3 666 lukukertaa ·
14 vastausta
4k lukukertaa
14 vastausta
Mustahome makuuhuoneessa
Hei,
Ostimme kiinteistön ja kun siirsimme vaatekaappeja maalataksemme makuuhuoneessa, huomasimme mustahometta kaappien takana. Se oli ulkoseinää vasten ja tiilet näkyvät, joten kysymys kuuluu, onko seinä eristetty? Olen tänään suihkuttanut homeenpoistoainetta ja huomenna aion pestä sen pois ja suihkuttaa homeenpoistoainetta uudelleen. Pitäisikö rakentaa teräsrankakehikko ja sitten asentaa OSB + kipsilevy sekä käyttää tuuletettuja lattialistoja? Otan mielelläni vastaan vinkkejä kiitos!
Liitän kuvat!
Terveisin Adam
Ostimme kiinteistön ja kun siirsimme vaatekaappeja maalataksemme makuuhuoneessa, huomasimme mustahometta kaappien takana. Se oli ulkoseinää vasten ja tiilet näkyvät, joten kysymys kuuluu, onko seinä eristetty? Olen tänään suihkuttanut homeenpoistoainetta ja huomenna aion pestä sen pois ja suihkuttaa homeenpoistoainetta uudelleen. Pitäisikö rakentaa teräsrankakehikko ja sitten asentaa OSB + kipsilevy sekä käyttää tuuletettuja lattialistoja? Otan mielelläni vastaan vinkkejä kiitos!
Liitän kuvat!
Terveisin Adam
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 582 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 582 viestiä
D Daniel_M_ sanoi:
Koen, että sisällä on erittäin tiivistä ja eilen avasin ikkunan hieman. Ehkä voisi olla hyvä idea tehdä reikä seinään ja asentaa raitisilmaventtiilit. Se on varmaan parempi, että ilma kiertää.D Daniel_M_ sanoi:
Tarkoitatko, että minun pitäisi poistaa vanha ja korvata se ilmastoidulla jalkalistalla? Eikö olisi parempi rakentaa väliseinä teräskehyksillä ja ilmastoidulla jalkalistalla?haha5810 sanoi:
Vaatekaappisi sokkeli näyttää melko matalalta, suosittelen poistamaan sen ja rakentamaan uuden, joka mahdollistaa ilman kulkemisen kaappien alitse.Adam.A sanoi:
Minulla itselläni oli vaatekaappi ulkoseinällä, mutta pystyin tekemään reiän siihen sokkeliin, koska se oli korkeampi (14 cm).
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 582 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 582 viestiä
Poistin noin 5 cm ylös ja 5 cm reunasta yläjyrsimellä, luulen että siellä oli kaksi sokkelia, yksi etureunassa ja yksi takareunassa, joten tein sen molemmille. Tein suuren pyöristyksen kulmiin, toimi joitakin vuosikymmeniä kesämökillä, jossa ne olivat ulkoseinää vasten.Adam.A sanoi:
Sinun näyttää erittäin matalalta, joten edellinen viesti suositellaan.
Ilmastoidulla lattialistalla ei ole merkitystä. Ehdotetaan, että vaatekaapin sokkeli olisi ilmastoitu, jotta ilma voisi kiertää alla ja nousta sen takana.Adam.A sanoi:
Jos rakennat väliseinän ja päästät ilmaa sen taakse, on sinulla varmasti suuri homekasvusto.Adam.A sanoi:
Ongelma on, että seinä on liian kylmä. Yksi tapa ratkaista asia on rakentaa eristetty väliseinä höyrynsulkukalvolla ja tiivistää reunat hyvin, niin ettei ilma pääse eristeeseen.
Mikä on oikea ratkaisu riippuu siitä, miltä siellä nyt näyttää, mutta se näyttää olevan muurattu seinä, joten oletan, että siellä ei ole lainkaan eristystä?
useless sanoi:
Tuulettuva lattialista ei tee mitään eroa. Ehdotetaan tuulettuvaa peruslistaa vaatekaapille, jotta ilma voi kiertää sen alla ja takana.
Ei näytä olevan mitään eristystä. Vaihtoehtona on asentaa raitisilmaventtiili ja olla kiinnittämättä vaatekaappia seinään kiinni, vaan jättää vähän väliä, jotta ilma voi kiertää siellä.
Jos rakennat kehikolla varustetun seinän ja päästät sinne ilmaa taakse, saat varmasti aikaan kunnollisen homekasvuston.
Ongelma on, että seinä on liian kylmä. Yksi tapa ratkaista se on asentaa eristetty sisäseinä höyrysululla ja tiiviisti reunoista niin, ettei ilmaa pääse eristykseen.
Mikä on oikea ratkaisu riippuu siitä, miltä se nyt näyttää, mutta se näyttää olevan muurattu seinä, joten oletan, ettei siellä ole eristystä ollenkaan?
Kyllä, aion tutkia sitä itse asiassa ja katsoa, onko siellä mahdollista tehdä jotain vastaavaa ottaen huomioon, että sokkeli näyttää olevan matalampi, kuten ketjussa yllä mainittiin. Minulla on vent-kaveri tulossa huomenna mahdollisesti katsomaan, voiko asentaa tuuletusventtiilin, jotta saadaan kierto.Snailman sanoi:
Poistin noin 5cm ylös ja 5cm reunasta jyrsimellä, luulen että siinä oli kaksi sokkelia, yksi etureunassa ja yksi takareunassa, joten tein sen molemmissa. Tein ison säteen kulmiin, toimi vuosikymmenen kesämökillä, missä ne olivat myös ulkoseinää vasten.
Sinun näyttää todella matalalta, joten edellistä viestiäni suositellaan.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Min sovrumsrenovering - En projektredovisningstråd
Inredning -
Svartmögel på vind som ska bli sovrum
Tak & Vind -
Svartmögel i sovrum/vardagsrum
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Svartmögel sovrumsfönster?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Svartmögel i sovrummet?