hei
Minulla on kesämökki, noin 60m2 paaluilla. Rakennettu 60-luvulla. Yksi kulma on viime vuosina vajonnut muutaman sentin, joten haluan nostaa ja kiilata paalun päälle. Ongelma on, että kyseinen kulma on noin 1,5 metrin paaluilla, joten tunkin saaminen paikoilleen on hieman hankalaa (mihin sen pitäisi seisoa). Toimisiko tavalliset tunkit ruuvattuna? Vai onko teillä muita ideoita?

Todennäköisesti ei. Rakenna jotain (betonilaattoja, tukkeja jne.) niin tunkki voi nostaa ja aseta sitten stämpi varmistamaan.

Aseta tunkki tukevasti maahan, ja sitten sääntö tai kalta on siihen. Tavalliset kalta eivät kai ole oikeasti tarkoitettu nostamiseen, vai mitä? Mutta ehkä sekin onnistuu.

• Tykkään
Nils82
  • Laddar…
Joo, mutta 1,5m on melko korkea. Vaikea nostaa niin paljon. "Pinna" tunkissa tuntuu aika huteralta, ehkä toimisi autotallin tunkissa. Jos olisin helposti saanut tunkin vakaalle alustalle, ei olisi ollut ongelmaa.

• Tykkään
Jansing
  • Laddar…
Olen nostanut ylimmän kerroksen hieman, joten kun kunnostin lahon seinän. Se toimii.

Tunkki ja palkki toimivat loistavasti, nostat vain muutaman senttimetrin kerrallaan ja tuet sitten sopivalla esineellä.

• Tykkään
Larsa ja 1 muu
  • Laddar…
Ok, sitten minun on kokeiltava sitä. Kiitos tiedosta.

Nostin meidän ladossamme toisen päätyseinän, kun perusta oli rapautunut ja paine seinään sai sen kaatumaan täysin perustaltaan. Nostin varmasti 15 cm. Käytin 20 tonnin tunkkeja Biltemasta ja käytin vanhaa lipputankoa tukipilarina.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.