Hei! Aion muurata kellari-ikkunamme umpeen lecaharkoilla ja laastilla B (jos en onnistu saamaan siitä 100% tiivistä, käytän hätätilanteessa saumavaahtoa). Ikkunan ulkopuolella on rakennuksen jatkeena ryömintätila. Sisäpuolelle laitamme kaapit seinille, joten sen ei tarvitse olla täysin sileä ja täydellinen.

Minulla on kaksi lyhyttä kysymystä seinän kallistumisesta / kulmaukseensa liittyen:

1. Alaosa ei ole tasainen. Ei voi vain asettaa lecaharkkoa pohjalle. Miten tämä yleensä ratkaistaan? Miten saan lecaharkon suoraan / tasolle? Jatkona: kuinka paljon laastia minun pitäisi olla kahden lecaharkon ja lecaharkko-kellariseinän välillä?

2. Sama koskee sivuja. Jos leikkaan lecaharkot niin, että ne ulottuvat reunasta reunaan syvemmällä ikkunassa (ulko- ja sisäseinän välillä), jää lähemmäksi kuvaa (sisäseinä) noin 10 cm kummallekin puolelle, jotka täytyy täyttää. Miten ratkaisen tämän parhaiten? Tarvitsen vain sen tiiviiksi, kaapin eteen tulee kaapit, joten sen ei tarvitse olla 100% täydellinen ja sileä. Mutta suurmääräinen laasti tuskin pysyy itsestään.

Olisiko joku myös arvioida, kuinka monta 25 kg säkkiä minun pitäisi ostaa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun aion muurata :-)

• Vanha kellarin ikkuna, jossa alle asetettu eristysvaahto ja muoviputken osia. Taustalla näkyy tummennettu lasi.
janwide
Minulla oli sama ongelma. Alareunassa ratkaisin sen tasoittamalla betonilla. Kiinnitin laudan sisäpuolelle ja täytin sopivalla määrällä betonia tasoittaakseni kaltevuuden. Kun se oli kovettunut, pystyin vain muuraamaan päälle. Minulla ei ollut kaltevuutta sivuttain, mutta siinä olisin luultavasti yrittänyt viistää lekablockit. Ei tarvita hienosäätöä, koska täytetään laastilla.

T
Olen henkilökohtaisesti valinnut paikan päällä rakennetun säilytystilan siinä tilassa enkä sulje sitä. Ikkuna voi myös toimia sisäänkäynninä ryömintätilaan tarkastusta ja työtä varten.

Kun kyseessä on saada se tasaiseksi ennen muurausta, voit valaa sokkelin, joka on vaaterissa mittaamalla lautapalan ja kiinnittämällä seinään ja sitten valamalla ylös. Voit myös käyttää hieman jäykempää laastia ja muurata ensimmäiset kerrokset reunaan asti ja antaa niiden kovettua ennen kuin jatkat. Jos se edelleen vähän asettuu, voit säätää sitä jatkomuurauksen aikana.
Jos valat, sinulla on se etu, että voit valaa tason, joka ehkä vähentää leikkauksia, ehkä valaa niin, että sinulla on vain yksi tai pari kerrosta lecan asettamiseksi.

Miksi haluat poistaa ikkunan?

T tobiast sanoi:
Olisin henkilökohtaisesti valinnut rakentaa kiinteän säilytyksen siihen tilaan enkä peittää sitä. Ikkuna voisi myös toimia sisäänkäyntinä ryömintätilaan tarkastuksia ja työtä varten.

Kun halutaan saada tasaisuutta ennen muurauksen aloittamista, voi valaa sokkelin, joka on tasapainossa punnitsemalla lankunpalan ja ruuvaamalla sen seinään ja sitten valaa ylös. Se voi myös toimia, että käyttää hieman jäykempää laastia ja muurata ensimmäiset kerrokset ulos reunaan ja antaa niiden kovettua ennen jatkamista. Jos se kuitenkin hieman liikkuu, pitäisi pystyä säätämään sitä edelleen muurauksen aikana.
Jos valaa, on etuna valaa tietty taso, joka voi vähentää leikkaustarvetta, ehkä valaa niin, että on vain yksi tai pari kerrosta laitettavaksi lecada.

