6 554 lukukertaa ·
12 vastausta
7k lukukertaa
12 vastausta
Ongelmia lattialämmityksen suunnittelussa wc:ssä
Hei,
Olen parhaillaan remontoimassa kellariani. Viemäriputki oli mennyt betoniperustuksen läpi. Todella ihanaa. Olen poistanut kaiken materiaalin betonille asti, rakentanut uuden huoneen, josta tulee WC, muu alue käytetään elokuvahuoneena (kutsun aluetta omakotitaloksi liitetyssä kuvassa).
Vaimoni on raskaana ja synnyttää kuukauden kuluttua, minulla on solumuutoksia kurkussa, en kuule mitään oikealla korvalla, vaihdan organisaatiota töissä ja olen talviväsynyt. Ja nyt haluan saada tämän valmiiksi ennen kuin lapsi syntyy, jotta voin hengähtää hetken
Jotta en ylittäisi voimiani, olen päättänyt odottaa suurimman osan työstä, tehdä vain elokuvahuoneen, jättää WC:n (mikä on itsessään hyvä) sekä viereisen huoneen (joka ei ole piirustuksessa). Olen jo rakentanut uudet seinät elokuvahuoneessa, ja nyt on lattian vuoro. Tasolattia, sen päälle lattialastulevy, sitten uritetut EPS-eristelevyt, joiden päälle laitan lattialämmitysputken, sen päälle enemmän lattialastulevyä ja mattoa.
Tämä oli tarkoitus tehdä ensin ja odottaa WC:n kanssa, kunnes saan uutta voimaa.
Mutta en oikein saa tätä toimimaan. Haluan vetää kaikki vesiputket samasta jakotukista. 3 niistä käytetään elokuvahuoneeseen, 1 WC:hen. Kuinka minun pitäisi tehdä? Pitäisikö minun vetää/tuoda putket lattian alta WC:hen ja rullata jäljelle jäävä putki WC:ssä, jotta voin käyttää sen myöhemmin? Onko todella mahdollista laittaa rullattu putki raudoitusverkkoon? Eikö se vaadi, että yksi pää on vapaa, jotta voi "kiertää" putkea? Jokaisessa kierrossa rullassa putki on hieman kiertynyt.
Vaihtoehto on tehdä WC:n lattialämmityksen osalta valmiiksi. Haluan lattian samalle tasolle kuin muu huone. Eli 17 cm.
Ensimmäinen ajatukseni oli kaataa betonia, laittaa raudoitusverkko, johon kiinnitän putken, laittaa lisää betonia päälle. Mutta tämä on teknisesti vaikeaa. Huone ei ole kovin suuri, ja tulee olemaan vaikeaa liikkua huoneessa raudoitustangot ja märkä betoni. Tuntuu, että tämän on oltava helpompi tapa!
Toivottavasti joku voi auttaa minua! Aion aloittaa elokuvahuoneen lattian rakentamisen nyt viikonloppuna, enkä halua tehdä virheitä, se voi tulla kalliiksi tämä
Ystävällisin terveisin
Stefan
Olen parhaillaan remontoimassa kellariani. Viemäriputki oli mennyt betoniperustuksen läpi. Todella ihanaa. Olen poistanut kaiken materiaalin betonille asti, rakentanut uuden huoneen, josta tulee WC, muu alue käytetään elokuvahuoneena (kutsun aluetta omakotitaloksi liitetyssä kuvassa).
Vaimoni on raskaana ja synnyttää kuukauden kuluttua, minulla on solumuutoksia kurkussa, en kuule mitään oikealla korvalla, vaihdan organisaatiota töissä ja olen talviväsynyt. Ja nyt haluan saada tämän valmiiksi ennen kuin lapsi syntyy, jotta voin hengähtää hetken
Jotta en ylittäisi voimiani, olen päättänyt odottaa suurimman osan työstä, tehdä vain elokuvahuoneen, jättää WC:n (mikä on itsessään hyvä) sekä viereisen huoneen (joka ei ole piirustuksessa). Olen jo rakentanut uudet seinät elokuvahuoneessa, ja nyt on lattian vuoro. Tasolattia, sen päälle lattialastulevy, sitten uritetut EPS-eristelevyt, joiden päälle laitan lattialämmitysputken, sen päälle enemmän lattialastulevyä ja mattoa.
Tämä oli tarkoitus tehdä ensin ja odottaa WC:n kanssa, kunnes saan uutta voimaa.
Mutta en oikein saa tätä toimimaan. Haluan vetää kaikki vesiputket samasta jakotukista. 3 niistä käytetään elokuvahuoneeseen, 1 WC:hen. Kuinka minun pitäisi tehdä? Pitäisikö minun vetää/tuoda putket lattian alta WC:hen ja rullata jäljelle jäävä putki WC:ssä, jotta voin käyttää sen myöhemmin? Onko todella mahdollista laittaa rullattu putki raudoitusverkkoon? Eikö se vaadi, että yksi pää on vapaa, jotta voi "kiertää" putkea? Jokaisessa kierrossa rullassa putki on hieman kiertynyt.
