983 lukukertaa ·
8 vastausta
983 lukukertaa
8 vastausta
Miten tehdä yksinkertainen eristämätön betonilattia
Minulla on tila kellarirapujen alla/vieressä (vanha torppa), joka koostuu osittain betonilattiasta/-muurista ja osittain maasta/lecasorasta. Haluaisin valaa koko alueelle eristämättömän betonilattian voidakseni käyttää sitä varastona.
Mikä on suositeltava rakenteellinen ratkaisu tähän? Maasta voi varmasti tulla jonkin verran kosteutta.
Ajatukseni oli kaivaa 10 cm, kaataa lecasoraa ja sitten levittää ohut (20-50 mm) pintavalu koko alueelle (leca+olemassa oleva betoni), jotta saadaan yhtenäinen valmis lattia. Toimisiko se?
Mikä on suositeltava rakenteellinen ratkaisu tähän? Maasta voi varmasti tulla jonkin verran kosteutta.
Ajatukseni oli kaivaa 10 cm, kaataa lecasoraa ja sitten levittää ohut (20-50 mm) pintavalu koko alueelle (leca+olemassa oleva betoni), jotta saadaan yhtenäinen valmis lattia. Toimisiko se?
Viimeksi muokattu:
Jos on yksi asia, jonka voin varmasti sanoa katuvani aiemmissa remontoinneissani, se on ollut se, että olen aivan liian usein purkanut liian vähän enkä mennyt koko matkaa.
Vinkkini? Kaiva 30 cm, laita kapillaarikatkaisevaa soraa, sitten sopivaa eristettä, sitten betonia, ja lopuksi tasoite koko alueelle. Jotta todella tekisit sen täydellisesti, irrota olemassa oleva betoni (se käy nopeammin kuin luulet, ja ison piikkausvasaran vuokraaminen ei maksa paljoa päiväksi) ja tue väliaikaisesti portaat jonkin varaan. Usko minua, tuleva sinäsi kiittää sinua siitä, että käytit muutaman ylimääräisen päivän tähän.
Vinkkini? Kaiva 30 cm, laita kapillaarikatkaisevaa soraa, sitten sopivaa eristettä, sitten betonia, ja lopuksi tasoite koko alueelle. Jotta todella tekisit sen täydellisesti, irrota olemassa oleva betoni (se käy nopeammin kuin luulet, ja ison piikkausvasaran vuokraaminen ei maksa paljoa päiväksi) ja tue väliaikaisesti portaat jonkin varaan. Usko minua, tuleva sinäsi kiittää sinua siitä, että käytit muutaman ylimääräisen päivän tähän.
Kiitos vinkeistä. Mietin myös olemassa olevan betonin poistamista. Tämä on kuitenkin vain säilytystila, joten ajattelin tehdä sen niin yksinkertaiseksi kuin mahdollista.torparavgrund sanoi:
Jos on yksi asia, jota voin varmasti sanoa katuvani aiemmissa remonteissani, se on se, että olen aivan liian usein purkanut liian vähän enkä mennyt koko matkaa loppuun asti.
Neuvoni? Kaiva 30 cm syvyyteen, laita kapillaarikatkosepeliä, sitten sopivaa eristystä, sitten betoni, ja lopuksi tasoitemassa koko alueelle. Jos haluat todella tehdä sen täydellisesti, poista betonin joka on paikallaan (se käy nopeammin kuin uskotkaan, ja kunnollisen piikkausvasaran vuokraus ei maksa paljoa päiväksi) ja tue tilapäisesti portaat jollain. Uskokaa minua, tuleva itsesi kiittää sinua siitä, että käytit muutaman ylimääräisen päivän tähän.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Golvvärme på oisolerat betonggolv?
Golv -
Microcement på oisolerat betonggolv i källaren, är det en hållbar idé?
Golv -
Tvättstuga med oisolerat betonggolv
Tvättstuga -
Helposti korjata reikä betonilattiassa?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Oisolerat betonggolv i källare - lägga klinkers direkt eller flytspacka först?
Golv