2 622 lukukertaa ·
14 vastausta
3k lukukertaa
14 vastausta
Mockfjärd elementhus AB, kantava
Minä, kuten varmaan monet muut, onnistuimme ostamaan talon, joka on tehty Mockfjärd Elementhus AB:n valmistamista osista. Tietämättä siitä ostohetkellä, ja olen tällä hetkellä kunnostamassa taloa kokonaan. Olen keksinyt muutamia näppäriä ratkaisuja sähkön syöttämiseen joustavalla putkella,
Ja saanut aikaa muutamia piirustuksia, mutta en ymmärrä niitä yhtään. Koska minulla ei ole kokemusta piirustusten lukemisesta, mutta olen onnistunut selvittämään elementtien jakautumisen ainakin.
Palatakseni asiaan, haluaisin purkaa kuvassa merkityn osan, joka on portaat yläkertaan (sisäänkäynti). Uskallanko tehdä sen? Selittäkää perusteellisesti! Ja mieluiten ei arvailuja, jos ette tunne näitä taloja.
Tarvitaanko piirustuksia myös yläkerrasta, niin yritän hankkia sellaisen.
Suurkiitos etukäteen /Mathias
Ja saanut aikaa muutamia piirustuksia, mutta en ymmärrä niitä yhtään. Koska minulla ei ole kokemusta piirustusten lukemisesta, mutta olen onnistunut selvittämään elementtien jakautumisen ainakin.
Palatakseni asiaan, haluaisin purkaa kuvassa merkityn osan, joka on portaat yläkertaan (sisäänkäynti). Uskallanko tehdä sen? Selittäkää perusteellisesti! Ja mieluiten ei arvailuja, jos ette tunne näitä taloja.
Tarvitaanko piirustuksia myös yläkerrasta, niin yritän hankkia sellaisen.
Suurkiitos etukäteen /Mathias
Ei kukaan?M Mathias94 sanoi:Minä, aivan kuten varmasti monet muutkin, onnistuivat ostamaan talon, joka on valmistettu Mockfjärd elementhus AB:ssä. Tietämättä sitä ostohetkellä, ja olen parhaillaan remontissa taloa. Olen keksinyt pari kätevää ratkaisua sähkön vetämiseksi joustokanavalla,
Ja saanut vähän piirustuksia, en kuitenkaan ymmärrä niitä yhtään. Koska minulla ei ole lainkaan kokemusta piirustusten lukemisesta, mutta olen onnistunut selvittämään, että elementit ovat jaettu ainakin.
Palataan asiaan, haluaisin purkaa osan, joka on merkitty kuvassa, mikä on portaat yläkertaan (Igången). Uskallanko tehdä sen? Selittäkää mielellään perusteellisesti! Ja mieluiten ei arvauksia, jos ette tunne näitä taloja.
Tarvitaanko piirustuksia myös yläkerrasta, yritän saada siitä piirustukset.
Suuret kiitokset etukäteen / Mathias
Talon omistaja
· Huddinge
· 238 viestiä
Olen asunut joitakin vuosia Elementhusissa, joten olen melko hyvin perehtynyt rakenteeseen. Ymmärränkö sinua oikein, että se on kuin "portti" portaita ylös yläkertaan, ja että mietit sen poistamista?
Olen keksinyt muutamia näppäriä ratkaisuja sähkön joustavan suojaputken vetämiseen
Onneksi en ole ainoa, joka on ostanut Mockfjärds-talon tajuamatta sitä ennen ostoa...
Anteeksi, että kaappaan ketjun. Mutta luulen, että monia kiinnostaa. Ehkä voisit kuvata uudessa ketjussa:
Näppärät ratkaisut joustavan suojaputken vetämiseen kuulostavat erittäin mielenkiintoisilta. Voisitko kuvata, miten teit sen?
Onneksi en ole ainoa, joka on ostanut Mockfjärds-talon tajuamatta sitä ennen ostoa...
Anteeksi, että kaappaan ketjun. Mutta luulen, että monia kiinnostaa. Ehkä voisit kuvata uudessa ketjussa:
Näppärät ratkaisut joustavan suojaputken vetämiseen kuulostavat erittäin mielenkiintoisilta. Voisitko kuvata, miten teit sen?
Viimeksi muokattu:
Voin ottaa muutamia valokuvia, kun palaan kotiin töistä, ja kirjoittaa, miten etenin. 👍O Ombyggnationsnewby sanoi:
Talon omistaja
· Huddinge
· 238 viestiä
Tässä tulevat kuvat portaista, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. On ollut vähän kiireistä, joten unohtui.B bearmaniac sanoi:
Yritän ehtiä ottamaan kuvan siitä miten olemme ratkaisseet sähkön esteen illalla kuten lupasin teille toisille!
