10 575 lukukertaa ·
16 vastausta
11k lukukertaa
16 vastausta
Omituiset "alustapalat" [kuvia]
Sivu 1 / 2
Hei foorumikaverit!
Päivän yllätys työmaalla olivat nämä tyylikkäät siirtymät ovikarmista jalkalistoihin, jotka puusepät olivat asentaneet.
Olenko vain minä sitä mieltä, että ne on asennettu täysin väärään suuntaan eivätkä ole mitoitettu vastaamaan ovikarmien ja jalkalistojen paksuutta??

2 kuvaa;


Päivän yllätys työmaalla olivat nämä tyylikkäät siirtymät ovikarmista jalkalistoihin, jotka puusepät olivat asentaneet.
Olenko vain minä sitä mieltä, että ne on asennettu täysin väärään suuntaan eivätkä ole mitoitettu vastaamaan ovikarmien ja jalkalistojen paksuutta??
2 kuvaa;


Se harmonisoi selvästi paremmin kansanomaisprofiilin kanssa.fredwel sanoi:
Itse mielestäni meidän näyttävät täysin paikoiltaan sopimattomilta. Huoh. Mitä tehdä? Jos haluamme ne vaihdettavaksi, se maksaa meille ylimääräistä. Ja tämä ulkonäkö ei ollut ollenkaan mitä olimme ajatelleet/näytetty meille.
Onko esitetty jokin muu ulkonäkö, jonka olette hyväksyneet, niin se on sitten se, mitä sovelletaan.
Jos sitten puusepät tekevät jollakin toisella tavalla ilman, että kuulevat teidän mielipidettä ensin, niin heidän on vain tehtävä työ uudestaan ilman, että siitä koituu teille lisäkustannuksia.
Jos sitten puusepät tekevät jollakin toisella tavalla ilman, että kuulevat teidän mielipidettä ensin, niin heidän on vain tehtävä työ uudestaan ilman, että siitä koituu teille lisäkustannuksia.
Hei!
Näin se näyttää Karlsonhus-versionissa:
http://www.karlsonhus.se/karlsonhusen/invdet/invdet05.htm
http://www.karlsonhus.se/karlsonhusen/invdet/invdet06.htm
Näin olen tehnyt myös nyt kun olen kunnostanut talomme. Minulla on talonpoikaisprofiiiliset listat ja kehykset ja mielestäni niiden kanssa pitäisi olla sokkelipalat. En ole kuitenkaan koskaan nähnyt sokkelipaloja yhdessä sileiden listojen/kehysten kanssa eikä koskaan niissä mittasuhteissa....
/Insinööri
Näin se näyttää Karlsonhus-versionissa:
http://www.karlsonhus.se/karlsonhusen/invdet/invdet05.htm
http://www.karlsonhus.se/karlsonhusen/invdet/invdet06.htm
Näin olen tehnyt myös nyt kun olen kunnostanut talomme. Minulla on talonpoikaisprofiiiliset listat ja kehykset ja mielestäni niiden kanssa pitäisi olla sokkelipalat. En ole kuitenkaan koskaan nähnyt sokkelipaloja yhdessä sileiden listojen/kehysten kanssa eikä koskaan niissä mittasuhteissa....
/Insinööri
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 viestiä
Klossit kutsutaan myös "skurkloss" ja ne asetettiin ennen aikaan suojaamaan allmogelista, kun lattiaharjaa vedettiin seinän vierellä. Ylimpien kuvien klossit on täysin oikein asennettu ja mitoitettu, mutta ne näyttävät silti hieman oudoilta sileää listaa vasten.
Hei!
Toinen syy, miksi ne asetettiin, voidaan jäljittää nimestä "skurkloss". Kun märkäpesu tapahtui huomattavasti useammin kuin nykyään, nämä klossit kuluivat nopeasti ja vaurioituivat vedestä. Mitä tehtiin, oli vaihtaa nämä klossit, kun ne muuttuivat liian rumiksi.
Ystävällisin terveisin
Toinen syy, miksi ne asetettiin, voidaan jäljittää nimestä "skurkloss". Kun märkäpesu tapahtui huomattavasti useammin kuin nykyään, nämä klossit kuluivat nopeasti ja vaurioituivat vedestä. Mitä tehtiin, oli vaihtaa nämä klossit, kun ne muuttuivat liian rumiksi.
Ystävällisin terveisin
Se profilointi on outoa. Ne pitäisi vaihtaa "tavallisiin neliskulmaisiin" palikoihin, sopivimmin MDF-levystä sahattuina sopivaan paksuuteen ja kulmia hieman pyöristettynä hiekkapaperilla. Listat ilman profiilia eivät luonnollisesti saisi olla profiilillisten palikoiden kanssa! En kutsuisi tätä työtä ammattimaiseksi.
Meillä on loppukatselmus parin viikon päästä ja otamme sen esille pöytäkirjan kohtana. Mielestäni ne eivät edelleenkään sovi joukkoon millään tavalla. Se on mitoitettu väärin niin että se suorastaan viheltää ..
