Meidän on valettava 80 cm korkea muuri, jonka keskellä on pyöristetty osa. Muurin paksuus on 15 cm. Mutta tehdäänkö valumuotti helpoiten muottivanerista vai laudoista, jotta pyöristetty osa saadaan aikaan?

Ympyränmuotoinen muuri, 80 cm korkea ja 15 cm paksu, 260 cm leveä pyöristetty osa keskellä, muodostettu koivuvanerista tai laudoista.

B BORNER sanoi:
Meidän on tarkoitus valaa 80 cm korkea muuri, jonka keskellä on pyöristetty osa. Muurin on oltava 15 cm paksu. Mutta tehdäänkö valumuotti helpoiten muotovanerista vai laudoista, joista saadaan pyöreä osa? [kuva]
Muistan, että joku foorumilla käytti masoniittia samanlaisen muotin rakentamiseen. Se, mikä on taipuisaa lukuun ottamatta masoniittia, on uraleikattu ja siten taipuisa MDF. Spårsågad, böjbar MDF-form böjd i en cirkel med en hand som visar flexibiliteten. Joka etsii, se löytää; https://www.byggahus.se/forum/threads/gjutform-med-radie.186238/ Huomaa, että en ole koskaan tehnyt mitään vastaavaa itse...

• Tykkään
BORNER
  • Laddar…
slacker slacker sanoi:
Muistelen, että joku foorumilla käytti masonitea rakentaakseen vastaavanlaisen muodon. Se, mikä on taipuvaa lukuun ottamatta masonitea, on urakäsitelty ja siten taipuva MDF.

[kuva]

Joka etsii, se löytää;

[linkki]

Huomaa, että en ole itse tehnyt mitään vastaavaa...
Kiitos, @slacker! Olen missannut sen! Siitä pitäisi tulla todella pyöreä ja hieno, jos sen myös vahvistaa useammalla masonite-kerroksella, kuten keskustelussa ehdotettiin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.