Miksi haluat poistaa ikkunan?
Ikkuna menee suoraan ulos laajennusosan ryömintätilaan, joten se on pimeä ympäri vuoden :) On ulko-ovi ryömintätilaan, joten se on jo ratkaistu.

Aion rakentaa kodinhoitohuoneen yläkaappien kanssa koko seinälle - joten en halua kiinteää säilytystilaa keskelle. Lisäksi viemäriputken on mentävä tämän aukon läpi ennen kuin seinä muurataan takaisin :-)

janwide janwide sanoi:
Minulla oli sama ongelma. Alareunassa ratkaisin sen tasoittamalla betonilla. Kiinnitin laudan sisäpuolelle ja täytin sopivalla määrällä betonia tasoittaakseni kaltevuuden. Kun se oli kovettunut, oli vain muuraamista päälle. Minulla ei ollut sivusuuntaista kaltevuutta, mutta siinä olisin varmaan yrittänyt leikata lekablockin viistosti. Eihän siinä tarvita mitään viimeistelyä, koska täytetään laastilla.
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Kaksi lyhyttä jatkokysymystä:

Onko ok muurata lauta sisään? (Ajattelen, että se on puuta/elävä materiaali).

Kuinka kauan suurin piirtein voin odottaa "tasoittumisen" kovettumiseen - ennen kuin voin tulla täysin muurata uudelleen? Sanotaan, että siitä tulee 3-4 cm korkea.

J jeric.cire sanoi:
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Kaksi lyhyttä lisäkysymystä:

Onko ok muurata lauta sisään? (Ajattelen, että se on puu/elävä materiaali).

Kuinka kauan suurin piirtein voin odottaa "tasoituksen" kovettuvan - ennen kuin voin muurata uudelleen kokonaan? Sanotaan, että se on 3-4 cm korkea.
Lautaa ei pidä muurata sisään. Sitä käytetään vain tukena betonille sen kovettuessa, verrattavissa betonimuottiin.

P
Kiinnität laudan sisäseinään punaisen pullon kohdalla. Sen teet betoni-poran ja proppujen avulla.

Laudan yläreunan tulee olla sellaisella korkeudella, että voit täyttää sisäpuolen täysin tasaiselle pinnalle.

Kun se on kovettunut, poistat laudan, tukit porausreiät ja voit jatkaa lopun valamista.

Voi olla hyvä poistaa maali, jotta betoni saa paremman otteen, ja porata muutamia paloja raudoitustangosta pohjaan ja sivuihin rakenteen vahvistamiseksi.

• Tykkään
Immobil
  • Laddar…
janwide
J jeric.cire sanoi:
Kiitos nopeasta vastauksesta! Kaksi lyhyttä lisäkysymystä: Voiko lauta muurata sisään (Ajattelen, että se on puuta/elävää materiaalia). Kuinka kauan suurin piirtein voi odottaa ”tasoittumisen” kovettumista - ennen kuin voin muurata täysin uudestaan? Sanotaan, että siitä tulee 3-4 cm korkea
Betoni on kovettunut riittävästi muutamassa tunnissa. Jos valat illalla, on täysin rauhallista muurata seuraavana aamuna. En ottaisi vaivaa naarmuttaa maalia tai porata raudoitusraudoihin. Betoni pysyy kiinni muutenkin. Jos haluat olla varma, voit poistaa muutamia siruja alareunasta, jotta pinta on epätasaisempi ja helpompi betonin tarttua. Sekoita betoni melko vähällä vedellä niin, että se on kiinteää eikä juoksevaa. Sinun tuskin tarvitsee pitää mitään lautaa etureunassa. Voit peittää sen pienellä muovilla, jotta se ei kuivu, koska silloin se ei kovetu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.