Listat uudessa talossamme ovat kaikkea muuta kuin kauniita. Jiirikulmat ovat huolimattomia. Puu on haljennut, eikä sillä ole merkitystä vaikka maalaa päälle, se näkyy selvästi silti (rakentajan ainoa toimenpide huomautuksen jälkeen tarkastuksessa). Nyt rakentaja katsoo olevansa "valmis" ja syyttää listojen valmiiksi maalatuksi, jolloin puu siis halkeaa. Onko hän oikeassa? En voi käsittää, että joku talotoimittaja hyvällä omallatunnolla voisi myydä sen siinä tapauksessa.

ei raksaäijä ei ole oikeassa, kun on oikea terä kap gersågissa = hienohampainen, niin siitä tulee siisti.

Kuten epäilin ... kiitos vastauksesta! Tiedätkö, miten tämän voi korjata jälkikäteen? Rakentaja on hionut jonkun kulman ennen maalausta (parempi, mutta ei vieläkään kaunista). Tuntuu, että joudumme korjaamaan itse lopulta ... Jos hioo, miten ja millä hioo silloin? Mitä pitää ottaa huomioon värin valinnassa? (Paitsi ilmeinen, että valitsee oikean sävyn, jotain mitä rakentajamme ei hoitanut).

Ainoa, mikä auttaa nyt, on hioa - kittiä - hioa - maalata - maalata. Tässä järjestyksessä luulisin!

Finklinga ja jos haluaa olla vielä varovaisempi, voi teipata viillon lisäksi.

Målarfog piilottaa enimmän.

/Kent

Ei koskaan tule täydellistä jiirisahalla, vaikka se olisi kuinka hieno - sen pitää olla täsmälleen saman kulman joka kerta kun käännetään sahaa (ja sen voi unohtaa sahalla, jota voi kääntää joka suuntaan), ja lisäksi ovenkarmit eivät koskaan ole täydellisesti asennettuja. Tyylikkäimmät "listayhteydet" olen nähnyt vain tehtaalla valmiiksi leikatuilta listoilla, jotka on toimitettu yhdessä ovien kanssa. Valitettavasti lääkkeenä on maalitahna ja maalaus.

oletteko hulluja tai?
FOG???
parannusta, tuo rakentaja ei ole kirvesmies.
fog ei käytetä.
jos sahaa väärin tai se lohkeaa, ota uusi lista. siinä se.
miksi se lohkeaa on seuraavaa: huono terä, hän sahaa liian nopeasti ja sitten se lohkeaa.'
ei koskaan oikein asennettu? tarkoitatko siinä vagabond? voit asentaa vain yhdellä tavalla, suoraan!!

selvästi se näyttää hyvältä jos teet oikein ja sahaus ja jiirisahat ovat tarkasti mitä tahansa käytät ne ja käännät niitä.
sitten on ollut huolimaton sen kanssa ja täytyy säätää.

summa: voitko liittää kuvan?
EI FOG.
jos näkee puusepän, jolla on fog housuillaan, hän on puuseppä. ilman, henkilö, joka ei osaa asiaansa, vaan peittää sen paljon liimalla ja maalilla.

terveisin
snickar estwing

anteeksi että kirjoitan näin, mutta olen pettynyt sellaiseen kutsuttuun käsityöläiseen, joka ottaa palkan eikä tee työtään oikein.

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
Sahata niin että lastut lentävät ei ole mikään ongelma. Mutta kun viistät valkoisia valmiiksi maalattuja listoja ja saat viisteen täydelliseksi, niin siitä tulee silti musta viiva. Yleensä vedän siihen lateksisaumanauhaa, pesen kostealla keittiöliinalla ja sitten maalaan vain viisteen hieman maalilla.

