Olen saanut joitakin tarjouksia perustuksesta, jonka päälle aion sitten asentaa uuden puurunkoisen seinän (ajattelin käyttää sokkelikaistaa ja ehkä myös painekyllästettyä puuta sokkelissa).
Yksi ehdotus on, että koko perustus valetaan yhtenä betonikappaleena.
Toinen ehdotus on, että puolet valetaan betonista ja sitten ylhäällä kerros lecaa.
Onko betonivaihtoehdossa haittoja, imeekö betoni enemmän kosteutta?
Se riippuu siitä, minkä betonin valitset, korkea vct-luku (vesi-sementti-suhde) tarkoittaa, että se on alttiimpi vedelle (enemmän huokosia betonissa), joten alle 0,5 on yleensä hyvä. Jos seinää käytetään talossa, anna sen olla sylen sisäänrakentamatta.
Kyllä betoni on imukykyinen, mutta sinulla pitäisi olla kapillaarikatkovat kerrokset palkin alla niin, ettei palkin materiaalivalinnalla ole merkitystä.
Kyllästetty alussilta ei ole niin onnistunut, jos aiot pystyttää siihen rakennuksen, koska niistä voi syntyä epämiellyttävää hajua. Parempi on hyvä alussiltapaperi ja "kuiva betoni".
Mycket intressant med att man inte ska ha impregnerat trä, tusen tackar för den kunskapen.
Med "balken" antar jag du menar grundmuren? Kruxet här är att denna ska gjutas direkt på berg.
Med kapilärbrytande menar du väl någon form av grus och isolering? I detta fall går inte det att få in under på många ställen.
Anledningen till detta projekt är att det ska bli till grund för en ny tilläggsisolerande vägg samt även en lösning för att stoppa siprande vatten som idag rinner in under en fusk-grundmur.Jag har tänkt mig att det ska bli så här nedan. Under mossan/gräset där det är som lägst till fasaden är det berghäll som vätter lite mot huset varpå det rinner:
.
Seinä, jonka on tarkoitus olla "pysäyttävä" vuotavaa vettä vastaan, pohjustetaan leakmasterilla tai hydrotitella, jos olen ymmärtänyt oikein urakoitsijan mukaan.
Kiitos vastauksesta!
Toivottavasti vesi pakotetaan sivuille, kun muurista tulee mahdollisimman tiivis.
Ehkä minun täytyy myös "sahata" ura kallioon.
Seuraavassa kuvassa näette hieman enemmän tätä puolta ja siellä voi nähdä (jos katsoo tarkkaan, sillä olen valitettavasti harmaannut kuvan) että kallion rinne laskee uomaan, johon vesi voidaan ohjata. Tähän kohtaan laitetaan myös soraa salaojitusta varten.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.