Hei, aion rakentaa työpenkin autotalliin. Olen ajatellut käyttää öljykarkaisua masoniittia kulutuspintana. Löydän vain öljykarkaisun boardin, onko se sama asia? Lisäksi kuinka paksua suosittelisitte? Byggmaxilla on 3 mm, Beijerilla 6 mm. Aion laittaa kulmateräksen etureunaan.

Tulen käyttämään raakaponttia alla.

Kyllä, se on. Miten ajattelit kiinnittää sen? Minä olisin varmaan käyttänyt 6 mm.

templar templar sanoi:
Hei, aion rakentaa työpöydän autotalliin.
Mitä aiot tehdä pöydällä? Råspont on hieman heikko, tulee heilahtelemaan, käytä jotain kunnollista, esim. 28X120 trall yhdessä 16 mm lastulevyn kanssa ja sitten masoniitti, jonka itse öljyät tai boardskiva. Silloin sinulla on vakaa ja kestävä pöytä kaikenlaisiin töihin.

Olen laittanut 3mm lastulevyn (kaksois).

• Tykkään
templar ja 1 muu
  • Laddar…
Y
Minulla on öljykyllästettyä kovalevyä kulutuspintana, mutta harkitsen laittavani ruostumatonta teräslevyä päälle. Ajattelen, että on helpompi pitää puhtaana ja hauskaa työskennellä sen päällä.

• Tykkään
templar
  • Laddar…
F falkn sanoi:
Joo, se on. Kuinka ajattelit kiinnittää sen? Olisin varmaankin käyttänyt 6 mm.
Ok, sitten tiedän sen.
Kiinnityksen osalta en
ole
vielä päättänyt, onko sinulla ehdotuksia?

J jonaserik sanoi:
Mitä aiot tehdä penkillä? Råspont on vähän heikko, se tulee heilumaan, ota jotain kunnollista, esim. 28X120 terassilauta lastulevyllä 16 mm ja sitten masoniittilevy, jonka öljyät itse tai levy. Sitten sinulla on tukeva ja kestävä penkki kaikenlaisille töille
Joo erilaisia töitä, näprään sekä auton että moottoripyörän kanssa, penkki kiinnitetään seinään 45x70 ja viistopuut seinästä, joten se riippuu seinässä (betoni).
Joten råspont tulee vapaana noin 70x100 cm alueelle palkkien väliin, luuletko todella, että se tulee heilumaan?
Joo ehkä se tekee sen, pitää miettiä uudestaan ajattelin laittaa 20x95 ponttia.

Se ruuvipuristin, joka on välttämätön eri yhteyksissä, kuinka ajattelit, että raakalaudoitus pitää kun käytät sitä.

• Tykkään
templar
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Se ruuvipuristin, joka on korvaamaton eri tilanteissa, miten ajattelit, että raakalauta pysyy paikoillaan, kun vedät siitä.
Ei, totta kai sen täytyy olla vakaa, aionhan laittaa ruuvipuristimen johonkin reunan varrelle, ja siellä minulla on 45x70 sääntö, joka vahvistaa, mutta aion tehdä kuten ehdotat, laittaa myös levy päälle, vaikuttaa paremmalta ja kovalevy saa jotain tasaista nojattavaksi.

45X70 etureuna ?? Ruuvipenkki tarvitsee huomattavasti enemmän kiinnittämiseen, 45X145 vähintään, muuten väännät irti suunnitellun säännön

• Tykkään
HerrSvedin
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.