Ajattelin, että yksi kesän projekteista olisi aloittaa avotakan muuraus kesämökillemme.

Se on tarkoitettu vain viihtyisyyttä lisääviin tulisijoihin, haluamme päästä eroon hieman puusta emmekä käytä mökkiä talvella. Kamiina tekisi huoneesta luultavasti liian lämpimän keväällä ja syksyllä polttaessamme.

Koska talo on rakennettu pulpettikatolla ja hieman funktionalistiseen tyyliin, ajattelimme yrittää saada melko neliskulmainen tyyli takkaan. Valkoiseksi rapattu kalkkirappauksella.

Olisin kiitollinen, jos joku kokeneempi voisi katsoa luonnoksiani; erityisesti tiilipalkkeja (punaisella merkityt), sillä on hyvä saada mielipiteitä, erityisesti se, jonka savupiippu lepää. Olen aiemmin tehnyt tiilipalkkeja ja olen ollut apulaisena kahden savupiippumme muurauksessa taloon, joten minulla on hieman käsitystä, mutta en ole asiantuntija. Savupiipusta tulee noin 3,5 metriä korkea.

Takkaan liittyvä viivapiirros, jossa on punaisella merkityt tiilipalkit ja savupiippu.

Suunnitelma avoimesta takasta, jossa on valkoisia ja punaisia tiilikehikoita; korostetut palkit ja savupiippu näkyvissä.

Näyttää aika kohtuulliselta rakenteelta, sinulla on kai myös läppä siinä?

Kyllä, pellit asennetaan, ja mahdollisesti myös "rökhylla", luulen että niin sitä kutsutaan, mutta ehkä sitä ei tarvita, koska aiomme lämmittää suoraan savupiipun alla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.