3 660 lukukertaa ·
19 vastausta
4k lukukertaa
19 vastausta
Muutama kysymys teille materiaaligurut!
Sivu 1 / 2
Remonttinalokas
· Vassbacken Västra Götaland
· 606 viestiä
1. Mikä on helpoin tapa selvittää, onko seinissä yksinkertainen, kaksinkertainen, ohut tai paksu kipsi?
Ajattelin laittaa verholangan huoneen poikki, joka on noin 4 m pitkä. Gipsiä on molemmilla seinillä, joihin kiinnikkeet laitetaan, joten mitä käytän koukkujen kiinnittämiseen? Aion luultavasti vetää yhden koukun kattoonkin, jotta ei tarvitse kiristää lankaa niin tiukalle. Mutta koukkujen kuormitus tulee olemaan merkittävä, sekä jännityksen että verhojen painon vuoksi (yritän valita erittäin kevyet). Onhan olemassa monenlaisia mollyja ja vastaavia, mutta mikä toimii parhaiten "vetokuormituksessa"?
Ajattelin laittaa verholangan huoneen poikki, joka on noin 4 m pitkä. Gipsiä on molemmilla seinillä, joihin kiinnikkeet laitetaan, joten mitä käytän koukkujen kiinnittämiseen? Aion luultavasti vetää yhden koukun kattoonkin, jotta ei tarvitse kiristää lankaa niin tiukalle. Mutta koukkujen kuormitus tulee olemaan merkittävä, sekä jännityksen että verhojen painon vuoksi (yritän valita erittäin kevyet). Onhan olemassa monenlaisia mollyja ja vastaavia, mutta mikä toimii parhaiten "vetokuormituksessa"?
Remonttinalokas
· 606 viestiä
Onko jotain älykästä tapaa löytää tukipuut? Voihan "koputella", mutta ei ole aina helppoa kuulla.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Kokeile neodyymi-magneettia!
Silloin löydät kiinnikkeet, ruuvit, joilla kipsilevyt on kiinnitetty sääntöihin.
On yllättävän helppoa, jos on vähän kärsivällisyyttä ja tarkkuutta!
Silloin löydät kiinnikkeet, ruuvit, joilla kipsilevyt on kiinnitetty sääntöihin.
On yllättävän helppoa, jos on vähän kärsivällisyyttä ja tarkkuutta!
Remonttinalokas
· 606 viestiä
Kiitos! 
Remontoija
· Näverkajakens födelseort
· 797 viestiä
Sääntöhake on kuitenkin helpoin
Ostin Stanley fatmaxin Julasta jossain tarjouksessa, luulen että maksoin noin 50kr
Ostin Stanley fatmaxin Julasta jossain tarjouksessa, luulen että maksoin noin 50kr
Ehkä voisi ottaa veitsilistan ja vetää sitä seinää pitkin, ja katsoa mihin se tarttuu. Se, jota käytän löytääkseni pieniä metalliesineitä autotallin lattialta ja nurmikolta kun pojat ajavat RC:tä hieman liian innokkaasti, sisältää todella vahvoja magneetteja, joten sen pitäisi toimia. Täytyy varmaan kokeilla joskus, täytyy vain löytää gyproc-seinä ensin 
Vaikka saisit todella hyvän kiinnityksen seiniin ja voit kiristää tiukasti, vaijeri ei silti ole niin "hauska" kuin tilanjakaja, olemme kokeilleet kevyellä kankaalla ja se roikkui silti keskeltä. Joten vaihdoimme kattokiinnitteiseen kiskoon ja vahvempaan kankaaseen, siitä tuli parempi. Jos et ole vielä hankkinut vaijeria, se voisi olla vaihtoehto.
Tällainen esim. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70299153/
Tällainen esim. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70299153/
Minulla on täsmälleen sama kokemus. Meillä oli 4,5 metrin matka. Käytimme Ikean Kvadranttia, mutta näyttää siltä, että heillä ei ole sitä enää, valitettavasti.Peter2400 sanoi:Vaikka saat todella hyvän kiinnityksen seiniin ja voit kiristää tiukasti, vaijeri ei kuitenkaan ole niin "hauska" tilanjakaja. Me kokeilimme kevyellä kankaalla, ja se roikkui silti keskeltä. Joten vaihdoimme kattoon kiinnitettävään kiskoon ja järeämpään kankaaseen, ja siitä tuli parempi. Jos et ole hankkinut vaijeria vielä, niin se voisi olla vaihtoehto.
Tällainen esim.[linkki]
Remonttinalokas
· 606 viestiä
Happ... Nyt minulla on mietittävää.
Jos kuitenkin päädyt vaijeriin, sen pitäisi olla sääntö siirtymässä katon ja seinän välillä.
Olen aiemmin ostanut huomaamattoman liukukiskon kattoon asennettavaksi bauhausista, joka oli tyylikäs ja halpa. Luulen, että merkki oli gardinia, mutta en löydä sitä kotisivulta.
Olen aiemmin ostanut huomaamattoman liukukiskon kattoon asennettavaksi bauhausista, joka oli tyylikäs ja halpa. Luulen, että merkki oli gardinia, mutta en löydä sitä kotisivulta.
Remonttinalokas
· 606 viestiä
Minulla on jo vajeri ja ratkaisu ei ole pysyvä, joten yritän löytää säännön. Hyvä vinkki toolman, kokeilen kattokorkeudessa 
Remonttinalokas
· 606 viestiä
Täällä on paljon kipsiseiniä, joilla voi testatathomasx sanoi:Voisi ehkä käyttää veitsilistaa ja vetää seinää pitkin ja katsoa mihin se tarttuu. Se, jota käytän löytääkseni pieniä metalliesineitä autotallin lattialta ja nurmikolta, kun pojat ajavat RC-autoja vähän liian innokkaasti, on varustettu todella vahvoilla magneeteilla, joten sen pitäisi toimia. Täytynee kokeilla joskus, täytyy vain löytää kipsiseinä ensin![]()
Magneettitemppu edellyttää, ettei kipsilevyn takana ole lastulevyä tai OSB-levyä, koska silloin sitä ei tarvitse ruuvata rankoihin. Useimpiin tarkoituksiin sillä ei ole väliä, koska yhtä hyvin voi ruuvata levyyn, mutta tähän tarkoitukseen en tiedä, kestääkö se. Kun kiristää kaapelia, siinä on isot voimat.