7 287 lukukertaa ·
25 vastausta
7k lukukertaa
25 vastausta
onko kohtuullista tehdä 142 työtuntia?
ihmettelen työaikoja asunnossa, jos ne voivat olla kohtuullisia, seinien tasoittaminen ja maalaaminen sekä lattian asettaminen (puuparketti) keittiössä, eteisessä ja makuuhuoneessa. Kahden tehosteseinän tapetointi,
seinien osien purkaminen (ei kantavia) 245x100, 245x150, 245x150 ja seinän rakentaminen 245x150 cm. vanhojen lattioiden poisto eteisessä ja makuuhuoneessa, vaatekaapin purku sekä uudet liukuovet ja metallisisustus (erittäin yksinkertainen ilman kaappiseiniä). Voiko olla kohtuullista 142 työtunnilla, 68000 kr ennen kotitalousvähennystä. Toivottavasti joku haluaa vastata =)
seinien osien purkaminen (ei kantavia) 245x100, 245x150, 245x150 ja seinän rakentaminen 245x150 cm. vanhojen lattioiden poisto eteisessä ja makuuhuoneessa, vaatekaapin purku sekä uudet liukuovet ja metallisisustus (erittäin yksinkertainen ilman kaappiseiniä). Voiko olla kohtuullista 142 työtunnilla, 68000 kr ennen kotitalousvähennystä. Toivottavasti joku haluaa vastata =)
Jäsen
· Stockholms Län
· 702 viestiä
Onhan siinä tehty paljon töitä. Ovatko sähköasentajat ja putkimiehet myös olleet mukana?
Nyt on vaikea ymmärtää tarkalleen, mitä he ovat tehneet kuvauksesi perusteella, joten tämä on, miten minä (joka en ole käsityöläinen) olisin arvioinut työtä.
Kahden lattian purkaminen ja pois kuljettaminen 8h
Lattian asennus 1 päivä/huone x 3 huonetta = 24h
Kahden seinän tapetointi sekä kymmenen seinän maalaus ja tasoittaminen. 3pv = 24h
Kolmen seinän purkaminen ja materiaalin poisvienti 16h
Kipsiseinän rakentaminen 8h
Kaapin purkaminen 2h
Uusi (kiinteä) kaappi liukuovilla ja sisustuksella 16h (sis. materiaalin poisvienti ja liukuovien kuljetus)
Listat 3 huoneeseen (lattiat, katot, ikkunat, ovet) 3pv 24h
Grand total:
122h*500SEK=61000SEK
Nyt on vaikea ymmärtää tarkalleen, mitä he ovat tehneet kuvauksesi perusteella, joten tämä on, miten minä (joka en ole käsityöläinen) olisin arvioinut työtä.
Kahden lattian purkaminen ja pois kuljettaminen 8h
Lattian asennus 1 päivä/huone x 3 huonetta = 24h
Kahden seinän tapetointi sekä kymmenen seinän maalaus ja tasoittaminen. 3pv = 24h
Kipsiseinän rakentaminen 8h
Kaapin purkaminen 2h
Uusi (kiinteä) kaappi liukuovilla ja sisustuksella 16h (sis. materiaalin poisvienti ja liukuovien kuljetus)
Listat 3 huoneeseen (lattiat, katot, ikkunat, ovet) 3pv 24h
Grand total:
122h*500SEK=61000SEK
Lähdet siitä, että kaikki materiaali on alusta alkaen paikan päällä, ostettuna ja toimitettuna TS:n toimesta?Barnrikehuset sanoi:Se on tehty paljon töitä. Onko siellä ollut sähköasentajia ja putkimiehiä mukana myös?
Nyt on vaikea ymmärtää tarkalleen mitä he ovat tehneet kuvauksesi perusteella, joten tämä on miten minä (joka en ole käsityöläinen) olisin arvioinut työn.
Kahden lattian purkaminen ja poisvienti 8h
Lattian asettaminen 1 päivä/huone x 3 huonetta =24h
Kahden seinän tapetointi ja kymmenen seinän maalaus ja tasoitus. 3 päivää = 24h
Runko- ja kipsiseinän rakentaminen 8h
Vaatekaapin purkaminen 2h
Uusi (kiinteä) vaatekaappi liukuovilla ja sisustuksella 16h (mukaan lukien materiaalin poisvienti ja liukuovien toimitus)
Listat 3 huoneeseen (lattia, katto, ikkunat, ovet) 3 päivää 24h
Loppusumma:
122h*500SEK=61000SEK
kiitos vastauksistanne, ei putkimies mutta sähkö oli seinässä, sähköasentajan lasku ei sisälly näihin 142 tuntiin, sen maksan erikseen. Materiaalin osto ja kuljetus sisältyvät näihin tunteihin. heillä on suurin osa materiaalista heidän tiloissaan.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Jäsen
· Stockholms Län
· 702 viestiä
Se lattialista on irrotettu (ensin lattia pois ja sitten uusi päälle) ja sitten työnnetty takaisin, luulisin. Naula ei näytä edes olevan naulattu sisään.
