Aion asentaa Hörmannin kattopaneeliportin moottorilla ja mietin kiinnitystä kattoon. Minulla on yksikerros kipsilevyä ja sen takana 28x70 harvalaudoitus cc30.
Uskaltaako käyttää Molly-tulppia vai pitäisikö käyttää puupaloja, jotka kiinnittää harvalaudoitukseen niissä kohdissa, missä kiinnitykset osuvat keskelle kipsiä?
 
Kiinnittäisin sen kattotuoleihin, en pelkästään kipsiin.
 
Olin asentamassa porttia eilen, tarkistin ja huomasin, että kaikki oli suorassa. Huomasin, että lattia kallistuu huomattavasti, ero on 18 mm vasemmalta oikealle puolelle. Joten odotimme asennuksen kanssa. Kuinka herkkä tämä oikein on?? Nyt listakin on melko pehmeä, mutta voiko se kompensoida niin paljon? Asiaan liittyy, että laatta on valettu uudestaan noin 2 vuotta sitten, palkkasin rakennusmiehen juuri jotta kaadot ja muut asiat hoidettaisiin oikein. Kannattaako soittaa ja kysyä, voiko he tulla korjaamaan?
 
Totta kai sinun pitää kiinnittää harjanvarsiin tai mieluummin kattoristikoihin kuten KOW sanoi. Kiinnikkeet voi kohtuudella siirtää niin, että ne sopivat. 18mm 2,5 metrin matkalla on tosi paljon. Sen pitäisi olla tasossa, muuten portti ei tiivisty. Voiko sen hioa alas vai onko siinä kanttirauta?
 
Olen nyt ollut yhteydessä rakennuttajaan, joka valoi laatta, ja olen huomauttanut, että heidän täytyy tulla korjaamaan. Hän on maininnut joitakin ratkaisuja, jotka tuntuvat hieman epävarmoilta, esimerkiksi leikata hieman yhdestä seinäkiskosta. Hän sanoi joka tapauksessa, ettei vain tasoittaminen riitä, koska se ei kestä pakkasta ja että autoa ajetaan sen päällä. Mutta kuinka pitkälle voi pitää asiasta kiinni tällaisessa tilanteessa? Haluaisin, että se on suorassa, ehkä se toimii kuitenkin, mutta kun olen maksanut siitä, että he ovat valaneet laatan, eikö ole vähintäänkin kohtuullista vaatia, että se on suorassa? Olen ajatellut ehdottaa, että he piikkaavat osan laatasta (puolen välin alas) ja hieman ympäröivältä alueelta, poraavat kiinni esim. nauloilla vanhaan laattaan ja sitten tekevät lisävalun, jotta se on suorassa ja niin, että siihen tulee myös kallistus. Mahdollisesti voitaisiin valaa putki juuri siihen kohtaan, mihin alin portin lehti menee alas laatalle. Voisiko tämä olla ratkaisu? Vaihtoehtona pelkkä hiominen tuntuu siltä, että saattaa olla riski, että voi tulla ongelmia vastakallistusten ja/tai veden kerääntymisen kanssa lähempänä porttia?
 
Voitko laittaa kuvan, jossa näkyy ero, niin on helpompi nähdä "lösningar".
 
Ei saa missään nimessä katkaista seinäkiskoja.
Onko sinulla kulmarauta valetun pohjan etureunassa?
Oikein asennettuna lista ei puristu kovin paljon Hörmannilla, joten etureunan pitäisi olla suorassa siinä kohdassa, missä lista kohtaa betonin.
Ja kuten sanottu, 18 mm on liikaa!
 
Voin laittaa kuvan myöhemmin tänään. Kyllä, siellä on kulmarauta, mutta se on linjassa seinän ulkopuolen kanssa, ja portti asennetaan sisäpuolelle, niin sanotusti. Kyllä, tuntuu siltä, että olisi tyhmää alkaa leikata seinäkiskoja. Mutta nyt olen ajatellut sanoa, että heidän täytyy tulla ja korjata ilman että minun tarvitsee maksaa siitä. Sen pitäisi voida sanoa, eikö vain? Voin myös mainita, että sanoin niille, jotka olivat valamassa, että aion asentaa nosto-oven ulkoseinien sisäpuolelle, tuntuu siltä, että heidän olisi pitänyt ottaa se huomioon ja varmistaa, että siitä tulee suora. Totta kai kaikki voivat tehdä virheitä, sellaista tapahtuu, mutta sitten heidän täytyy tulla ja korjata se ilman vaikeuksia. Yritän yleensä pitää normaalia keskustelua, mutta kyllä minä korotan ääneni, jos on tarpeen. En pidä riitelemisestä, mutta jos on pakko niin sitten on pakko...
 
Noin, nyt portti on paikoillaan. Rakennusfirma tuli hiomaan, jotta portti saataisiin asennettua. Ei ollut erityisen vaikeaa asentaa itse, kunhan ottaa rauhallisesti ja on huolellinen. Nyt on vielä jäljellä poistaa viimeinen paneeli ja peittää aukko sekä lisätä hieman valaistusta, mutta se jääköön kesään. Vähän kuvia

Puinen autotallin ovi asennettuna paikkaansa, ympärillä metallirakenteet ja joitakin työvälineitä.

Autotallin portti osittain asennettuna, keskeneräinen seinäpaneelityö näkyy taustalla, tikkaat ja pahvilaatikoita etualalla.

Uusi autotallin ovi asennettuna. Taustalla tikkaat ikkunan alla, lattialla pahvilaatikko. Seinustalla lautatavaraa.

Uusi autotallin ovi asennettuna; puupaneelit eivät vielä viimeisteltyjä, ja oviaukon alaosa suojattu levyillä. Lumi peittää maata edessä.

Uusi autotallin ovi asennettuna, ympärillä rakennustöiden jälkiä ja lunta maassa.
 
  • Tykkään
Jörgen Ö
  • Laddar…
Kun portti on nostettuna, onko se täysin porttiaukon yläpuolella?
Vai ulottuuko se porttiaukon alapuolelle, siinä tapauksessa, kuinka paljon se ulottuu?

Voisitko ottaa kuvan siitä niin, että se näkyy selkeästi?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.