5 943 lukukertaa ·
10 vastausta
6k lukukertaa
10 vastausta
Muurauslaasti irtoaa. Mitä teen väärin?
Kuten otsikko sanoo. Aloitin muuraamaan seinää tiilellä viime syksynä kasvihuonetta varten. En ehtinyt valmiiksi, joten se on ollut melko suojaamaton talven yli. Voin irrottaa kaiken paitsi sen kerroksen, joka on betonianturan vieressä, erittäin helposti. Laasti on käytännössä irronnut kaikista kivistä. Kivet ovat silti ehjiä ja hienoja.
Mitä on tapahtunut? Onko tämä vain kosteuden ja pakkasen aiheuttamaa? Vai teinkö virheen muurauksessa?
Ei ole kovin houkuttelevaa muurata kaikki uudelleen ja nähdä sen näyttävän samalta ensi keväänä.
Voin ottaa muutamia kuvia, jos se helpottaisi, mutta ajattelen, että tämä on oltava standardijuttu muurauksessa?
Mitä on tapahtunut? Onko tämä vain kosteuden ja pakkasen aiheuttamaa? Vai teinkö virheen muurauksessa?
Ei ole kovin houkuttelevaa muurata kaikki uudelleen ja nähdä sen näyttävän samalta ensi keväänä.
Voin ottaa muutamia kuvia, jos se helpottaisi, mutta ajattelen, että tämä on oltava standardijuttu muurauksessa?
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 357 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 357 viestiä
Kuvat eivät ole väärin.
Mutta muurataan tiiliseinä.
Sitten voi rapata tiiliseinää, kuten kuulostaa siltä, että olet tehnyt, ja se irtoaa.
Vai onko koko muuraamasi muuri romahtanut?
Kuvat eivät ole väärin
Mutta muurataan tiiliseinä.
Sitten voi rapata tiiliseinää, kuten kuulostaa siltä, että olet tehnyt, ja se irtoaa.
Vai onko koko muuraamasi muuri romahtanut?
Kuvat eivät ole väärin

Siltä se näyttää. Se olisi tullut kasvihuoneen seinäksi.
Olen muurannut vähän lecaharkkoja aivan vieressä samalla laastilla ja ne pysyvät yhdessä kuten pitääkin.
Myös ne kivet, jotka on muurattu suoraan betonijalustaa vasten, pysyvät hyvin.
Liian vähän laastia? Eli olen joutunut puristamaan laastia liikaa.
Liotin kivet ennen niiden muuraamista.
Epäilen, että käytit liian vähän laastia. Laastia pitäisi olla melko paljon, ja sitten puristaa kivet kunnolla yhteen. Vaihtoehtoisesti levitä laastia seinään sekä kivelle, joka on asetettava. Jos kivi on kuiva tai märkä, laasti on "sotattava" kunnolla kiven pintaan. Muuten on suuri riski, ettei se tartu kunnolla.
Joten voiko laastia laittaa sekä seinään että kiveen erikseen? Se voisi olla vaihtoehtoinen menetelmä, joka on helpompi minulle.
Tämä märkä/kuiva kivi -asia. Onko sillä merkitystä? Vai pitäisikö sen olla "sopivan" kostea?
Tämä märkä/kuiva kivi -asia. Onko sillä merkitystä? Vai pitäisikö sen olla "sopivan" kostea?
Kyllä, se on yleensä helpoin tapa varmistaa, että laasti kiinnittyy kuten sen pitäisi.J Johan Sjöro sanoi:
Kuiva kivi imee heti kosteuden laastista kiven lähellä. Siksi on tärkeää työstää laasti kunnolla.
Sama pätee liian märkään kiveen. Kivi on kyllästetty, eikä se voi "imeä" laastia. Tällöinkin laasti on työstettävä erityisen huolellisesti.
Ehkä oli liian kuuma ja kuiva, kun muurasi?
Amatöörinä ryhdyn usein kaikkiin lisäturvatoimiin, joita voin keksiä.
Viimeksi kun muurasi, kastelin kaikki kivet edellisenä päivänä ja muovitettuani muurauksen, kun olin valmis.
Sopivan löysä laasti myös ja levitin laastin kaikkiin sivuihin ennen kuin asetin kivet myös.
Ammattilaisella on varmaan parempi tuntuma siihen, mitä vaaditaan kussakin tapauksessa.
Amatöörinä ryhdyn usein kaikkiin lisäturvatoimiin, joita voin keksiä.
Viimeksi kun muurasi, kastelin kaikki kivet edellisenä päivänä ja muovitettuani muurauksen, kun olin valmis.
Sopivan löysä laasti myös ja levitin laastin kaikkiin sivuihin ennen kuin asetin kivet myös.
Ammattilaisella on varmaan parempi tuntuma siihen, mitä vaaditaan kussakin tapauksessa.
Joo, oli aika lämmin, kun se tehtiin, joten sillä voi olla jotain tekemistä asian kanssa. Muovitin joskus (ehkä ensimmäisessä kerroksessa, mikä selittää miksi se pysyy paikallaan).Huddingebo sanoi:
Ehkä oli liian kuuma ja kuiva, kun muurasi?
Aloittelijana ryhdyn usein kaikkiin ylimääräisiin varotoimiin, joita voin keksiä.
Viimeksi kun muuraisin, kastelin kaikki kivet päivää ennen ja muovitin muurauksen, kun olin valmis.
Myös sopivan löysä laasti ja vedin laastin kaikille sivuille ennen kivien asettamista.
Ammattilaisella on varmasti parempi tunne siitä, mitä tarvitaan kussakin tapauksessa.
On vaikeaa aloittelijana tietää mikä on "henkselit ja vyö", kun kyseessä on muuraus. Mutta kunnollinen peittäminen on ehkä se, mitä erityisesti puuttui täällä.
En ole kotona juuri nyt, joten en voi testata, mutta melko kovaa. Ei murene kuin kova hiekka ainakaan.A Alexn72 sanoi:
Ei niin pitkä aika siitä, kun laasti oli valmiiksi sekoitettu. Olen sekoittanut vain yhden säkin kerrallaan.
Kastelin vähän, mutta ehkä en tarpeeksi.
Onko joku, joka voi antaa minulle "olkaimet ja vyö" -menetelmän tämän muuraamiseen?
Onneksi muurarein vain noin 10 kiveä, joten ei paljon menetetty. Kuitenkin sitä tulee hieman hermostuneeksi, kun pitäisi yrittää uudelleen.
Ja onko olemassa jotain hyvää tapaa testata, että on onnistunut, joka ei vaadi odottamista ensi vuoteen?
Pahimmassa tapauksessa joutuu palkkaamaan jonkun, joka tietää mitä tekee, mutta olisi hauskaa onnistua itse
Onneksi muurarein vain noin 10 kiveä, joten ei paljon menetetty. Kuitenkin sitä tulee hieman hermostuneeksi, kun pitäisi yrittää uudelleen.
Ja onko olemassa jotain hyvää tapaa testata, että on onnistunut, joka ei vaadi odottamista ensi vuoteen?
Pahimmassa tapauksessa joutuu palkkaamaan jonkun, joka tietää mitä tekee, mutta olisi hauskaa onnistua itse
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Vad ska jag göra när murbruket rasar i kakelugnen?
Hemma hos -
Laasti irtoaa kellarista
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Vad gör jag åt att färgen släpper?
Fasad -
Bits släpper vid borrning, vad gör jag för fel?
Verktyg & Maskiner -
Vad göra med platta på mark där putsen på sockeln släpper?
Grund & Markarbeten