Hei!
Olen parhaillaan remontissa keittiössä. Liesi (70 cm) poistetaan työtason ja upotetun lieden tieltä. Lisäksi asennan kaapit puuliedestä vasemmalla olevaan tiskialtaaseen asti. Ongelma on, että liesituulettimen muuraus vasemmalla puolella on tiellä. Kupu on muurattu nykyaikana ja kiinnitetty kiinnitysraudoilla seinään.
Puulieden savuhormi ulottuu noin sähkölieden puoleen väliin, ja loppuosassa on kipsilevyä vasemmalle.
Ajattelin leventää pöytätason syvyyttä 70 cm:iin ja minulla on tilaa kaapille mahdollisen tukipylvään eteen.
Yksi ajatus, jonka minulla on, on säästää osa takareunan muurista (pylväänä) ja poistaa loput, voiko siitä aiheutua ongelmia kivien jakamisen kanssa tason alla?
Vai pitäisikö minun tukea kansi ja poistaa koko alaosa (aiotun tason alta) ja tehdä uusi tuki alhaalta?
Tai vain asentaa vahva kulmarauta, joka on kiinnitetty seinään?
Onko kenelläkään "muurarilla" ideoita, mikä edellä mainituista ajatuksista voisi olla hyvä?
En ole muurari, mutta sanoisin silti, että on merkittävä riski, että huppu romahtaa, jos sillä ei ole kunnollista tukea. Sinun tilanteessasi säilyttäisin joko pienen muurin tai asettaisin tolpan tueksi.
En halua säästää muuria. Tuntuu, että tolppa on paras vaihtoehto.
70 syvä tolppa olisi hyvä lopun keittiön suunnittelua varten. Riittääkö se?
Onko riskialtista halkeilun kannalta tasoittaa tolppaa sen jälkeen, kun se on peitetty jollakin kankaalla tai verkolla? Vai haluaako tasoittaa "kuollutta" materiaalia?
Ajattelen asettaa tolpan ylös noin kaksi laattaa penkin yläpuolelle ja näin vähentää tolpan syvyyttä työtason korkeudella. Haluanhan saada tilaa suunnitellulle liedelle.
Hei, mielestäni kaikki näyttää melko sekavalta. Jos sinulla on mahdollisuus, suosittelisin purkamaan kaiken ja tekemään uudelleen alusta alkaen, jotta se on esteettisesti paremmin yhteensopivaa. Liesikupu on aika hieno, joten yrittäisin mukauttaa kaiken sen mukaan, mutta paras on poistaa kaikki ja piirtää uudelleen alusta.
Toivottavasti teet hyvän päätöksen ja onnea matkaan.
/W
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.