Minulla on 3 suurta tammea tontillani, jotka haluan kaataa, mutta pelkästä kaatamisesta pyydetään 15-20 tuhatta ja lisäksi 5-10 tuhatta poistamisesta.
Kysymykseni on, tietääkö kukaan, onko Tukholman seudulla yrityksiä/sahoja, jotka ostavat yksittäisiä tammipuita ja jos on, mitä niistä voi saada maksettua.

Kiitos etukäteen!

Olen kuullut, että usein ollaan skeptisiä tammen sahaamisesta, joka on seissyt puutarhoissa, koska on suuri riski, että rungossa on sisälle kasvanutta naulaa ja muuta metallijätettä, joka ei näy, mutta vahingoittaa terää sahatessa.

Luulen, että "bondsåg" ei ole yhtä nirso kuin suuremmat. Tein nopean googlauksen ja löysin esimerkiksi Carlsdal såg Vingåkerissa (http://www.carlsdal.se/). Ehkä vähän kaukana Tukholmasta, mutta he varmasti tietävät, mitä muita pieniä sahalaitoksia on olemassa.

D
Kährs Täältä voit ainakin nähdä, mitä he maksavat. Mutta he eivät näytä ottavan puita tonteilta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
..vastauksista, tarkistan heti.

Ehkä joku puuseppä tai huonekaluseppä täällä foorumilla huolehtii puistasi?
Laita ne myyntiin Blocketiin - Ehkä kannattaa kokeilla onneaan!!
Tammi on erittäin haluttua mantereella. Miksi muuten viinitynnyrit rakennetaan tammesta.
Googlaa "limousin-tammi" niin näet.
Jos puusi olisivat jo kaadettu ja sahattu, tekisin enemmän kuin mielelläni tarjouksen muutamasta juoksumetristä lankkuja ja palkkeja. Aion rakentaa itselleni höyläpenkin. Ja tammi olisi täydellinen.............................

Hobbit

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.