4 627 lukukertaa ·
7 vastausta
5k lukukertaa
7 vastausta
Muuraus siporexilla
Olen jo pidemmän aikaa yrittänyt löytää muuraajaa Skånessa, joka voisi muurata siporex-sisäseiniä suurissa teollisuushalleissa, mutta kukaan ei ole tarttunut tarjoukseen.
Ajattelen yrittää tehdä työn itse, mutta olen epävarma siitä, kuinka tukea 20 metriä pitkä suora seinä. Oletan, että ei riitä, että kiinnitän sen vain olemassa oleviin seiniin, vaan minun täytyy rakentaa kulmia seinästä ulos lisävakauden saamiseksi? (Pelkään, että koko seinä voi kaatua, jos siihen törmää trukilla tai vastaavalla.) Tietääkö joku, mistä voisin lukea tästä lisää ja mikä paksuus lohkoille olisi sopiva?
Olen ajatellut ostaa materiaalin Puolasta, ja jos löydän muuraajan, mitä neliöhinta työlle suunnilleen olisi?
Onko joku, joka haluaa jakaa tietonsa?
Ajattelen yrittää tehdä työn itse, mutta olen epävarma siitä, kuinka tukea 20 metriä pitkä suora seinä. Oletan, että ei riitä, että kiinnitän sen vain olemassa oleviin seiniin, vaan minun täytyy rakentaa kulmia seinästä ulos lisävakauden saamiseksi? (Pelkään, että koko seinä voi kaatua, jos siihen törmää trukilla tai vastaavalla.) Tietääkö joku, mistä voisin lukea tästä lisää ja mikä paksuus lohkoille olisi sopiva?
Olen ajatellut ostaa materiaalin Puolasta, ja jos löydän muuraajan, mitä neliöhinta työlle suunnilleen olisi?
Onko joku, joka haluaa jakaa tietonsa?
Ajattelin, että siporex olisi kustannustehokas ratkaisu tukevan seinän rakentamiseen, joka ei ole kovin herkkä kosteudelle, ja sen rakentaminen näyttää olevan helppoa, mutta se ei ole pakollista.
Lattia on betonista. Katto on sahalaitamuotoinen ja kevyistä betoniharkoista. Epävarmaa, kuinka hyvin/mahdollista siihen on kiinnittää seinä.
Lattia on betonista. Katto on sahalaitamuotoinen ja kevyistä betoniharkoista. Epävarmaa, kuinka hyvin/mahdollista siihen on kiinnittää seinä.
Onko kenelläkään lisätietoa, jonka haluaisitte jakaa?
Jäsen
· Västernorrland
· 12 021 viestiä
Tämä on yksinkertainen kokeilu tehdä käyttää myös eri fontteja. Det mest intressanta är väl hur hög väggen blir? Tror inte det handlar om många meter upp innan man helt kan skrota iden på att ha den fristående.
Olen enemmän tai vähemmän hylännyt ajatuksen sen vapaasti seisovasta. Kysymys on, miten ratkaisen sen muuten? Muuraamalla kulmat kohtisuoraan seinästä? Kuinka tiheään näiden kulmien tulisi tässä tapauksessa olla ja kuinka pitkälle uudessa tilassa näiden seinien pitäisi mennä?
Helpoin ratkaisu on ehkä käyttää runkoa ja kipsilevyjä, mutta se tuntuu hieman heppoiselta tämän tyyppiseen teollisuustilaan.
Helpoin ratkaisu on ehkä käyttää runkoa ja kipsilevyjä, mutta se tuntuu hieman heppoiselta tämän tyyppiseen teollisuustilaan.
Teollisuus saa minut ajattelemaan peltiseiniä ja ehkä törmäyssuojaa, kuten kaiteita. Paljon riippuu seinän korkeudesta, josta en näe mitään tietoa.
Vanhoissa teollisuustiloissa on kuinka paljon muurattuja seiniä tahansa.
Normaalisti H-palkit seisovat lattian ja katon välissä sopivin etäisyyksin, joihin kivet menevät kummaltakin puolelta.
Nykyään on olemassa kevyitä palkkeja U-muodossa, aseta 2 sellaista vastakkain noin joka 4. metri ja yksi sitä seinää vasten, josta aloitat.
Sitten, kuten sanottu, L-palkki ruuvataan lattiaan seinän eteen törmäyssuojaksi.
Siporexia ei kai muurata pystyyn tietääkseni, vaan liimataan yhteen ohuella sementtilaastilla, muuten muuratessa asetetaan 2 pitkää raudoitusrautaa laastiin joka 3.-4. kierroksella.
Normaalisti H-palkit seisovat lattian ja katon välissä sopivin etäisyyksin, joihin kivet menevät kummaltakin puolelta.
Nykyään on olemassa kevyitä palkkeja U-muodossa, aseta 2 sellaista vastakkain noin joka 4. metri ja yksi sitä seinää vasten, josta aloitat.
Sitten, kuten sanottu, L-palkki ruuvataan lattiaan seinän eteen törmäyssuojaksi.
Siporexia ei kai muurata pystyyn tietääkseni, vaan liimataan yhteen ohuella sementtilaastilla, muuten muuratessa asetetaan 2 pitkää raudoitusrautaa laastiin joka 3.-4. kierroksella.
Klikkaa tästä vastataksesi