582 lukukertaa ·
7 vastausta
582 lukukertaa
7 vastausta
Naula vai ruuvi rakentaa moduuleja piharakennukseen?
Hei kaikille. Toivottavasti kaikki, joilla on lapsia, tulevat juhlituksi isänpäivänä. Itse minun täytyy paniikissa rakentaa leikkimökki ennen 1. joulukuuta ja aion rakentaa kaikki rungot maassa makaaviksi ja sitten pystyttää ne heti, kun kaikki on valmista. Ajattelin sitten ruuvata tai naulata rungon makaavaksi 45x95 "sylbrädan" kautta tai mikä se nyt onkaan. Aluksi ajattelin ruuvata 2 x 5x90, mutta se saattaa olla liioittelua? Pitäisikö minun naulata sen sijaan ja mitä naulaa minun pitäisi silloin käyttää? 3,4x100? Mikä on suosituksenne? Jos käytän ruuveja, onko 2 kpl 5x90 per puoli hyvä vai mitä sinä valitsisit ja mitä kokoa naulan tulisi olla, jos valitsisitte naulan?
Viimeksi muokattu:
Sinun ehdottamasi pituudet toimivat hyvin valitsetpa sitten naulan/ruuvin, aseta ne pareittain.
Nauloissa riittää 3.4x100 mutta 5x90 ruuvit ovat liian lyhyitä ja heikkoja kiinnittämään esim. kynnys palkkiin, sinun tulee käyttää vähintään 6x120 jos haluat sen pitävän, usein minulla on 140 pitkät..
Mutta naulaaminen on halvin tapa..
Mutta naulaaminen on halvin tapa..
On olemassa hyvä nyrkkisääntö, kun naulataan, sen, mitä kiinnitetään, tulee olla korkeintaan kolmasosa naulan pituudesta. Kun ruuvataan, riittää kaksinkertainen pituus. Kyse on vetolujuudesta. Yleisin naula runkonaulaamisessa 45 puutavara on 100x34. Sitten ei ole sääntöä ilman poikkeusta.
On jos kiire molemmat vastaukset ovat vääriä, sinun tulisi käyttää naulapyssyä ja noudattaa valitun naulan mitoitusta. Silloin voit myös ampua råspont ja fasad, mikä tekee työstä vielä nopeampaa. (fasadissa niin, että naula täytyy lopuksi lyödä käsin sisään) Vuoden rakennusprojektista saamani oppi on se, että olisin halunnut ostaa pistoolin ennen kuin aloitin, mutta minulla oli jo nauloja ja ruuveja, joten mielestäni se oli turhaa. Nyt olen ruuvannut zustarankaa ja fasadia sekä naulannut katon eikä mikään prosessi ole erityisen nopea.
Tuliko mökki valmiiksi? Minun ei. Mietin, miten tulkita säännöksiä osittain pystytetyn pihamökin kanssa alueella, jossa tänään ei enää saa rakentaa.Ludde Jakobsson sanoi:
Hei kaikille. Toivon, että kaikki joilla on lapsia, saavat juhlia isänpäivää. Itse joudun rakentelemaan kiireessä pihamökin ennen 1. joulukuuta ja tarkoitukseni on rakentaa kaikki runkorakenteet vaakatasossa ja sitten pystyttää ne heti kun kaikki on valmista. Ajattelin sitten ruuvata tai naulata rungon vaakatasossa 45x95 ”sylbrädani” tai mikä se nyt onkaan. Alun perin ajattelin ruuvata 2 x 5x90 mutta onkohan se liioittelua? Pitäisikö minun naulata sen sijaan ja mitä nauloja minun pitäisi käyttää? 3,4x100? Mikä on teidän suositus? Jos ruuvi, onko 2 kpl 5x90 per puoli hyvä vai mitä valitsisit ja minkä kokoisen naulan valitsisit, jos päätyisit naulaan?
Se seisoo siellä katolla ja seinillä. Puuttuu ovet ja pitää laittaa kattohuopa vain, joten sen pitäisi olla valmis. Laitoin sinne vähän tavaroita eilen merkkinä siitä, että se on valmis. Yritän maalata muut sivut viikon aikana.B Bele sanoi:
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Spika eller skruva bärläkt
Tak & Vind -
Ruuvata vai naulata sisäseinän paneeli?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Skruva eller spika glespanel i undertak
Tak & Vind -
Koko lankanauloille tai puuruuveille 45 koolaukselle
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -