F
Hei foorumikaverit!

Päivän yllätys työmaalla olivat nämä tyylikkäät siirtymät ovikarmista jalkalistoihin, jotka puusepät olivat asentaneet.

Olenko vain minä sitä mieltä, että ne on asennettu täysin väärään suuntaan eivätkä ole mitoitettu vastaamaan ovikarmien ja jalkalistojen paksuutta?? :o :o :o

2 kuvaa;
skumlist2.jpg
skumlist1.jpg
 
:o Ei pelkästään väärään suuntaan. Ne eivät näytä sopivan listoihin lainkaan. :P
 
Olen täysin samaa mieltä. Ei näytä olevan mitään, mikä sopisi.
 
fredrik_o_sara sanoi:
Hei foorumiystävät!

Olenko ainoa, joka mielestäni ne istuvat täysin väärään suuntaan eivätkä ole mitoitettu sopimaan ovilistojen ja jalkalistojen paksuuteen?? :o :o :o
Ne ovat siinä suunnassa, etteivät ole tiellä, kun avaat oven ;-)

/fredrik
 
...ja kyllä, ne ovat yleensä paksumpia/suurempia kuin listat. Tältä ne näyttävät vuosisadan vaihteen asunnossani:

sockelkloss.jpg

Terveisin

Fredrik
 
F
fredwel sanoi:
...ja, ne, ne ovat yleensä paksumpia/suurempia kuin listat. Tässä on miltä se näyttää minun vuosisadanvaihteen asunnossani:

Terveisin

Fredrik
Se harmonisoi selvästi paremmin kansanomaisprofiilin kanssa.

Itse mielestäni meidän näyttävät täysin paikoiltaan sopimattomilta. Huoh. Mitä tehdä? Jos haluamme ne vaihdettavaksi, se maksaa meille ylimääräistä. Ja tämä ulkonäkö ei ollut ollenkaan mitä olimme ajatelleet/näytetty meille.
 
Onko esitetty jokin muu ulkonäkö, jonka olette hyväksyneet, niin se on sitten se, mitä sovelletaan.
Jos sitten puusepät tekevät jollakin toisella tavalla ilman, että kuulevat teidän mielipidettä ensin, niin heidän on vain tehtävä työ uudestaan ilman, että siitä koituu teille lisäkustannuksia.
 
Klossit kutsutaan myös "skurkloss" ja ne asetettiin ennen aikaan suojaamaan allmogelista, kun lattiaharjaa vedettiin seinän vierellä. Ylimpien kuvien klossit on täysin oikein asennettu ja mitoitettu, mutta ne näyttävät silti hieman oudoilta sileää listaa vasten.
 
Hei!

Toinen syy, miksi ne asetettiin, voidaan jäljittää nimestä "skurkloss". Kun märkäpesu tapahtui huomattavasti useammin kuin nykyään, nämä klossit kuluivat nopeasti ja vaurioituivat vedestä. Mitä tehtiin, oli vaihtaa nämä klossit, kun ne muuttuivat liian rumiksi.

Ystävällisin terveisin
 
Se profilointi on outoa. Ne pitäisi vaihtaa "tavallisiin neliskulmaisiin" palikoihin, sopivimmin MDF-levystä sahattuina sopivaan paksuuteen ja kulmia hieman pyöristettynä hiekkapaperilla. Listat ilman profiilia eivät luonnollisesti saisi olla profiilillisten palikoiden kanssa! En kutsuisi tätä työtä ammattimaiseksi.
 
Meillä on myös sellaisia skurklossar (uusi sana minulle) mutta kuvassasi malli ei näytä sopivan kunnolla...?
 
Miten käy nyt, tekeekö rakentaja uudelleen vai ???
 
F
Meillä on loppukatselmus parin viikon päästä ja otamme sen esille pöytäkirjan kohtana. Mielestäni ne eivät edelleenkään sovi joukkoon millään tavalla. Se on mitoitettu väärin niin että se suorastaan viheltää ..
 
Mitat saattavat olla kunnossa, mutta malli näyttää hieman oudolta??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.