7 488 lukukertaa ·
17 vastausta
7k lukukertaa
17 vastausta
Muuraa/rapata kaakeliuuni
Sivu 1 / 2
Minulla on 3 suurta ja hyvin toimivaa kaakeliuunia. Hyvä veto hyvässä muurahaispesässä jne.
MUTTA
Kaakeli alkaa joissakin kohdissa näyttää merkkejä, vaikkakin pieniä toistaiseksi, että se täytyisi asentaa uudelleen.
Tämä on ongelma, jonka ymmärrän koskevan kaikkia uuneja ennemmin tai myöhemmin, olen ymmärtänyt?
Kaakeliuunit ovat, jos lukee hyvin, hyvä lämmönlähde, mutta herkkiä ja niitä täytyy korjata/Muurata uudelleen jne. Ne ovat herkkiä voimakkaalle polttamiselle ym.
Onko joku muurannut tai rappaillut sen sijaan, kun kaakeli on alkanut taipua. Korjata sen, mitä tarvitsee, sitten muurata
Ajattelen siis poistaa kaakelin. Sitten yksinkertaisesti rapata ne esimerkiksi muutamalla senttimetrillä tulenkestävää tai muuta sopivaa laastia kaakelin sijasta.
Eikö tämän pitäisi olla selvästi kestävämpi.
MUTTA
Kaakeli alkaa joissakin kohdissa näyttää merkkejä, vaikkakin pieniä toistaiseksi, että se täytyisi asentaa uudelleen.
Tämä on ongelma, jonka ymmärrän koskevan kaikkia uuneja ennemmin tai myöhemmin, olen ymmärtänyt?
Kaakeliuunit ovat, jos lukee hyvin, hyvä lämmönlähde, mutta herkkiä ja niitä täytyy korjata/Muurata uudelleen jne. Ne ovat herkkiä voimakkaalle polttamiselle ym.
Onko joku muurannut tai rappaillut sen sijaan, kun kaakeli on alkanut taipua. Korjata sen, mitä tarvitsee, sitten muurata
Ajattelen siis poistaa kaakelin. Sitten yksinkertaisesti rapata ne esimerkiksi muutamalla senttimetrillä tulenkestävää tai muuta sopivaa laastia kaakelin sijasta.
Eikö tämän pitäisi olla selvästi kestävämpi.
Se, mitä kuvailet, on rörspis, kutsutaan myös "fattigmans kakelugn". Ei ole etuja, niin paljon kuin tiedän. https://sv.wikipedia.org/wiki/Rörspis Riippumatta siitä, minkä valitset, se on muurattava kaakeliuunisavella, muuten rakenne halkeaa.
Nja, on olemassa vain laasti, joka kestää hieman yli 1000 °C. Putkikamiina on periaatteessa kaakeliuuni toiminnaltaan. Ajattelin enemmän tulenkestävää laastia ja jotain, joka pitää kokonaisuuden koossa.hscn sanoi:
Hei,
Pienet halkeamat kaakelissa eivät ole syy siihen, miksi kaakeliuuni tarvitsee purkaa. Sen sijaan, kun sisäiset muuraukset antavat periksi, vaihdetaan sisäkanavien tiilet kun kaakeliuuni puretaan ja rakennetaan uudelleen. Kaakelit, jopa halkeamilla, voidaan käyttää uudelleen.
Pienet halkeamat kaakelissa eivät ole syy siihen, miksi kaakeliuuni tarvitsee purkaa. Sen sijaan, kun sisäiset muuraukset antavat periksi, vaihdetaan sisäkanavien tiilet kun kaakeliuuni puretaan ja rakennetaan uudelleen. Kaakelit, jopa halkeamilla, voidaan käyttää uudelleen.
En ymmärrä, mitä tarkoitat.D deklerkk sanoi:
Kaakeli on osa savukanavan rakennetta, ei ainoastaan koriste. Käsitin, että ajattelet tulisijaa rakennettuna kuten kaakeliuuni mutta rapatulla tiilellä kaakelin sijaan, eli rörspis.
Vai oletko ajatellut korvata kaakelin kokonaan mörtillä? Siinä tapauksessa olen vakuuttunut, että epäonnistut.
Laatat pitävät hiekan ja halkeilevan laastin paikoillaan.hscn sanoi:
En ymmärrä, mitä tarkoitat.
Laatat ovat osa savukanavan rakennetta, eivät pelkästään koristeita. Käsitin, että ajattelet tulisijaa, joka on rakennettu kuten kaakeliuuni mutta rapatulla tiilellä laattojen sijaan, eli piippu-uuni.
Vai oletko ajatellut korvata laatat kokonaan laastilla? Siinä tapauksessa olen varma, että epäonnistut.
Sama toiminto kuin jos olisit muurannut tulenkestävällä laastilla.
Omatoimirakentaja
· Stuga i Dalsland
· 358 viestiä
Mene mestarin luo ja lue: http://www.kanerva.se/ 
Olen elänyt kakluunien kanssa suuren osan elämästäni enkä koskaan omistanut sellaista, joka tarvitsisi muurausta. Ne eivät ole erityisen herkkiä, jos tietää, miten polttaa, ja haluaisin sanoa, että ne ovat erittäin kestäviä.D deklerkk sanoi:
Kakluunissa on kaksi osaa, itse uuni ja kaakelit, uuni muurataan ja kaakelit säilytetään, ehkä 20-40 vuoden välein riippuen siitä, kuinka paljon poltetaan, eikä se ole myöskään hirvittävän kallista. Normaalisti kaakelit ovat kallein osa vanhemmassa uunissa. Joten se on hyvä investointi ja erittäin hyvä lämmönlähde.
