E
Yritän kiinnittää 6 mm kipsiä lastulevyyn, mutta monien ruuvien ympärillä kipsi nousee ylös kuten kuvassa. Mitä teen väärin? Olen kokeillut useita erilaisia kipsiruuvityyppejä, mutta tulos on sama silti.

Gipsilevy, jossa ruuvi on aiheuttanut pinnan nousua ruuvin ympärille, näkyy kuvan keskellä.

Se johtuu 6 mm:n kipsiruuvista, luulen että se johtuu siitä että paperi on vahvistettu lasikuidulla.
13 mm levyt ovat parempia käyttää.

Kokeile lastulevyruuvia, ehkä toimii paremmin?

Tai kiinnitä levyt pelkällä liimalla.

Kannattaa kokeilla erilaisia kipsilevyruuveja. Kun ruuvasimme remontoitavan kipsin meillä, tämä ruuvityyppi grabbersilta toimi todella hyvin, tiheämpi kierre ja kaksoispää näyttivät auttavan.

Gipsskruvitaulukko eri kokoisia ja tyyppisiä ruuveja varten, sis. tie. kuten pituus ja halkaisija. Käytetään kiinn. kipsilevyyn.

Kiinnityslime on kauhistus. Siihen kuluu valtavia määriä limaa.

Thomas_Blekinge sanoi:
Kampanaali on kiusallista. Liimaa kuluu kupiösa määriä.
Aha!
Onneksi emme tienneet sitä, kun remontoimme kylpyhuonetta mökissä :)

Kipsilaasti, jota levität hammastaltalla, ja sitten yksittäisiä ruuveja pitkin reunoja pitääksesi sen paikallaan samalla kun kipsilaasti kuivuu.

E
Kiitos avusta. Aion kokeilla, kun teen loput valmiiksi.:thumbup:

• Tykkään
kalliz
  • Laddar…
Mielestäni Bilteman kipsiruuvit toimivat hyvin. Paljon parempia kuin muut halvat ruuvit, joita olen käyttänyt.

Kokemukseni mukaan on parempi ruuvata ruuvi sisään täydellä teholla yhdellä kertaa. Jos ruuvi ei mene täysin sisään ja kiristää hieman jälkikäteen, tulos on huonompi. On siis tärkeää olla vähän tuntoa, jotta ruuvi menee oikeaan paikkaan ensimmäisellä kerralla.

Käytin kovalevyruuvia, jossa on vähän pienempi pää Byggmaxista (Heco), ja se on toiminut hyvin. Minulla oli sama ongelma kuin sinulla ennen kuin minua neuvottiin käyttämään tätä ruuvia.

Paina kovempaa porakoneella ja mielellään kädellä lähellä ruuvia, jotta levy ei nouse alustasta ruuvin kiristyessä. Vaihtoehtoisesti alusta on niin epätasainen (tai pehmeä) että levy ei saa kontaktia. Kun se näyttää kuvan mukaiselta, levy roikkuu vain paperin varassa, koska kipsi on murtunut. Tasoituskaan ei onnistu hyvin, koska levy liikkuu jos siihen painaa. Levyn täytyy olla ehjä ja kiinni alustassa kiinnityspisteissä, jotta tulisi hyvä. Poista ruuvi ja ruuvaa uusi hieman vauriosta poispäin.

Lastulevyn ruuvi ei toimi kipsissä, koska kanta puurtautuu syvälle materiaaliin ja poistaa paperin, johon ruuvin pitäisi nojata.

Rakennusliima, ei. Voi sitä parkaa, joka joutuu poistamaan levyn tulevaisuudessa.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.