Kyllä, meillä on itse asiassa kellari.
Talon omistaja
· Huddinge
· 238 viestiä
Voi, mutta sinullahan on yläkerrassa lattiaelementit esillä. Täydellistä! Silloin voit nähdä, mitkä seinät ehdottomasti pitää jättää paikoilleen ja mitkä seinät vain tukevat.
Minun on hieman vaikea lukea, miltä punaisella merkitty elementti (tai onko niitä useampia?) näyttää. Onko siinä saumoja? Näyttääkö se erilaiselta kuin muut elementit jollain tavalla. En yksinkertaisesti ymmärrä, miksi sitä ei lasketa mukaan siihen osaan, joka on piirretty suoraan oikealle siitä (piirustuksessa siis).
Minun on hieman vaikea lukea, miltä punaisella merkitty elementti (tai onko niitä useampia?) näyttää. Onko siinä saumoja? Näyttääkö se erilaiselta kuin muut elementit jollain tavalla. En yksinkertaisesti ymmärrä, miksi sitä ei lasketa mukaan siihen osaan, joka on piirretty suoraan oikealle siitä (piirustuksessa siis).
Sininen on vain elementtien uloke, jossa nykyään on ovenkarmi. Joten spontaani arvaukseni on, että he ovat vain rakentaneet eteenpäin, jotta yläkertaan/vintille olisi ovi. Voin ottaa lisää kuvia, jos siitä olisi apua? Vai video.B bearmaniac sanoi:Voi, mutta sinullahan on lattiaelementit esillä yläkerrassa. Täydellistä! Silloin voit nähdä, mitkä seinät ovat ehdottomasti kannattavia ja mitkä vain tukevat.
Minun on hieman vaikea ymmärtää, miltä punaisella merkitty elementti (vai onko niitä useita?) näyttää. Onko siinä liitoksia? Näyttääkö se erilaiselta kuin muut elementit jollain tavalla? En oikein ymmärrä, miksi sitä ei lasketa mukaan osioon, joka on piirretty suoraan sen oikealle puolelle (siis piirustuksessa).
Näet kuvassa, missä roikkuu paljon takkeja ja kenkäteline. Lyhyt seinä, jossa on karmia. Se on sinisellä merkitty kuvassa.B bearmaniac sanoi:Voi, mutta sinähän olet paljastanut lattiaelementit yläkerrassa. Täydellistä! Silloin voit nähdä, mitkä seinät ehdottomasti eivät saa kaatua, ja mitkä seinät vain tukevat.
Minun on vähän vaikea nähdä, miltä punaisella merkitty elementti (vai onko niitä useita?) näyttää. Onko siinä saumoja? Näyttääkö se jollain tavalla erilaiselta kuin muut elementit? En yksinkertaisesti oikein ymmärrä, miksi sitä ei lasketa mukaan siihen osioon, joka on piirretty heti sen oikealla puolella (siis piirustuksessa).
Olen testannut kahta vaihtoehtoa sähkövedoksiin.O Ombyggnationsnewby sanoi:Olen keksinyt hieman nokkelia ratkaisuja vetääksi johtoletkua sähköille
Mukavaa, että en ole ainoa, joka on ostanut Mockfjärdsin talon tajuamatta sitä ennen ostoa...
Anteeksi, että kaappaan ketjun. Mutta uskon, että monia kiinnostaa. Ehkä voisit kuvata uuden ketjun:
Nokkelia ratkaisuja johtoletkun vetämiseen kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta. Voisitko kuvailla, miten teit sen?
Ensimmäisissä kahdessa huoneessa vedin johtoletkun, joka piilotettiin alkuperäisen ontelon kattolistan taakse. Hieman hankalaa, koska valitsin myös upottaa 1-2 liitäntäkoteloa kumpaankin huoneeseen korkealle seinälle.
Alkuperäisratkaisussa ei valitettavasti ole pääsyä liitäntätiloihin.
Ratkaisu näissä kahdessa huoneessa ei ollut myöskään ihan paras, koska useissa kohti säteen pienuus johtoletkuissa oli hieman liian pieni. Tämä voi olla ongelma myöhemmin, jos haluaa vaihtaa tai lisätä johtoja.
Loput huoneet valitsin alentaa kattoa 45 mm karmeilla ja uudella kipsillä. Silloin pystyin vetämään uusien sähköjen tätä tilaa ja asentamaan kattokotelot, joissa kaikki liitännät tehdään, ja jotka sitten peitetään kattolampuilla. Tämä tietysti tarkoittaa enemmän työtä ja hieman korkeuden menetystä, mutta se helpottaa johtojen vetämistä suoraan ilman hankalia mutkia.
