Hei,
asuin HSB:n vuonna 1974 rakentamassa talossa Tukholmassa. Se on elementtirakennus, jossa on kevyet seinät, jotka seisovat pienillä etäisyyksillä lattiaan nähden ja ruuvataan sitten kattoon kiinni siten, että ne puristuvat paikoilleen. Tuossa noin 50 mm tilassa sisäseinän yläpuolella on kaikki sähkövedot. Tämän peittämiseksi on kiinnitetty ohut muovilista, joka on 65 mm korkea ja jossa on laippa, joka puristuu uraan ja pysyy paikoillaan, pieni kaunis kaarre kattoa kohti. Olen liittänyt kaksi kuvaa ja toivon, että ymmärrätte, miten lista kiinnitetään kattoa kohti olevan uritetun laudan ja katon väliin. Lista on kuvassa ylösalaisin ja sen pitäisi siis olla kaarevalla osalla ylös kattoa kohti.
Nyt kysymykseni on, mistä saan tällaisen vanhan listan?
Monet saattavat pitää sitä huvittavana, että haluaa muovilistoja, mutta mielestäni se on uskomattoman fiksu kiinnitys ja näyttää erittäin hyvältä, kun se on paikoillaan. Valitettavasti muutamat listat olivat hieman hauraita ja siksi rikkoutuivat, kun minun piti poistaa ne maalausta varten. Olen kokeillut dusi, primo ja kuntze mutta he eivät voineet auttaa minua. Ihmettelen, kuka valmisti näitä listoja 70-luvulla, kun ne asennettiin? Onko täällä foorumilla joku 70-luvun kerrostalorakentamisen ja miljoonaohjelman asiantuntija?
Näppärä lista, joka teki siistin kaarroslistan kattoa vasten! Valitettavasti on luultavasti mahdotonta löytää varaosaksi muuta kuin purkamisen yhteydessä. Ehkäpä yhdistys on säästänyt ja sillä on hieman varastossa, jota naapurisi ovat purkaneet?
Hei,
asun talossa, joka on rakennettu vuonna 1974 HSB:n toimesta Tukholmassa. Se on elementtirakennus, jossa seinät seisovat pienillä etäisyyksillä lattiasta ja ovat ruuvattu kattoon niin, että ne puristuvat paikalleen. Yläpuolella, noin 50 mm:n tilassa, kulkee kaikki sähkö. Tämän peittona on ohut 65 mm korkea muovilista, jossa on laippa, joka kiinnittyy uriin ja pysyy siten paikoillaan, muodostaen pienen pyöreyden kattoa kohti. Olen liittänyt kaksi kuvaa ja toivon, että ymmärrätte kuinka lista kiinnittyy kattoa vasten olevaan urattuun lauta. Lista on kuvassa ylösalaisin ja sen pitäisi istua pyöristetyllä osalla kattoa kohti.
[kuva]
[kuva]
Nyt kysymykseeni, mistä saan tämän vanhan listan?
Monet saattavat pitää hassuna, että haluaa muovilistoja mutta mielestäni se on uskomattoman älykäs kiinnitys ja näyttää todella hyvältä kun se on paikallaan. Valitettavasti jotkut listat olivat hieman hauraita ja menivät rikki, kun yritin irrottaa ne maalauksen yhteydessä. Olen testannut dusi, primo ja kuntze mutta he eivät voineet auttaa minua. Mietin, kuka valmisti nämä listat 70-luvulla, kun ne asennettiin? Onko täällä foorumilla joku 70-luvun kerrostalorakennusten ja miljoonaohjelman asiantuntija?
Hei Jesper
Minulla on samanlainen katon ratkaisu ja etsin myös ratkaisua.
On vaikeaa löytää yhtä hyvin istuva lista. Jos löydät hyvän ratkaisun, otathan yhteyttä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.