellut rasiat.
jos kiinnität harva nyt, saat todennäköisesti vain putkia kaikkeen
asuntoni on yläpuolella, en oikein ymmärrä, mitä tarkoitat "vain putkia kaikkeen", pyydän anteeksi. Olen todella uusi kaikessa tässä :o

S
sjndk sanoi:
onko asuntoni yläpuolella, en oikein ymmärrä mitä tarkoitat "vain letkut kaikkiin", pyydän anteeksi. Olen todella uusi kaikessa tässä :o
rasioiden rakennuskorkeus menee pieleen kun on jo kipsi.

SBH sanoi:
rakennuskorkeus dosille on väärä kun siinä on jo kipsilevyä.
Ah, juuri niin, taitaa olla parasta jättää dosit pois.

Mutta en voi siis välttyä kiinnittämästä glesiä lattianiskarakenteeseen?

Gles, joka on kiinnitetty vain 2 x 15 mm kipsilevyyn, voi pudota, jos siihen laitetaan kattokipsiä?

S
sjndk sanoi:
Ah, oikein, minun täytyy kai jättää dosorna väliin.

Mutta en voi siis välttyä kiinnittämästä glesiä palkistoon?

Gles joka on kiinnitetty vain 2 x 15 mm kipsiin voi tippua jos kiinnitetään kattokipsi siihen?
voit tehdä niin, mutta pidemmillä ruuveilla tai nauloilla.
voit varmasti myös katkaista glesen.
en usko että elan poraa rören glesen sisään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.