Tiistaina minulla oli nuohooja, joka tarkasti savupiipun ja tuomitsi sen käyttökelvottomaksi. Minulla on 4 kanavaa, jotka ovat kaikki tukossa linnunpesistä, ja sitä ei ole käytetty 4 vuoteen. Sitä ennen pannussa poltettiin ahkerasti, ja huomautettiin, että piippu oli todella tervainen.

Talo on vuodelta 1827, joten se on todella vanha kapistus, kun se on rakennettu.

Nuohooja ehdotti, että purkaisimme niin pitkälle kuin pystymme ja rakentaisimme uuden. "Nykyisessä kunnossa oleva savupiippu on täysin käyttökelvoton."

Tänään tuli kaksi kaveria yrityksestä, joka tekee savupiipputöitä, ja he sanoivat päinvastaista... että se voitaisiin kunnostaa liukuvalulla jne. He eivät edes suositelleet savupiipun purkamista katon yläpuolelta, koska kivet olivat niin hienoja.

Lisäksi on huomattava, että nuohooja itse suositteli, että konsultoisin tätä yritystä...

Mitä tehdä?? Tajuan tietysti, että yritys ei hyödy savupiipun tuomitsemisesta käyttökelvottomaksi, vaan he haluavat työskennellä sen parissa... joten.. nuohooja tuntuu objektiivisemmalta.

Kyllä, molemmat voivat olla/oikeassa.
Jos putkessa on linnunpesä, se on puhdistettava ennen kuin voi tehdä tulia - siinä nuohoojalla on oikeus.
Jos piipun rappaus (ullakolla ja alaspäin) on viallinen/huono, sitä voidaan korjata.
Jos saumaukset katon harjan yläpuolella ovat huonoja, ne voidaan puhdistaa ja saumata uudelleen.
Ja kyllä, liukuvalaminen voi toimia. Toisessa ketjussa täällä foorumilla on joku tarkasti kuvannut, miten sen voi tehdä itse, jos haluaa.
Olisin luultavasti valinnut ruostumattomasta joustavasta putkesta tehdyn insertin, jos se olisi ollut minun taloni, mutta se on jokaisen oma valinta.
Riippumatta toimenpiteestä, nuohouksen on hyväksyttävä työ ennen kuin savupiippu otetaan käyttöön.

niinpä se on, että nuohoojan täytyy hyväksyä kaikki, mutta voi silti olla niin, että se on huono savupiippu, johon on annettu vähän keinotekoista hengitystä, jos niin sanon. En aio maksaa paljon rahaa, jotta joku tekee valumuotin, koska kuten sanot, sen voi tehdä itse. Se on kuitenkin hankalaa, joten en halua tehdä mitään, mitä pitäisi myöhemmin purkaa.

Sekä nuohooja että yritys tuomitsivat putkien asentamisen huonoksi vaihtoehdoksi (minulle) johtuen siitä, että siitä tulisi niin pieni savukanava.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.