Hei! Olen parhaillaan remontoimassa pojan huonetta ja minulla on pieni kysymys! Meillä on pieni huone, josta olemme ajatelleet tehdä "vaatehuoneen". Ennen kaikkea harkitsemme jonkinlaisen "elfa" hyllyjärjestelmän asentamista, mahdollisesti liukuoven kanssa. Ongelma on, että savupiippu kulkee seinää pitkin, johon hyllyt olisi tarkoitus kiinnittää. Miten kiskot saa kiinnitettyä hyvällä tavalla? Saako porata? Onko joku tehnyt vastaavaa?

Liitän kuvan, joka ei ehkä ole paras, mutta siitä voi olla helpompi ymmärtää, miltä sen pitäisi näyttää! Kiitos vastauksista!

Myös muut ehdotukset ovat tervetulleita!!!

• Huoneen nurkka, jossa valkoiseksi maalattu seinä, puinen lattia ja leca-kivirakennetta. Oikealla puukasaa ja sähköjohdot näkyvät.
Käytättekö savupiippua? Siinä tapauksessa teidän pitäisi varmaan tarkistaa nuohoojalta, miten voitte rakentaa sen ympärille...

Kyllä me käytämme sitä. Käytämme pellettiä kotona!

Nuohooja, kuten sanottu. Ja on todennäköistä, että hän sanoo ei.

100 mm etäisyys palavaan materiaaliin koskee yleensä kaikkia tapauksia niihin kanaviin, joita käytetään tulisijaan.

Onko siis ok, jos muurattu tukki on yli 100mm paksu itse savukanavasta?
Rakentaako sitten suoraan vasten?

Ei, ei kanaville, joita käytetään uuneihin. Mahdollisesti nokisuojaajasi voi suostua korvaamaan 100 mm ilmaa 100 mm kivivillalla, jonka ulkopuolelle voit sitten rakentaa. Mutta vapaa ilmavirtaus on parasta, mitä voit olla suojataksesi itsesi tulipalolta.

Tämä johtuu siitä, että eivät yleensä itse muurin tiilet hajoa, vaan ennemmin halkeamia syntyy kivien väliseen saumaan/laastiin. Täystiiliseinä on tietysti parempi kuin puolitiiiliseinä, mutta silti.

http://www.umesotning.se/?expand=1&pageID=9&subpageID=39

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.