Hei! Haluan korottaa autotallin sisäkattoa noin 60 cm. Minulla on aumakatto, mikä tekee rakenteesta selvästi monimutkaisemman. Valitettavasti minulla ei ole rakennepiirustuksia aumakatosta.

Onko se mahdollista?

Lisää kuvia: Garagetak

• Valokattoinen tiilikattoinen autotalli syksyisessä ympäristössä, tiivis tiilityö ja puita taustalla.
  • Garagipiirustus, jossa näkyy valmiin kattorakenteen mitat ja suunnitelma sisäkaton nostamisesta 60 cm.
  • Rakennuksen valokuvattu poikkileikkauskuva, joka esittää autotallin vinokattoista rakennesuunnitelmaa, sisältää mittoja ja materiaalitietoja.
  • Valetun autotallin ullakkorakenteet puulattialla ja kattotuoleilla, kuvattu alhaalta romahtamattomasta kulmasta.
M magnil sanoi:
Hei! Haluaisin korottaa autotallin sisäkattoa noin 60 cm. Minulla on harjakatto, mikä tekee rakenteesta selvästi hankalamman. Valitettavasti minulla ei ole rakennepiirustusta harjaosasta.

Onko se mahdollista?

Lisää kuvia: Garagetak
Kaikki on mahdollista 🙂
Tarkoitat siis, että korottaa vain sisäkattoa ilman, että korotat ulkokaton korkeutta?
Kyllä, paras on palkata rakennesuunnittelija siinä tapauksessa.
Jos ajattelit vaihtaa kattotuolit, voit ottaa suoraan yhteyttä kattotuolitehtaaseen toiveidesi kanssa, sillä heillä on omat suunnittelijat.

Kyllä, vain nostaa sisäkattoa. Olin ajatellut, että voisi muokata olemassa olevia kattotuoleja, mutta ehkä voisi olla idea ottaa yhteyttä kattotuolitehtaaseen.

Olen saanut suunnittelijan, joka katsoi sitä nopeasti, mutta hän ehdotti hankalaa ratkaisua pylväiden kanssa, jota haluan välttää. On vaikea löytää sopivaa suunnittelijaa.

M magnil sanoi:
Kyllä, ainoastaan sisäkaton korotus. Ajattelin, että voisi muokata olemassa olevia kattotuoleja, mutta ehkä voisi olla järkevää ottaa yhteyttä kattotuolitehtaaseen.

Minulla oli suunnittelija, joka katsoi sitä nopeasti, mutta hän ehdotti hankalaa ratkaisua pylväiden kanssa, mitä haluan välttää. Minun on vaikea löytää sopivaa suunnittelijaa.
Kyllä, hyvät suunnittelijat eivät kasva puissa. Mieluiten sinun pitäisi löytää joku vanhasta kaartista, joka osaa tehdä laskelmia ilman ohjelmia. He saavat yleensä työn tehtyä nopeasti laajan kokemuksensa ansiosta.
Kaikkien kattotuolien uudelleenrakentaminen voi kestää hetken. Sinun on varmasti vahvistettava kaikki ylätuet ja myös siirrettävä diagonaaleja, koska ne eivät enää muodosta kolmion muotoa.

Tai sitten nostat koko katon 60 cm 🙂

U
Ei ole järkevää muokata olemassa olevia kattotuoleja. Kaikki mitat menevät pieleen, jos siirryt ristikosta korotettuun A-kattotuoleen tai saksiin.
Tehokkaampaa ajan ja kustannusten kannalta on vaihtaa heti oikeaan tyyppiin.

Nostaa koko kattoa onhan vaihtoehto, mutta eikö se tulekin huomattavasti kalliimmaksi? (suunnittelen nostavani vähän yli puolet autotallin pituudesta).

Ei ole enää ketään vanhaa kokenutta suunnittelijaa, johon voisi ottaa yhteyttä valitettavasti.

Olisiko parempi vaihtaa kattoristikot kokonaan. Toimiiko A-kattoristikko viistokaton kanssa? En onnistunut löytämään sitä googlaamalla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.