Jos sinulla on hyvä uuni, poltat aamuin illoin koko talven, ja silloin sen pitäisi olla jatkuvasti lämmin koko vuorokauden.
Se oli jännittävää luettavaa. Mutta teoriat siitä, miten kaakeliuunia tulisi lämmittää, tuntuvat tavalta välttää korjaamasta huonolaatuisia toimituksia.D deklerkk sanoi:
Kaakeliuunit, joita lämmitetään Kanervan ohjeiden mukaisesti, säilyvät varmasti pidempään, mutta tuskin täyttävät tarkoitustaan. Eli ollen hyvä lämmönlähde.
Vaikuttaa siltä, että olet polttanut rikki tai törkeästi väärinkäyttänyt uunia ja nyt haluat vahvistusta sille, ettet ole tehnyt mitään väärää.D deklerkk sanoi:Se oli jännittävää luettavaa. Mutta teoriat siitä, kuinka kaakeliuuni tulisi lämmittää, tuntuvat olevan tapa välttää korjata heikkolaatuisia toimituksia.
Kaakeliuunit, jotka lämmitetään Kanervan ohjeiden mukaisesti, kestävät varmasti pidempään, mutta tuskin ne täyttävät tehtäväänsä. Ts. olla hyvä lämmönlähde.
Voit polttaa rikki mitä tahansa, ja pitää olla erittäin huono käsitys, jos polttaa rikki kaakeliuunin, aivan kuten jos polttaa rikki valurautakamiinan tai jotain muuta.
Nämä eivät ole teorioita, kaakeliuuni toimii tietyllä tavalla, satoja vuosia on lämmitetty näillä mestariteoksilla ja niin tehdään yhä edelleen. Kestävyys on lisäksi fantastista.
Kaakeliuuni on lämmönlähde, joka lämmittää ympäri vuorokauden, ja jota lämmitetään maltillisesti kerran tai kaksi päivässä. Se ei ole kamiina, johon syydetään puita ja lämmitetään hetken ajan.
En ole täysin samaa mieltä kanssasi vastauksessasi Eteläafrikkalaiselle.
Kakluunissa voi polttaa suhteellisen reilusti. Mutta täysillä vetoa pitää ja luukku avaa pitkän aikaa samalla kun lisätään puita ei tietenkään suositella.
Ei ole niin helppoa kuin ihmiset eri ketjuissa näyttävät uskovan, polttaa ek kakluuni rikki.
Lisäksi on vaikeaa saada maksimaalinen teho jokaisesta puulitrasta. Se vaatii harjoittelua ja kokeilua. Jokainen uuni ja savupiippu toimii eri tavalla.
Kakluunissa voi polttaa suhteellisen reilusti. Mutta täysillä vetoa pitää ja luukku avaa pitkän aikaa samalla kun lisätään puita ei tietenkään suositella.
Ei ole niin helppoa kuin ihmiset eri ketjuissa näyttävät uskovan, polttaa ek kakluuni rikki.
Lisäksi on vaikeaa saada maksimaalinen teho jokaisesta puulitrasta. Se vaatii harjoittelua ja kokeilua. Jokainen uuni ja savupiippu toimii eri tavalla.
Sinulla on pointti. Kaakeliuuni, jota ei voi lämmittää aamulla ja illalla, on huono menetelmä. Olen lämmittänyt vähintään 10 vuotta, aamulla ja illalla 6 kuukautta vuodessa. Ei ole edes savilaasti irronnut sisältä.D deklerkk sanoi:Se oli jännittävää luettavaa. Mutta teoriat siitä, miten kaakeliuuni pitäisi lämmittää, tuntuvat olevan tapa välttää ala-arvoisten toimitusten korjaamista.
Kaakeliuunit, joita lämmitetään Kanervan ohjeiden mukaan, kestävät varmasti pidempään, mutta tuskin täyttävät tarkoitustaan. Eli hyvänä lämmönlähteenä.
KANERVAN kaakeliuunit pitäisi lämmittää kerran vuorokaudessa. Sitten tuhka tyhjennetään ja suljetaan. Ei mitään mahdollisuutta He****ssa että kolme tuntia lämmitystä voi pitää uunin lämpimänä 24 H. Lämmin tai huonelämpötilainen ehkä..
Täytyykö olla mestari todetakseen ettäTallguy196 sanoi:
- mitä vähemmän poltat, sitä vähemmän kulumista.
- mitä heikommin poltat, sitä vähemmän kulumista.
- keskeyttäessäsi lämmityksen uuni voi paremmin?
Pikemminkin yksinkertaisia ja loogisia päättelyjä. Tykkäät kaikista asioista, jos niitä ei käytetä, ne eivät kulu. (Yleinen päättely)
On mahdotonta saada mitään todellista vaikutusta, jos poltat kuten Kanerva.
Kakluuni 100k+ täytyy tietysti kestää ja sen pitäisi kestää polttoa 2 kertaa päivässä, vähintään 120 minuuttia kerrallaan. Sanoisin 5 tuntia vuorokaudessa.