Hei.

Olen todella pahoillani, että häiritsen teitä uudella ketjulla, mutta en saanut koskaan selvitettyä asiaa. Olisin kiitollinen, jos joku, joka on varma asiastaan, voisi vastata.

Yksi asunto, jota katselen, on rakennettu seuraavalla tavalla:

---

Taloissa on maanvarainen laatta lattialämmityksellä, asunnon erottavat seinät ja asuntojen välipohjat ovat puuta. Julkisivut ovat pystysuoraa ja vaakasuoraa maalattua puupaneelia. Ulkokatto on betonia. Koko asunnossa on tammiparketti, jossa on lattialämmitys, ja seinät ja katot ovat maalattu valkoisella värillä. Keittiöön on asennettu Marbodal-keittiö astianpesukoneella, jääkaappi/pakastin ja liesi. Eteinen ja sisääntulo ovat laatoitettuja oven sisäpuolelta. Täysin laatoitettu wc/suihkuhuone, jossa on lattialaatoitus, pesuallas kaapin alla, peili, wc ja suihkunurkkaus sekä pesukone. Yhdessä asunnossa on varasto, jossa on laatoitettu lattia ja maalatut seinät ja katto. Lämmitys tapahtuu kaukolämmöllä, ja lämpö jakautuu vesikiertoisen lattialämmityksen avulla. Kaikilla asunnoilla on oma mittari lämmön ja veden kulutusta varten.

---

Mikä minut on säikäyttänyt/tietooni tullut on niin sanottu "yksivaiheinen" julkisivu, jossa puuttuu tuuletusväli. Mutta onko tämä jotain, joka koskee vain rapattua julkisivua, vai voiko se olla myös yllä kuvatulla tavalla?

Kun googlaan ja googlaan, tämä vaikuttaa olevan yleinen ongelma, jos sinulla on rapattu julkisivu, vai ajattelenko väärin?

Tuntuu, että teen ehkä kärpäsestä härkäsen. Olisin erittäin kiitollinen, jos joku voisi antaa minulle suoran ja hyvän vastauksen.

Voit aina vastata olemassa olevaan ketjuun sen sijaan, että loisit uuden.;)

Yksivaiheinen ulkoverhous tarkoittaa yleensä rappattuja julkisivuja. Teoreettisesti voi myös kohdata paneelia, joka on asennettu ilman tuuletusrakoa, mutta kuvauksestasi ei ensimmäinen ajatus olisi huolestua mahdollisesta tuuletusraon puutteesta. Mutta miksi et kysyisi sitä kysymystä välittäjältä/myyjältä?

Olet oikeassa. Sekä siinä, että minun olisi pitänyt vastata vanhassa ketjussa, että siinä, kuten sanot.

Sain yhteyden rakennuttajaan, hän vahvisti, että se on puujulkisivu ilmarakenteella. Kirjoitin sopimuksen noin 30 minuuttia sen jälkeen, kun olin julkaissut viestini.

Kiitos avusta kaikille.

• Tykkään
yonna
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.