Talon omistaja
· Huddinge
· 238 viestiä
Kyllä, juuri niin. Mutta mietin, miltä se elementti ("laatikko"), joka piirustuksessa sijaitsee lähimpänä oikealla portaista, näyttää (se elementti, jonka olen merkinnyt punaisella). Onko se noin puolet talon pituinen? Vai onko se elementti jaettu osiin? Elementti, joka on merkitty punaisella, on piirretty eri tavalla kuin ne pitkät elementit, jotka sijaitsevat aivan oikealla siitä, ja olen epävarma miksi.M Mathias94 sanoi:
Oikealla oleva elementti menee suunnilleen tarkalleen puolet talon läpi. Lisäksi savupiippu menee piirustuksessa olevaan nelikulmioon.B bearmaniac sanoi:Kyllä, juuri niin. Mutta mietin, miltä elementti ("laatikko"), joka piirustuksessa on lähimpänä oikealla portaiden puolella, näyttää (se elementti, jonka olen merkinnyt punaisella). Onko se suunnilleen puolet talon pituudesta? Vai onko elementti jaettu osiin? Elementti, joka on merkitty punaisella, on piirretty eri tavalla kuin pitkät elementit, jotka ovat vielä siitä oikealla, ja en ole varma, miksi.
Elementti, jossa minun pitää poistaa seinä, menee ulko-ovelta (elementin alusta katsottuna alaspäin) ja jatkuu sitten niin, että se on eteinen, joka on muotoiltu ja menee kuvaan vasemmalle, portaat kellariin menevät juuri ylös vievien portaiden ali.
Liitän kuvat elementistä keittiön ja portaiden suuntaan
Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan 😁
Talon omistaja
· Huddinge
· 238 viestiä
Silloin tulkitsen sen niin, että se, minkä piirsin punaisella ympyrällä uskoen sen olevan yksi elementti, onkin itse asiassa kaksi elementtiä?
Jos niin on, olisin varovainen ottamaan alas ulkonevan seinän - en ainakaan tekisi sitä ilman lisävahvistustoimia. Tunteeni, kun olen asunut tällaisessa talossa kahdeksan vuotta, on, että riittää laittaa kunnollinen poikittainen palkki (45x170+) kattoon korvaamaan poistettavat pienet seinät (oranssi piirustuksessa). Nämä palkit tulisi mieluiten kiinnittää suoraan koko lattian poikkiparrun läpi 8x240-ruuveilla, vähintään yksi ruuvi per elementti. Jos ne voidaan lisäksi kiinnittää piirustuksen vasemmanpuoleisiin seiniin, rakenne tulee olemaan sitä vakaampi. Vaikutus taloon tulisi olla minimaalinen tämän toimenpiteen seurauksena.
On korostettava, että tämä on pätevä arvaus, ei rakennesuunnittelijan lausunto. Perustan tunteeni muun muassa siihen, että talossani oli joku poistanut kantavan seinän noin 8 elementin levyisen, eikä lattian poikkiparru romahtanut useaan vuoteen (kuinka monta on epäselvää, mutta vähintään neljä vuotta, luultavasti huomattavasti enemmän).
Jos niin on, olisin varovainen ottamaan alas ulkonevan seinän - en ainakaan tekisi sitä ilman lisävahvistustoimia. Tunteeni, kun olen asunut tällaisessa talossa kahdeksan vuotta, on, että riittää laittaa kunnollinen poikittainen palkki (45x170+) kattoon korvaamaan poistettavat pienet seinät (oranssi piirustuksessa). Nämä palkit tulisi mieluiten kiinnittää suoraan koko lattian poikkiparrun läpi 8x240-ruuveilla, vähintään yksi ruuvi per elementti. Jos ne voidaan lisäksi kiinnittää piirustuksen vasemmanpuoleisiin seiniin, rakenne tulee olemaan sitä vakaampi. Vaikutus taloon tulisi olla minimaalinen tämän toimenpiteen seurauksena.
On korostettava, että tämä on pätevä arvaus, ei rakennesuunnittelijan lausunto. Perustan tunteeni muun muassa siihen, että talossani oli joku poistanut kantavan seinän noin 8 elementin levyisen, eikä lattian poikkiparru romahtanut useaan vuoteen (kuinka monta on epäselvää, mutta vähintään neljä vuotta, luultavasti huomattavasti enemmän).
Klikkaa tästä vastataksesi