Hei

aion naulata helmipaneelia portaikkoon, koska siellä on nyt joku tylsä tapetti. Helmipaneelilevy on noin 6 mm ja seinä, johon ne pitää naulata, on 12 mm. Ajattelen, että sähköjohdot kulkevat seinässä, mutta en tiedä missä tai kuinka syvällä. Mitä nauloja pitäisi käyttää, ja miten välttää naulaamasta sähköjohtoihin, vai ovatko ne niin syvällä seinässä? Olen aloittelija talon kanssa. Kiitollinen kokemuksista, vinkeistä jne.

Liimapuikko on ehkä vaihtoehto

Jos seinä on suhteellisen tasainen, voit ehkä liimata levyt paikalleen ja naulata muutamasta mutta sopivasta kohdasta.

Mistä seinä koostuu?

talo on rakennettu 60-luvulla. on vaikea sanoa tarkalleen mistä se koostuu, mutta jonkinlainen masonite/lastulevy, erittäin pehmeä. olen vähän kokeillut veitsellä listan alla, sillä siitä voi helposti leikata paloja, ja se on pehmeä. en usko, että näitä levyjä myydään rakennustarvikeliikkeissä nykyään. noin 12mm

Liimaa ja naulaa koolinkeihin. Vaihtoehtoisesti käytä lyhyitä nauloja koko alalle ja varmista muutamalla liimaraidalla.

Suurin kysymykseni tästä projektista ja ylipäätään on, miten välttää naulaamasta tavallisiin sähköjohtoihin, jotka sijaitsevat putkissa. Onko ainoa tapa purkaa kaikki ja aloittaa alusta. Olen nähnyt niin monia kuvia uusista sisäkattoista ym., joten ajatukseni on, eikö ole sähköjohtoja niiden paneloitujen lautojen alla katossa?

friki sanoi:
Suurin ihmetykseni tämän projektin suhteen ja yleensä kuinka vältetään naulaamasta tavallisiin sähköjohtoihin, jotka ovat putkessa. Onko ainoa tapa purkaa kaikki ja aloittaa alusta. Olenhan nähnyt niin monia kuvia uusista sisäkattoista jne. ajatukseni on, eikö ole sähköjohtoja niiden paneelilautojen alla katossa?
Naulaa lyhyillä nauloilla...

minkälaisia nauloja ja kuinka pitkiä, tyyliin 15mm, on saatavilla

Kuten edellä mainittiin: Miksei vain liimata?

Järjestä muutamia 45x45 rimoja, jotka asetetaan strategisiin kohtiin paneelilevyn yli, ja muutamia oikean pituisia rimoja, jotka jännittyvät vastakkaista seinää vasten saadaksesi hieman liimapainetta.

Ja sitten asennusliima, esim. PL400.

Tulee hieno kuin peikko, eikä tule naulanreikiä, joita pitäisi tasoittaa. Ja se tulee pysymään!

Laitoin helmiponttipaneelia ja käytin PL600:aa. Toimi hyvin. Olen tehnyt sen kolmessa portaikossa kotona. Pohjana oli betoniseinät ja kipsiseinät. Kun se kuivuu, voi nojata jotain koolinkia seinää vasten, jotta paneeli pysyy tiiviisti kiinni.

Ketjut yhdistetty/mod

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.