689 lukukertaa ·
3 vastausta
689 lukukertaa
3 vastausta
Onko kipsilevyjen leikkaamisessa riskejä
Hei
Olen parhaillaan remontoimassa keittiötä. Olen vaihtanut seinien kipsilevyn ja asentanut muutaman uuden kannattimen ripustamaan kiskoa (Ikean) varten. Kun tuli aika asentaa yläkaappien kisko, huomasin, että aiemmin ollut ylempi kannatin oli 20-30 cm liian alhaalla.
Sen sijaan, että olisin poistanut koko levyt, käytin monitoimityökalua ja sahasin levyt 2/3 ylös, asensin uuden kannattimen ja ruuvasin sitten jäljellä olevan levyosan takaisin.
Pohdin nyt, teinkö virheen, onko tästä jotain haittaa? Levyjen lujuuden pitäisi heikentyä, kun niitä katkaisee, vaikka olen asentanut useita ruuveja leikkauksen molemmille puolille.
Onko tähän ajatuksia?
Olen parhaillaan remontoimassa keittiötä. Olen vaihtanut seinien kipsilevyn ja asentanut muutaman uuden kannattimen ripustamaan kiskoa (Ikean) varten. Kun tuli aika asentaa yläkaappien kisko, huomasin, että aiemmin ollut ylempi kannatin oli 20-30 cm liian alhaalla.
Sen sijaan, että olisin poistanut koko levyt, käytin monitoimityökalua ja sahasin levyt 2/3 ylös, asensin uuden kannattimen ja ruuvasin sitten jäljellä olevan levyosan takaisin.
Pohdin nyt, teinkö virheen, onko tästä jotain haittaa? Levyjen lujuuden pitäisi heikentyä, kun niitä katkaisee, vaikka olen asentanut useita ruuveja leikkauksen molemmille puolille.
Onko tähän ajatuksia?
Ei mitään riskiä, vain jos sauma tulee näkyviin ja sinun pitää paklata, niin se voi olla ikävää, jos pakkelointi ei onnistu hyvin.R blind80 sanoi:Hei
Olen remontoimassa keittiötä. Olen vaihtanut kipsilevyt seinillä ja asentanut muutamia uusia tukia ripustuslistaa (ikea) varten. Kun oli aika asentaa luisti yläkaappeja varten, huomasin, että yläpuolinen tuki, joka oli aiemmin, oli 20-30 cm liian alhaalla.
Sen sijaan, että olisin poistanut koko levyt, otin monitoimityökalun ja sahasin levyt 2/3 ylös ja asensin uuden tuen ja ruuvasin sitten jäljelle jääneen levyosan takaisin.
Pohdintani on nyt, olenko tehnyt virheen, onko tässä jotain haittaa? Levyjen vahvuus ehkä heikkenee, kun niitä leikataan, vaikka olen asentanut useita ruuveja molemmille puolille "viiltoa".
Mitä mietteitä tästä?
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Vet någon om det finns liknande takpannor att köpa?
Tak & Vind -
Någon risk med att soft pex kopplingen från blandaren är spänd?
Vatten & Avlopp -
Finns det någon risk att sätta jordade eluttag med ojordad el
El -
Onko olemassa riski, että lastulevy halkeaa?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
riskanalys, inklädd betongplatta. någon som kan detta??
Grund & Markarbeten