Olen asentanut klinkkerilattian lähes mustalla laatalla. Se on melko matta pinnaltaan ja hieman huokoinen läheltä katsottaessa. Nyt olen saanut saumausaineen jäämät kiinni laattoihin niin tiukasti, että ne ovat todella hankalia poistaa. Olen asentanut useita lattioita ennen ja en ole tehnyt mitään toisin.

Olen kokeillut useita "aineita", mutta näyttää siltä, että vesi ja harjaaminen toimivat parhaiten. "Aineiden" kanssa jäämät vain kiinnittyvät vielä enemmän. Minulla on kuitenkin vielä muutama neliö jäljellä ja voin olla valmis vasta jouluksi, jos kenelläkään ei ole hyvää vinkkiä.

Mietin lattian tai sauma-aineen reklamoimista, sillä jotain täytyy olla vialla, eikä tämä ole mitään halpaa "kakkaa", jota olen ostanut.

Klinkkerin happopesua täytyy joskus tehdä 3-4 kertaa. Anna sen vaikuttaa 10 minuuttia joka kerta ennen kuin pyyhit sen pois.

Mikä klinkkeri kyseessä?
Olen itse kokenut ongelmia graniittikeramiikan kanssa ja käytin silloin saumajäänteenpoistajaa sekä hankaussientä, ja silloin ne lähtivät. Huomaa, ettei sitä voi käyttää marmorilla tai luonnonkivellä.
Olisin itsekin laittanut enemmän nyt, mutta en enää tiedä, onko graniittikeramiikka ehkä herkkä lialle ja niin edelleen?

Johan Gunverth sanoi:
Klinkkerien hapon käyttö täytyy joskus tehdä 3-4 kertaa. Anna sen vaikuttaa 10 minuuttia joka kerta ennen kuin pyyhit pois.
Tarkoitatko suolahappoa? Se on useamman ehdottama, mutta en halua todella käsitellä sitä keittiön sisällä, loput on asennettu ja tapetti ylhäällä jne..

Ei. Se nimeltään Fog Rest Borttagare ja se toimi minulle. Oletan, että se sisältää vähän suolahappoa. Katso www.mpdiy.com

gerge sanoi:
Ei. Se nimeltään Fog Rest Borttagare ja se toimi minulle. Oletan, että se sisältää vähän suolahappoa. Katso www.mpdiy.com
Minulla on itse asiassa juuri se. Taidanpa kokeilla sitä uudelleen sitten.

heliac sanoi:
Tarkoitatko suolahappoa? ¨Useat ovat ehdottaneet sitä, mutta en halua käyttää sitä keittiössä, kun kaikki muu on asennettu ja tapetit ovat ylhäällä jne..
Fosforihappo/wc-puhdistusaine tai saumanpuhdistusaine eivät ole ongelma valmiissa keittiössä.
...paitsi marmorille ja kalkkikivelle.

Meillä oli samanlaisia ongelmia sellaisen lattian kanssa. Hieman huokoinen, tumma pinta. Sauma paloi kiinni, koska käsittelimme liian suurta aluetta kerralla... :-/ Mutta kokeiltuamme kaikenlaista löysimme jonkinlaista saumanpuhdistajaa, jossa oli happoa. Se kiehui, kun kaadoimme sen... ::) Sitten imuroimme sen märkäimurilla ja pyyhimme vedellä useita kertoja. Tuli oikein hyvä lopulta. Mutta ole varovainen, ettei sauma värjäydy, se tapahtuu helposti liian monella vedellä...

nomis sanoi:
...Mutta varo, ettei sauma värjäydy, tapahtuu helposti liikaa vettä käyttäessä...
Joka voidaan myös helposti poistaa happokäsittelyllä. Se on kalkkia, joka kertyy pinnalle, kun sauma on liian märkä. Tapahtuu useimmiten lattiasaumojen kohdalla. Välillä vaatii mekaanista poistamista täydentävästi, esimerkiksi Scotch-Britellä. Jotkut luulevat, että sauman pigmentit ovat huuhtoutuneet pois, mutta näin ei ole.

Nyt voin kertoa, mikä toimi erinomaisesti. Minulla oli siis saumoista jääneitä jäämiä laatan päällä, aivan vähän, jota ei edes voinut tuntea kynnen kanssa. Oli todennäköisesti jäänyt alareunaan. Scotchbrite vaikutti toimivan aluksi hyvin, mutta ei yltänyt syvälle. Messingiharja liesilevyille oli sen sijaan täydellinen eikä pilannut levyä lainkaan.

Toivottavasti tämä voi auttaa jotakuta muuta!

Miten käy saumojen kanssa?? jos käytän sauma-aineen poistoainetta, minulla on valkoisia saumoja

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.