Kysymys kuuluu, kuinka paljon aikaa säästää tekemällä näin, olen kerran poistanut listat yhdestä huoneesta ja ei ollut helppoa saada kaikkea takaisin paikoilleen (jonkin verran nopeampaa kuin tehdä uudet, mutta paljon rumempaa).
Vinkki on, ettei seuraavalla kerralla käytä valmiiksi maalattuja (näyttää siltä, että nämä ovat sellaisia). On paljon siistimpää maalata itse.
Ei erityisen siistiä, mutta samanlaista kuin vanha (hieman huonompi vain) listan puolella. Voisi saada siistiksi naulanlyöjällä, tasoitteella, lateksisaumalla ja sitten korjausmaalauksella S0502Y-värillä. Ehkä myös pieni kvartsi-lista lattian ja lattialistan väliin.
Mitä hauskaa on ovenkarmissa?
Aikaarvioni ei sisältänyt paljon materiaalin hakua, mutta jonkin verran (ei tarkkaa tiedettä tämä).
Arvioin kuitenkin, että tunnit eivät ole täysin kohtuuttomia. Käsityöläiset ovat KALLIITA, yritän nykyään tehdä mahdollisimman paljon itse (lisäksi ymmärtää, miksi ottaa tiettyjä oikoteitä, vaikka on suuri ero käsityöläisten oikoteillä ja omilla, sillä kaikki ovat itsekkäitä...).
Kysymys kuuluu, kuinka paljon aikaa säästää tekemällä näin, olen kerran poistanut listat yhdestä huoneesta ja ei ollut helppoa saada kaikkea takaisin paikoilleen (jonkin verran nopeampaa kuin tehdä uudet, mutta paljon rumempaa).
Vinkki on, ettei seuraavalla kerralla käytä valmiiksi maalattuja (näyttää siltä, että nämä ovat sellaisia). On paljon siistimpää maalata itse.
Ei erityisen siistiä, mutta samanlaista kuin vanha (hieman huonompi vain) listan puolella. Voisi saada siistiksi naulanlyöjällä, tasoitteella, lateksisaumalla ja sitten korjausmaalauksella S0502Y-värillä. Ehkä myös pieni kvartsi-lista lattian ja lattialistan väliin.
Mitä hauskaa on ovenkarmissa?
Aikaarvioni ei sisältänyt paljon materiaalin hakua, mutta jonkin verran (ei tarkkaa tiedettä tämä).
Arvioin kuitenkin, että tunnit eivät ole täysin kohtuuttomia. Käsityöläiset ovat KALLIITA, yritän nykyään tehdä mahdollisimman paljon itse (lisäksi ymmärtää, miksi ottaa tiettyjä oikoteitä, vaikka on suuri ero käsityöläisten oikoteillä ja omilla, sillä kaikki ovat itsekkäitä...).
Viimeksi muokattu:
Aivan, se näyttää todella surkealta. Lista on vanha ja näyttää sekä naulatulta että liimatulta. Naulat ovat varmasti vanhoja ja ehkä vain taivutettu taakse. Kuten sanottu, ne törröttävät etupuolella! Näyttää myös huolimattomasti liimatulta.
Kittaus näyttää myös olevan kaikin tavoin puutteellinen, kitti on keskeltä kulmaa rikki. Tapetti näyttää loppuvan vähän ennen kulmaa molemmilta puolilta.
Ei, minun mielestäni se on hylätty. Tee uudestaan ja tee oikein, sanon minä.
HUOM: Perustuu siihen "vähän" tietoon, mitä kuva ja kuvaus antaa.
Kittaus näyttää myös olevan kaikin tavoin puutteellinen, kitti on keskeltä kulmaa rikki. Tapetti näyttää loppuvan vähän ennen kulmaa molemmilta puolilta.
Ei, minun mielestäni se on hylätty. Tee uudestaan ja tee oikein, sanon minä.
HUOM: Perustuu siihen "vähän" tietoon, mitä kuva ja kuvaus antaa.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Voisiko saada kuvan kauempaa? Näyttää siltä, että lattia on karmia vasten eikä sen alla, lisäksi mielestäni metallilista näyttää olevan oudosti kiinnitetty.