939 lukukertaa ·
3 vastausta
939 lukukertaa
3 vastausta
Nostopalikkarakenne
Minulla on puro tontin kummassakin päässä. (2 hehtaaria metsää ja niittyä) Toisessa on vettä koko vuoden (paitsi muistamamme äärimmäisenä kesänä) Toisen kuivuu joka kesä eikä sitä ole edes merkitty karttoihin. Aion "varastaa" hieman vettä siitä ja täyttää suunniteltua pientä vesivarastoa kastelua/lampea varten. Mutta onko joku rakentanut levan (rännin) painekyllästetystä puusta 100 m matkalle metsän läpi? Korkeuseroa on muutama metri. Rakastan ideaani, mutta kuinka hyvä se on? Pitäisikö minun valita vanhat sadevesikourut sen sijaan? Ja toimivatko maapiikit? Niiden pitäisi riittää anturan valamiseen/lunttien vetäminen metsän läpi voi olla liioiteltua. Vai mitä? Onko joku tehnyt jotain vastaavaa?
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Stockholm
· 2 268 viestiä
Varför inte slang?JEGS sanoi:
Jag har en bäck i vardera ändan av tomten. (2 hektar med skog och ängsmark) Den ena är det vatten i hela året (förutom extremsommaren vi minns) Den andra blir torrlagd varje sommar och är inte ens utmärkt i kartor. Jag ska ”stjäla” lite vatten från den och fylla upp ett planerat litet vattenmagasin för bevattning/damm. Men är det någon som har byggt en levad (en ränna) av tryckt virke på en sträcka av 100 m genom skog? Fallhöjden blir några meter. Jag älskar min idé men hur bra är den? Ska jag välja gamla hängrännor istället? Och funkar jordspett? Det borde räcka för gjuta fundament/släpa plintar genom skogen blir väl överdrivet. Eller? Någon som har gjort något liknande?
Minulla on noin 150 m ylimääräistä lattialämmitysletkua. Miten luulette sen reagoivan luonnossa? Tuleeko siitä hauras ja halkeaa nopeasti? Pitäisikö se ehkä peittää UV-valolta? Parempi vesiletkuhan on suojattu sillä tavalla.
Klikkaa tästä vastataksesi