8 734 lukukertaa ·
4 vastausta
9k lukukertaa
4 vastausta
Onko kattopaneeli liian ohut kipsilevyä varten?
Hei,
Olen alkanut harventaa sisäkattoa, jotta voin myöhemmin kiinnittää kipsiä, ja mietin nyt, onko se ehkä liian heikko raskasta kipsikattoa varten. En halua roikkuvaa kattoa tai muuta ongelmaa tulevaisuudessa.
Info:
Talo on rakennettu 50-luvulla.
Kattotuolit ovat cc120, ja aluskate on tehty raakapontista 22 mm.
Tämän alla olen asentanut 22x70-sahalautaa johdotusta varten, minkä jälkeen olen harventanut raakalankulla 22x70 cc30. Ajattelin käyttää 90x240 kipsiä.
Tiedän (nyt), että normi on 28x70 cc30:llä, mutta säästääkseni kattokorkeutta haluaisin mahdollisuuksien mukaan pitää 22x70.
Mitä mieltä olette, onko se ok vai pitäisikö vaihda 28x70:aan?
Terveisin
Olen alkanut harventaa sisäkattoa, jotta voin myöhemmin kiinnittää kipsiä, ja mietin nyt, onko se ehkä liian heikko raskasta kipsikattoa varten. En halua roikkuvaa kattoa tai muuta ongelmaa tulevaisuudessa.
Info:
Kattotuolit ovat cc120, ja aluskate on tehty raakapontista 22 mm.
Tämän alla olen asentanut 22x70-sahalautaa johdotusta varten, minkä jälkeen olen harventanut raakalankulla 22x70 cc30. Ajattelin käyttää 90x240 kipsiä.
Tiedän (nyt), että normi on 28x70 cc30:llä, mutta säästääkseni kattokorkeutta haluaisin mahdollisuuksien mukaan pitää 22x70.
Mitä mieltä olette, onko se ok vai pitäisikö vaihda 28x70:aan?
Terveisin
Helpoin tapa olisi ollut käyttää 28x70 raakapontin päällä ja vetää sähköt harvennuksen keskellä, jolloin säästät 16 mm kattokorkeudessa. Asia on niin, että ei ole väliä, onko sinulla 22 tai 28 tällä hetkellä, koska ne ovat 22x70 tilassa. Juuri se kantaa koko kipsikattoa. Mutta se on raakapontin päällä, joten jos naulaat sen kunnolla, voit laittaa 28x70 tilan päälle ja olet valmis. Tosin 6 mm köyhempi.steffner sanoi:Hei,
Olen aloittanut sisäkaton harvennuksen voidakseni myöhemmin asentaa kipsilevyt ja mietin nyt, onko se ehkä liian heikko raskaalle kipsikatolle. En halua roikkuvaa kattoa tai muita ongelmia tulevaisuudessa.
Tiedot:
Kattotuolit ovat 120 cm välein ja aluskate on tehty 22 mm raakapontista.
Sen alla olen käyttänyt 22x70 tilaa sähkövedolle ja sitten harventanut 22x70 raakalautaa 30 cm välein. Ajattelin käyttää 90x240 kipsilevyä.
Tiedän (nyt), että normi on 28x70 30 cm välein, mutta säästääkseni kattokorkeutta haluaisin, jos mahdollista, säilyttää 22x70.
Mitä mieltä olette, onko se ok vai pitäisikö vaihtaa 28x70?
Ystävällisin terveisin
22-levyn on ruuvattu kahteen huoneeseen, joten en haluaisi purkaa ja käyttää 28.
Voin lisätä, että olen asettanut palikoita kattoristikoiden väliin kattolautoihin vahvistamaan.
22mm levyt on ruuvattu poikittain kattoristikoiden kanssa, joten se ei vaikuta kestävyyteen negatiivisesti. Haluan levyt, koska kattoon tulee kulkemaan valtavan paljon putkia, mikä tekisi kattorakenteesta schweizerostin.
Voin lisätä, että olen asettanut palikoita kattoristikoiden väliin kattolautoihin vahvistamaan.
22mm levyt on ruuvattu poikittain kattoristikoiden kanssa, joten se ei vaikuta kestävyyteen negatiivisesti. Haluan levyt, koska kattoon tulee kulkemaan valtavan paljon putkia, mikä tekisi kattorakenteesta schweizerostin.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Tasoita ennen harvaa paneelia uusilla palkeilla?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Miten asetan ensimmäisen harvalaudan - etäisyyden?
Rimarakenteet kipsilevykatolla, epäsäännöllinen keskeltä keskelle kattopalkkien - mikä keskeltä keskelle-mitta?
Hjärtbalk i huset har för klen dimension.
Juridik -
Käyttää ohuempaa harvapaneelia kuin 28x70 kipsattuun sisäkattoon
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka