No niin, tässä tulee ensimmäinen viestini tähän foorumiin.
Minä (tai rakas vaimoni) haluamme niin kovasti peilipaneelin eteiseen ja nyt vähäisen tutkimisen jälkeen uskon tietäväni, miten aion sen rakentaa.
Meillä on paljon ovia eteisessä, joihin peilipaneeli päätyy, mikä johtaa pulmaani...
Miten saa järkevän lopetuksen ovenkarmiin nähden?
Käsittääkseni uusi sokkeli tulee siis ulottumaan, sanotaan 15mm. Sittenhän se tulee tietenkin 15mm ulos ovenkarmista.
Tuskin sitä voi mitenkään "viistää", koska se ei ole tasainen takaa.
Olen yrittänyt havainnollistaa kysymystäni yksinkertaisella kuvalla.
En ole vielä päättänyt, käytänkö MDF:ää vai planhyvattua puuta, mutta ehkä täällä jollakin on enemmän tietoa siitä, mikä on parasta käyttää.
Ajattelet oikein, yleensä se leikataan kulmaan, niin profiili jatkuu seinässä, kun se lopetetaan sillä tavalla, 45 asteen kulma, liimaa osat yhteen, jotta siitä tulee tiivis ja siisti.
Ajattelet oikein, se yleensä listoitetaan sisään, joten profiili jatkuu seinään samalla tavalla lopetettaessa, 45 asteen viiste, liimaa yhteen osat, jotta siitä tulee tiivis ja siisti.
Ok
Mutta eikö silloin tule ontelo "uuden" sokkelin ja vanhan väliin, kun sokkeli ei ole täysin tasainen takana vaan hieman pyöristetty?
Kysymys 2:
Minkälaista vuorilautaa pitäisi käyttää? Meillä on nyt tavalliset "suorat" noin 12x56 mutta ne eivät oikein tunnu olevan samassa tyylissä peilioven kanssa?!
Antiikki vai talonpoikainen?
En tiedä auttaako vai haittaako, mutta tältä se näyttää meillä. Periaate tuntuu samalta. Meidän foder ja socklar ovat 15x95 ja 15x120 vastaavasti. Sockel ja dekorlist välissä on masonite, jotta rakennettaisiin mahdollisimman vähän.
Mutta eikö silloin jää aukko "uuden" jalustan ja vanhan välille, kun jalusta ei ole täysin tasainen takaa vaan hieman pyöristetty?
Kysymys 2:
Millaista listaa tulisi käyttää? Meillä on tavalliset "suorat" nyt, suunnilleen 12x56, mutta ne eivät tunnu ihan samalta tyyliltä kuin peilipaneeli on?!
Antik tai allmoge?
Luulen, että ymmärsit sen täysin väärin, otat listan, leikkaat sen 45 asteen kulmaan kohdasta, jossa se päättyy, leikkaat sitten vielä yhden 45 asteen kulmaan saman paksuisen palan kuin lista, liimaat tai naulat osat yhteen, niin se näyttää siltä kuin lista jatkuisi seinään profiilin mukaisesti ja listan takaosa ei näy, juuri siksi, että leikkaat sen, listan etupuoli seuraa siten koko matkan ja peittää myös takaosan.
Luulen, että ymmärsit sen aivan väärin, otat listan, katkaiset sen 45 asteen kulmassa siinä kohtaa, missä sen tulee loppua, katkaiset sitten vielä yhden palan 45 asteen kulmassa saman paksuisena kuin lista, liimaat tai naulaat osat yhteen niin että se näyttää kuin lista jatkuisi seinään profiilin kanssa ja listan takaosa ei näy, juuri sen vuoksi, että teet sen viisteeseen, listan etupuoli seuraa siten koko matkan ympäri ja peittää myös takaosan.
Nyt ymmärrän!
Siitä tulee vähän näpräilyä, kun meillä on 6 ovenaukkoa/ovea käytävässä
Kiitos paljon kaikista vinkeistä!
Mitä tulee rintalistaan (luulen, että niin se kutsutaan), tämän voi ehkä tehdä viisteeseen kohdasta, joka ulkonee kehysten yli?
Ja nyt ymmärrän!
Siitä tulee hieman puuhaa, kun meillä on 6 oviaukkoa/ovea eteisessä
Kiitos paljon kaikista vinkeistä!
Mitä tulee bröstlisten (jota luulen sen olevan), kenties sen voisi jiirata siinä, mikä ulottuu listan ulkopuolelle?
Voit tehdä bröstlisten kanssa kuten Takläggare ehdottaa profiilisokkelin kanssa. Se näyttää tyylikkäämmältä ja tuntuu mielestäni työstetymmältä, mutta muuten ei ole epätavallista, että viistosahaus päättyy listan korkeuteen, jos lista on paksumpi kuin lista.
Jos päätätte jatkaa ohuilla listoilla, tulee melko suuri korkeusero, jos kyseessä on paksu bröstlist, mutta kun kaikki on maalattu, se näyttää varmasti hyvältä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.