3 870 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Naulaa pystysuuntainen vuorilaudoitus
Aion naulata verhouspaneelin ja pohdin vähän naulan mitoitusta.
Olen asentanut 28x70 naulariman ulkopuolisen kipsilevyn päälle ja tulen käyttämään pystysuoraa verhouspaneelia.
Pohjapaneeli 22x145, verhouslista 22x45.
Olen lukenut, että naula ei saa olla niin pitkä, että se vahingoittaa tuulensuojaa paneelin takana.
Tarkoittaako tämä, että voin käyttää vain 50mm (22+28) naulaa kiinnittääkseni pohjapaneelin?
Olen asentanut 28x70 naulariman ulkopuolisen kipsilevyn päälle ja tulen käyttämään pystysuoraa verhouspaneelia.
Pohjapaneeli 22x145, verhouslista 22x45.
Olen lukenut, että naula ei saa olla niin pitkä, että se vahingoittaa tuulensuojaa paneelin takana.
Tarkoittaako tämä, että voin käyttää vain 50mm (22+28) naulaa kiinnittääkseni pohjapaneelin?
En voi kuvitella, että ulkokipsin kanssa olisi mitään vaaraa, mutta se voi varmasti olla ongelma, jos sinulla on joku väv spikläktenin takana.
Minulla oli samat edellytykset kuin sinulla, ja käytin kaiken 3" nauloilla.
Minulla oli samat edellytykset kuin sinulla, ja käytin kaiken 3" nauloilla.
Tai voit kiinnittää lockläkten 4":lla, se jaksaa pitää reunat tiukemmin panelbräda-kappaleessa, jos se haluaisi vääntyä. Panelbräda:n kiinnität 3":lla ainoastaan keskeltä. Tästä on erilaisia teorioita ja myös tuplanaulauksesta, mutta silloin on vaarana, että paneliin voi tulla halkeamia sen kuivumisen aikana.
Tai suunnittelet etukäteen niin, että sinulla on reglarit spikläktenin takana, silloin naulat voivat olla niin pitkiä kuin tarvitaan, koska kangas puristuu reglarin ja spikläktenin väliin. Huomio, vinkki erityisesti niille, joilla on kangas, sinunhan pitäisi kuitenkin olla ulkogeraamilla varustettu ja silloin se kai on vähemmän herkkä rei’ittymiselle, kuten sanottu.
Klikkaa tästä vastataksesi