Pitkään lykätty mökin nosto on nyt suunnitteluvaiheessa. Toivottavasti se tapahtuu myöhemmin tänä vuonna tai ensi vuonna.

Näin se näyttää nyt:
Käsin piirretty pohjapiirros mökistä ja terassista, jossa mitat ja kantopisteet näkyvät.

Jotta tulevat nostot olisivat helpompia, ajattelin vähentää maahan nojaavien pisteiden määrää työntämällä alle teräspalkkeja. Näin ajattelin:

Piirustus, joka esittää mökin ja terassin pohjapiirroksen, mittasuhteilla ja numeroiduilla pisteillä teräspalkkien sijainniksi.

Ajattelin, että palkit saisivat levätä numeroiduilla pisteillä.

Joten minkälaisia profiileja minun pitäisi käyttää? H? I?
Mitä mittoja?
Onko keskuspalkin jänneväli liian pitkä?

R
Ei vastausta

Onko mahdotonta irrottaa terassia ja asentaa se takaisin?

Ei, ei ole mahdotonta löysätä sitä. Kuitenkin en usko, että se on tarpeellista.

Olen muuttanut mieltäni, ja aion laittaa yhteensä neljä palkkia mökin alle, käännettynä 90 astetta verrattuna ensimmäisen viestin piirroksiini. Kolme mökin alle, ja yksi terassin etuosaan (pitäisi ehkä kutsua sitä verandaksi, siinä on katto).

Sen jälkeen kun olen tutkinut olemassa olevia mittoja tarkemmin, on käynyt ilmi, että olemassa olevat puupalkit ovat noin 100x100 kokoisia. Jos nyt käytän painekyllästettyä puuta, jonka mitat ovat 125x125, niin se riittää todennäköisesti.

Kuten nyt näyttää, pääasiallinen vaikeus tulee olemaan uusien palkkien saaminen mökin alle. On ahdasta rakennusten ja maaston välillä.

Nyt mökki on nostettu. Lopulta käytin 95x95, ihan vain siksi, että se oli ainoa, mitä sai lyhyellä varoitusajalla. Se riitti erinomaisesti. Liitän kuvan, kun mökki on nostossa.
Keltainen mökki nostettu punaisilla tunkkeilla. Maan pinnalla näkyy puupalikoita ja laatikko, taustalla kirkas taivas.

• Tykkään
Brainy ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.