Snickar Estwing... Eihän tämä ole mikään vaaleanpunainen maailma, jossa elämme... vanhoissa taloissa, joissa on tretex, kaksitoista kerrosta tapettia, neljä kerrosta maalia jne., haluaisin väittää, ettet sinäkään onnistu 100 % tapauksista. On myös todistettu, että asiakkaat ovat valmiita maksamaan laadusta, mutta eivät ole valmiita maksamaan ylimääräisestä laadusta. Eli voin saada listan tai viisteen 110 % hyväksi käyttämällä siihen 20 minuuttia ylimääräistä aikaa, mutta asiakas on vain valmis maksamaan melkein 100 %.

Viimeksi muokattu:
verktygsgurun sanoi:
Sahaa niin, että sirpaleet lentelevät, ei ole ongelma.
Mutta kun viistät valkoisia valmiiksi maalattuja listoja ja saat viisteen täydellisesti, näkyy siinä kuitenkin musta viiva. Silloin yleensä vedän ohuen lateksisauman, puhdistan kostealla tiskirätillä ja sitten maalaan viisteen kevyesti.

Snickar Estwing... Ei tämä oikeastaan ole mikään ruusunpunainen maailma... vanhoissa taloissa, joissa on kolme texiä, kaksitoista kerrosta tapettia, neljä kerrosta maalia jne., väitän, ettet edes sinä onnistu 100 % tapauksista.
On todistetusti osoitettu, että asiakkaat ovat valmiita maksamaan laadusta, mutta eivät ole valmiita maksamaan ylikorkeasta laadusta. Eli voin tehdä listan tai viisteen 110 % hyväksi käyttämällä siihen 20 minuuttia ylimääräistä aikaa, mutta asiakas on valmis maksamaan vain lähes 100 %:n laadusta.
kuulun kategoriaan 110 %.
sen pitää olla hyvä. niin luodaan asiakaskunta.
kolmiteksteistä jne. emme puhu, vaan siitä, miten listoitus on.
tiedän kyllä, etteivät seinät ole suoria jne., mutta itse listoituksen ja sirpaleiden on oltava täydellisiä.
se, ettei lista ole vasten seinää tietyissä kohdissa, ei ollut kysymys tässä.

olet täysin oikeassa, että viisteessä tulee ohut musta viiva, sen pitääkin tulla, sinne voi laittaa ohutta korjausmaalia.
mutta EI että sirpaleita.
terv. snickar estwing

snickarboden sanoi:
Målarfog piilottaa lähes kaiken.

/Kent
Mutta se näyttää kamalalta rakennussiivouksen jälkeen...

Vaihdoinkin kaikki lattialistat ja karmien peitelistat viime kesänä talossa. Maalasin kylläkin listat itse, eli en ostanut valmiiksi maalattuja (säästäväisyys...). Käytin kaikkien jiirileikkausten tekemiseen minun 707:aa. Ei ole yhtään lohkeamaa... Jos tulee rako, ei se johdu sahasta, vaan siitä, että talon 90 asteen kulma on harvoin 90,0 astetta, eli jos jaan kaksi listaa 45 astetta ja kulma on 90,5 astetta, niin siihen tulee helposti pieni rako. Mutta rakentajalla, jonka olet palkannut, on varmaan joku ÖB-saha, voin kuvitella.

Kun pienet yksityiskohdat on korjattava, täytyy käyttää oikeita välineitä. Tässä tapauksessa uusi terä, myös tunnettu nimellä listklinga 707 an:ille, minun kokoonpanossani

Kulmalevy !!

Olen samaa mieltä kanssasi Estwing, kuulun myös siihen kirvesmiesten kategoriaan, joka jatkaa vähän lisärakkauden antamista kun monet muut olisivat tyytyväisiä...ja sahaaminen ilman lastuamista ei ole vaikeaa edes puolikuluneella terällä. Mutta maalarintiivistettä/lateksitiivistettä käytän yleensä esimerkiksi täyttämään reiän, joka syntyy kun listat kiinnitetään, ja sitten kosken siihen hieman värillä...silloin siitä tulee 110 %.

Miten teette naulojen/ruuvien kanssa...minulle ei riitä vähempi kuin kitata nekin kahdesti ja maalata vähintään kahdesti, viimeisen maalauksen teen koko listan yli mukaan lukien mahdolliset viivat jiireissä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.