Vaihtoehto on tehdä WC:n lattialämmityksen osalta valmiiksi. Haluan lattian samalle tasolle kuin muu huone. Eli 17 cm.
Ensimmäinen ajatukseni oli kaataa betonia, laittaa raudoitusverkko, johon kiinnitän putken, laittaa lisää betonia päälle. Mutta tämä on teknisesti vaikeaa. Huone ei ole kovin suuri, ja tulee olemaan vaikeaa liikkua huoneessa raudoitustangot ja märkä betoni. Tuntuu, että tämän on oltava helpompi tapa!
Toivottavasti joku voi auttaa minua! Aion aloittaa elokuvahuoneen lattian rakentamisen nyt viikonloppuna, enkä halua tehdä virheitä, se voi tulla kalliiksi tämä
Ystävällisin terveisin
Stefan
Viimeksi muokattu:
Se kokemus, joka minulla on lattialämmitysputkesta, on että sen kanssa on melko hankalaa työskennellä. Kun olemme asentaneet sen, olemme aina pitäneet molemmat päät vapaina riippumatta siitä, olenko käyttänyt liimattuja kiinnikkeitä betonilaatassa tai kiinnittänyt sen raudoitusverkkoon. Sinun tapauksessasi vetäisin sekä syötön että paluun vessahuoneeseen ja katkaisin ne siellä.
Kun on aika korjata vessa, laitetaan vain liitin päälle ja yhdistetään se, kun putki on asetettu paikoilleen.
Olen aina käyttänyt tasoitemassaa, kalliimpaa kuin betoni, mutta ei ongelmaa kävellä siinä hieman ja tasoittaa se lastalla. Lisäksi klinkkerilaatat voi laittaa tasoitteen päälle suoraan eikä tarvitse odottaa kuukausia kuten betonin kanssa.
Kun on aika korjata vessa, laitetaan vain liitin päälle ja yhdistetään se, kun putki on asetettu paikoilleen.
Olen aina käyttänyt tasoitemassaa, kalliimpaa kuin betoni, mutta ei ongelmaa kävellä siinä hieman ja tasoittaa se lastalla. Lisäksi klinkkerilaatat voi laittaa tasoitteen päälle suoraan eikä tarvitse odottaa kuukausia kuten betonin kanssa.
Anteeksi, että kysyn näin OT-asiaa, mutta viestität itse, että nyt on vähän raskasta ja vaikuttaa siltä, että kiireellinen viemäriongelma on ratkaistu. Onko todella tärkeää, että biorooma valmistuu juuri nyt?
En tiedä, ehkä olette viiden lapsen vanhempia ja teette tällaiset asiat haukotuksen välissä aamupalan ja lounaan välillä, mutta monille (useimmille?) levännyt aikuinen henkilö, joka on täysin järjissään, on tarpeellisempi ensimmäinen aika vastasyntyneen kanssa kuin biorooma. Ja se henkilö tuskin on vaimosi.
"Hengitä ulos" ei oikein ole se, mitä yhdistän siihen aikaan...
En tiedä, ehkä olette viiden lapsen vanhempia ja teette tällaiset asiat haukotuksen välissä aamupalan ja lounaan välillä, mutta monille (useimmille?) levännyt aikuinen henkilö, joka on täysin järjissään, on tarpeellisempi ensimmäinen aika vastasyntyneen kanssa kuin biorooma. Ja se henkilö tuskin on vaimosi.
"Hengitä ulos" ei oikein ole se, mitä yhdistän siihen aikaan...
Kiitos vinkistä,Jan-Å sanoi:Kokemukseni lattialämmitysputkista on, että niiden käsittely on melko hankalaa, kun olemme asentaneet niitä, olemme aina pitäneet molemmat päät vapaina, riippumatta siitä, olenko käyttänyt liimattuja kiinnikkeitä betonilaatassa tai kiinnittänyt ne teräsverkkoon. Sinun tapauksessasi olisin vetänyt sekä syötön että paluun vessaan ja katkaissut ne siellä.
Kun on aika korjata vessa, liität vain jatkoliittimen ja yhdistät sen, kun putket ovat paikallaan.
Olen aina käyttänyt tasoituslaastia, kalliimpaa kuin betoni, mutta siinä pystyy liikkumaan hieman ja tasoittamaan sen lastalla. Lisäksi voin laatoittaa suoraan tasoituksen päälle eikä tarvitse odottaa kuukausia kuten betonin kanssa.
joten onko sallittua tehdä niin? Jatkaa lattiassa?
Kyllä, olet täysin oikeassa.Crebel sanoi:Anteeksi pieni OT kysymys, mutta viestität itse, että nyt on vähän raskasta ja vaikuttaa siltä, että kiireellinen viemäriongelma on korjattu. Onko todella tärkeää saada biorum valmiiksi juuri nyt?
