Aion palkata puusepän asentamaan moduulini tallin. Kuitenkaan, vaakapaneelin, joka tulee laskevassa pituudessa, aion laittaa itse. Minulla on Hitachi naulapyssy, joka on tarkoitettu 21 asteen nauloille.

Mikä pituus sopii hyvin vaakapaneelin asentamiseen?
Katsoin Julasta ja löysin sidotut naulat:
http://www.jula.se/bandad-tradspik-500-pk-362107

Pitäisikö minun käyttää 65, 75 vai 90 nauloja?

65 tai 75 toimii varmasti hyvin, varmista vain ettet ammu niitä liian syvälle, tulee aika rumia reikiä sitten.

Pituus riippuu paljolti siitä, mihin kiinnität. Jos ei ole ristikoolattu, niin naulatuet tulevat suoraan pystytukien päälle ja silloin voit periaatteessa käyttää niin pitkiä nauloja kuin haluat.

Jos on ristikoolattu, niin naulatukesi eivät saa tukea koko matkan takana ja silloin kannattaa valita paneelinauloja, jotta et vahingossa puhkaise takana olevaa tuulensuojapaperia/kangasta.

Ne ovat suoria reglar, jotka ovat 90 mm.

Onko sinulla tuuletusrako paneelin ja runkorakenteen välissä?
Sen pitäisi olla 28x60 naulalevy/harvalauta (tai vastaava) tuulensuojapaperin/-kankaan päällä.

Viimeksi muokattu:
Mitä tekemistä ilmarakolla on naulan pituuden kanssa?

Ömannen sanoi:
Mitä ilmanväli liittyy naulan pituuteen?
Ei mitään, enemmän kuin että paneelia ei naulata rungon, jonka olettaisin olevan 90mm, kiinni.

FredrikR sanoi:
Ei mitään muuta kuin että paneelia ei naulata runkoon, joka oletettavasti on 90mm.
Runko on pystysuora ja naulaläpät ovat myös pystysuoria, joten jos naula on pidempi kuin paneelin ja naulaläpän paksuus, se menee runkoon.

65 mm naula toimii erinomaisesti, mutta 75 on usein halvempi ja sekin toimii erinomaisesti.

FredrikR sanoi:
Mitään muuta kuin että paneelia ei naulata runkoon, jonka oletan olevan 90mm.
Mutta se on juuri tärkeää, koska ei haluta lävistää tuulensuojakangasta!

vectrex sanoi:
Mutta juuri sillä on merkitystä, koska ei haluta puhkaista tuuliverkkoa!
Kangas on puristettu rungon ja naulakiskon väliin.

Vastaukseni oli tarkoitettu pienenä 'heads up' kun TS vastasi, että paneeli kiinnitettäisiin 90 mm koolauksiin, eikä naulauslähtiin.
Mutta jos takana on koolaukset, sillä ei tietenkään ole väliä, jos naulaa 4" nauloilla. :)
Mutta yleensä 60-75 mm naula on tavallinen paneelinaulaukseen.

Snailman
Minulla on kaikki paneelit samalla tasolla, eli ei ole limityspaneelia, sitten 27mm naulattava lista alla ja sen jälkeen ulkokipsilevy, joten minulla on 50mm pitkä naula (biltema:lla on 50mm 21 asteen konenaula), 22+28= 50mm kaikki yli 50mm pituiset lävistäisivät vain ulkokipsilevyn.

ja minulla ei ole runkopuita naulattavan listan alla yleensä en halua paljon kylmäsiltoja.

Viimeksi muokattu:
Mihin naulaan kannattaa panostaa? Biltema, Jula, Hornbach? Onko joku merkki, joka on hintansa arvoinen muita enemmän?

Anna1984 sanoi:
Mihin nauloihin kannattaa panostaa? Biltema, Jula, Hornbach? Onko jokin merkki edullisempi kuin muut?
En ole koskaan huomannut eroa.

Biltemalla on hyvä hinta, ammuin viime vuonna varmaan 100 laatikkoa 75 ja 90 nauloja, jotka ostin Biltemasta. Ei mitään ongelmia.

hantverkare1 sanoi:
En ole koskaan huomannut eroa.

Biltamalla on hyvä hinta, olen varmasti ampunut 100 laatikkoa 75 ja 90 naulaa viime vuonna ostettu Biltamalta. Ei mitään ongelmaa.
Katsoin juuri heidän verkkosivustoaan. Onko se naula, jota he kutsuvat lankanaulaksi?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.