Moikka..

Käytettiinkö 80-luvulla gyproc-levyjen kiinnitykseen nauloja? Ainakin edellinen omistaja on tehnyt niin.. ::)

Sitten vähän tasoitetta päälle.. muutamat ovat alkaneet irrota hieman.. olen vaihtanut ne oikeisiin gyproc-ruuveihin... 8-)

Ajattelin kysyä, oliko tämä tapana tehdä "ennen vanhaan" ;) .. Vai onko se jälleen yksi asia, josta edellinen omistaja on säästänyt.. :-[

Me ruuvasimme meidän 85 joka tapauksessa

Olen seissyt ulkona marraskuussa ja auttanut faijaa naulaamaan kipsiä. Sormiin sattui pirusti kun missasi naulan.....

Siitä on varmaan myös 20 vuotta.

Pyöreä lankanaula hakattu sähkösinkitty 35x2.5mm lukee Gunnebo-laatikossa. Paras asia kipsiruuveissa oli, että niitä ei saanut irti ;D
Ennen (alkuun) oli vain nauloja, kukaan ei ollut kuullutkaan ruuvinvääntimistä, 60-luvun kipsiin. Joten Sinun levyt on oikein asennettu, ja ne pysyvät tukevasti.

MathiasS sanoi:
Olen seisonut ulkona marraskuussa ja auttanut faijaa naulaamaan kipsiä. Sattui perkeleesti sormiin, kun naulasta osui ohi.....

Siitä on varmaankin myös 20 vuotta.
Onkohan siksi olet hankkinut naulapyssyn ;D

Kipsilevy c:a -81 entisessä ruokasalissamme, nyt tulevassa keittiössä, oli naulattu ja ruuvattu vuorotellen... Siitä tuli kohtuullinen kasa metallijätettä, kun otin ne alas kahdelta seinältä...

saturnus2 sanoi:
Onkohan se ehkä syy siihen, että olet hankkinut naulapyssyn ;D
Ei, ei ole tullut hankittua mitään naulapyssyä. Sen sijaan minulla on 3 ruuvinväännintä - ehkä se johtuu siitä. Onhan se aina hyvä, jos voi syyttää traumaattisista lapsuuden tapahtumista, kun neuvottelee työkaluista kotitalousbudjetissa. ;)

Okei.. siinäpä se..

o ei se ole helppoa saada nauloja irti.. sorkkarauta ja hieman suurempi pala formplyfa ovat kuitenkin toimineet kolmelle naulalle.. kipsilevy kesti....... melkein.. 8-)

70-luvun puolivälissä naulattiin ainakin. Meidän edellisessä talossa vuodelta -84 kaikki oli ruuvattu.

Hieman tietoa:
80-luvulla tuli ruuvinväännin ja silloin alettiin myös ruuvata kipsilevyjä. 90-luvun lopulla alettiin myös liimata kipsilevyjä.

Jos talon vanha omistaja ei ollut tekniikkafriikki, joka halusi uusimmat rakennuskoneet kotiin varastoon, ymmärrän, että hän naulasi kipsilevyt kuten aina tehtiin 70-luvulla tai varhaisen 80-luvun aikana.

Hmm milloin tulivat ensimmäiset ruuvinvääntimet oikeastaan?

Olemme laittaneet kipsilevyä kahteen huoneeseen nyt viikonloppuna ja olemme käyttäneet 1500 ruuvia.. jos olisimme yrittäneet sitä ilman ruuvinväännintä, emme varmaan olisi päässeet pidemmälle kuin yhteen levyyn viikonlopun aikana! :o

Ahaa! ehkä siksi naulattiin ennen ;) Mikä kuvattiin yllä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.