En tiedä, ehkä teillä on viides lapsi tulossa ja teette sellaista haukotuksen välissä aamiaisen ja lounaan välillä, mutta monille (useimmille?) levännyt aikuinen ja täydessä järjessä oleva henkilö on ensimmäisinä aikoina vastasyntyneen kanssa tarpeellisempi kuin biorum. Ja se henkilö ei luultavasti tule olemaan vaimosi.
"Hengitä ulos" ei ole se, mitä miellän siihen ajanjaksoon...
Ajatus on saada kaikki raskas työ tehtyä nyt mahdollisimman pian, jotta välttyisin betonipölyltä, sahajauholta ja roskalta koko talossa sitten, kun pieni tulee (ja hän on meidän ensimmäinen lapsi).
Lisäksi minä toimin niin, että minun täytyy työskennellä fyysisesti vaikeina aikoina; kun työskentelen, lakkaan ajattelemasta kurkkuani, joka muuten on mielessäni koko ajan.
Tämä raskausaika ei ole aivan sitä, mitä minä tai vaimoni ajattelimme.
Minulla on liitos keittiön lattiassa, koska onnistuin poraamaan reikä letkuun asentaessani keittiökalusteita. Silloin nostin klinkkerilaatan ja hakkasin reiän valuun vaurion ympärillä, leikkasin letkun poikki ja asensin liitoksen, sitten valoin lattian uudelleen ja asetin klinkkerilaatan takaisin.
Se oli putkimiehen ratkaisu, joten oletan että se on ok ja sallittu, se on kestänyt ainakin vuodesta 2003.
Mutta muuten voit vetää letkun seinälle ja liittää sen siellä ja sitten alas lattiaan uudelleen, kylpyhuoneessa voi aina laittaa jonkun pyykkikorin eteen tai jonkun pienen kaapin tai jotain.
Se oli putkimiehen ratkaisu, joten oletan että se on ok ja sallittu, se on kestänyt ainakin vuodesta 2003.
Mutta muuten voit vetää letkun seinälle ja liittää sen siellä ja sitten alas lattiaan uudelleen, kylpyhuoneessa voi aina laittaa jonkun pyykkikorin eteen tai jonkun pienen kaapin tai jotain.
Totta! Näin se saa olla!Jan-Å sanoi:Minulla on liitos keittiön lattiassa, koska onnistuin poraamaan reiän letkuun, kun asensin keittiökalusteita. Silloin otin klinkkerilaatan ylös ja hakkasin reiän sementtiin vaurion ympäriltä, leikkasin letkun poikki ja asensin liittimen, sitten uudelleen valoin lattian ja laitoin klinkkerilaatan takaisin.
Tämä oli putkimiehen ratkaisu, joten oletan, että se on kunnossa ja sallittu, se on kestänyt joka tapauksessa vuodesta 2003.
Mutta muuten voisit vetää letkun ylös seinälle ja liittää sen siellä ja sitten takaisin alas lattiaan, kylpyhuoneessa voit aina laittaa jonkun pyykkikorin tai pienen kaapin eteen tai jotain.
Terv. Stefan
Kyllä, lämmitysjärjestelmässä saa tehdä jatkoksia lattiaan tai seinään, koska se on suljettu järjestelmä ja vahinko jää rajalliseksi, jos siihen tulee reikä. Käyttövesiputkissa ei saa tehdä jatkoksia seiniin tai lattiaan.
Ymmärrän, kova tilanne...stew sanoi:
Että teidän ei pidä unohtaa puhua toisillenne siitä, niin että vaimosikin tajuaa sen, olet varmasti jo huomannut.
Pidän peukkuja, että kaikki selviää parhain päin, onnea matkaan!
Hei,
Pieni päivitys.
Käsityöläinen teki kuten ehdotitte ja tukkasi putken kylpyhuoneessa. Koska kyseessä on suljettu lämmitysjärjestelmä, on ok tehdä liitoksia lattiaan.
Mitä muihin asioihin tulee.
Minulla on syöpä kurkussa. Olen jättänyt kellarin, suurimmaksi osaksi siksi, että en jaksa enää. Heikennyn nopeasti valitettavasti.
Leikkaus 1½ viikon kuluttua, sitten katsotaan kuinka käy.
Lapsi 1½ viikon kuluttua. Ehkä en voi olla mukana esikoiseni synnytyksessä.
Elämä on välillä rankkaa...
/Stefan
Pieni päivitys.
Käsityöläinen teki kuten ehdotitte ja tukkasi putken kylpyhuoneessa. Koska kyseessä on suljettu lämmitysjärjestelmä, on ok tehdä liitoksia lattiaan.
Mitä muihin asioihin tulee.
Minulla on syöpä kurkussa. Olen jättänyt kellarin, suurimmaksi osaksi siksi, että en jaksa enää. Heikennyn nopeasti valitettavasti.
Leikkaus 1½ viikon kuluttua, sitten katsotaan kuinka käy.
Lapsi 1½ viikon kuluttua. Ehkä en voi olla mukana esikoiseni synnytyksessä.
Elämä on välillä rankkaa...
/Stefan
Klikkaa tästä vastataksesi