H HEM2121 sanoi:
Olen oppinut, että lattia ei saisi jatkua yhtenäisesti useissa huoneissa. Lattia ei voi silloin liikkua oikein. Että tämä näkyisi niin nopeasti, en kuitenkaan usko. Voisiko kyseessä olla korkeuseroja huoneiden välillä, ajattelen koska se esiintyy eniten juuri siellä? Ymmärrän, että he haluavat tietää ja selvittää, mistä virhe johtuu, mutta eikö ole kyseisten lattian asentaneiden ammattilaisten tehtävä tutkia ja korjata asia niin, että se on oikein?
Ei korkeuseroja, koska olemme suoristaneet lattiat kaikilla tasoilla yhdelle ja samalle tasolle :)

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
H
P Peter Petterson sanoi:
Ei korkeuseroja, kun olemme tasanneet lattiat kaikilla tasoilla samaan tasoon :)
Silloin tuntuu, että jäljellä on vain putket. Että itse parketti laajentuisi niin paljon, ei tunnu realistiselta. Ne välit, jotka piilotetaan lattialistoihin, pitäisi riittää ja lisäksi sinulla ei ole rajoitusta sielläkään, koska parketti voi mennä seinän alle sinulla.

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
Voiko olla niin yksinkertaista, että lattia on viallinen?
Ei sillä, että sen tarvitsisi johtua hinnasta. Mutta loppujen lopuksi se on todella halpa lattia, joten laatu ei ehkä ole korkein. Mietin, koska kaikki muu näyttää olevan hyvin huolellisesti ja tarkasti tehty ja tarkastettu.

• Tykkään
Langos ja 1 muu
  • Laddar…
H HEM2121 sanoi:
Silloinhan vaikuttaa siltä, että vain putket ovat jääneet jäljelle. Että itse parketti laajenisi niin paljon, ei tunnu realistiselta. Ne välit, jotka peitetään jalkalistojen alle, pitäisi riittää, ja lisäksi sinulla ei ole siinä rajoituksia, koska parketti voi mennä seinän alle teillä.
Tai vika lattiassa 🤷‍♀️.

Taitaa kallistua siihen, että kutsutaan tarkastaja, joka tarkastaa vain lattioita, ja kaikkien on noudatettava hänen lausuntoaan. Kohta saan mahahaavan tästä.

M Mortsken sanoi:
Voisiko se olla niin yksinkertaista, että lattia on viallinen?
Ei sen tarvitse johtua hinnasta. Mutta onhan se aika halpa lattia, joten laatu ei ehkä ole parhaasta päästä. Ajattelen niin, koska kaikki muu vaikuttaa todella huolitellulta ja tarkasti tehdyltä ja tarkastetulta.
Kyllä, olen samalla kannalla rehellisesti sanottuna,

Lattia on kyllä halvemmassa hintaluokassa, mutta luin siitä ja se oli testivoittaja useissa vertailuissa kulutuksen suhteen, helppo asentaa jne.

Olen tehnyt remonttia 2,5 viimeisen 5 kuukauden aikana. Ja alan olla todella väsynyt.

Olin varannut rakennussiivouksen ensi viikon Keskiviikolle, koska oletin, että kaikki urakoitsijat olisivat valmiita tällä viikolla.

Nyt tuntuu, että ilma meni pihalle, voisi sanoa.

• Surullinen
  • Tykkään
Klass0n ja 5 muuta
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Kyllä, olen vahvempi kuin useimmat...
Alustafoam, Kährs tuplex, näyttää olevan 3 mm paksu. Eikö olekin aika luonnollista, että lattia joustaa muutaman millimetrin pistekuormituksessa?
Laitoimme sellaista foamia yhteen huoneeseen eikä ole ongelmia joustavuuden kanssa. Tosin meillä on myös Kährs lattia, joka lukittuu kaikilta puolilta, mutta mielestäni sen pitäisi tuntua, jos se joustaisi niin paljon foamista johtuen. Emme edes vaihtaneet aluslattiaa, vaan tasoitimme vain pahimmat kohdat konehöylällä ja yksittäisillä lumppupapereilla.

• Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
Eikö nykyään kiinnitetä levyjä lastulevyyn? Näyttää siltä, että pellin ja lastulevyn välissä on ilmaa monissa kohdissa kuvissasi.

P para sanoi:
Kiinnitetäänkö levyt enää lastulevyyn tänä päivänä? Kuvissasi näyttää olevan ilmaa levyn ja lastulevyn välillä useassa kohdassa.
Tätä ei ehdottomasti saanut ruuvata kiinni toimittajan mukaan 🤷‍♀️

• Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
P Peter Petterson sanoi:
Ja jag är inne på den banan med ärligt talat,

Visst är golvet i det billigare segmentet men läste ju på och det var testvinnare i flera jämnförelser gällande slitage,lätt att lägga osv.

Har renoverat för 2.5 under 5 månaders tid. Och börjar bli riktigt matt.

Hade bokat byggstäd till Ons nästa vecka då jag räknat med att alla hantverkare skulle bli klara denna vecka.

Nu gick luften ur en kan man säga
Todella ikävä tilanne, kärsin puolestasi 🙁

Minun on vaikea uskoa, että se on (vain) lattian syy, onhan se kuitenkin 14 mm. Vai ovatko ne erittäin epätasaiset alapuolelta?

Missä suunnassa parketti on suhteessa lämpömattoihin? Kulkevatko matot samaan suuntaan vai poikki yli?

• Tykkään
Joak ja 1 muu
  • Laddar…
P Peter Petterson sanoi:
Tätä ei saisi ruuvata paikoilleen toimittajan mukaan 🤷‍♀️
Mikä toimittaja se on?

• Tykkään
findus42
  • Laddar…
P Peter Petterson sanoi:
Tämän ei pitäisi ollenkaan ruuvata kiinnitettäväksi toimittajan mukaan 🤷‍♀️
Sehän alkaa huojuamaan, jos ne eivät ole aivan kiinni? Meidän levyt kiinnitimme niiteillä. 10-20 kpl per levy.

Onko sinulla jäljellä enemmän lattiaa?
Kokoa muutama neliömetri ja katso, voiko havaita jotain virhettä.

H
P para sanoi:
Eikö nykyään kiinnitetä levyjä lastulevyyn? Näyttää siltä, että levyjen ja lastulevyn väliin jää ilmaa monessa kohdassa kuvissasi.
Levyjä ei tule kiinnittää, vaan niiden tulee olla irti.

• Tykkään
Joak ja 1 muu
  • Laddar…
H
P Peter Petterson sanoi:
Tai vika lattiassa 🤷‍♀️.

Pitäisi varmaan kutsua paikalle tarkastaja, joka tarkastaa vain lattiat, ja sitten noudatetaan hänen lausuntoaan. Minulla on kohta mahahaava tästä
Joo, se voi todellakin olla niin, että lattia on viallinen. Onko sinulla parkettia, jota voit asetella tasaiselle alustalle ja katsoa, mitä tapahtuu muutaman päivän kuluttua, kaartuvatko ne myös? Voi olla kokeilemisen arvoista, jos se on mahdollista.

H
P Peter Petterson sanoi:
Kyllä, olen ajatellut samaa rehellisesti sanottuna.

Lattia kuuluu kyllä halvempaan segmenttiin, mutta luin siitä ja se oli testivoittaja monessa kulutuskestävyyttä, helppoa asennusta jne. koskevassa vertailussa.

Olen remontoinut 2,5 kuukautta viiden kuukauden aikana. Ja alkaa todella väsyttää.

Olin varannut siivouksen ensi viikon keskiviikoksi, koska olin laskenut, että kaikki käsityöläiset olisivat valmiita tällä viikolla.

Nyt voi sanoa, että into lopahti
Joka palkkaa käsityöläisiä tai tekee sen itse, ja jos remontti sujuu ilman ongelmia, osta lottolippu, se on taattu voitto!😉😀

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.