Hei!

Olen uusi täällä foorumilla ja myös talojen rakentamisessa ja ajattelin pyytää neuvoja. Olen nyt tekemässä luonnosta noin 3,5x4m kokoisesta piharakennuksesta, jossa on pulpettikatto. Yksi päädyistä (korkeampi) tulee olemaan peitetty erilaisilla käytetyillä ikkunoilla.

Suunnittelu tuntuu hauskalta ja koska se pääasiassa tulee olemaan kesähuone, en ole kovin huolissani seinän alhaisesta eristystasosta, joka kaikki ikkunat aiheuttavat. Olen kuitenkin mietteliäs rakenteen kestävyydestä, koska seinälle tulee monta raskasta ikkunaa, jolloin pystysuorat tukipuut eivät voi olla 60 senttimetrin välein, vaan pikemminkin 1 metrin, ehkä enemmänkin. Luonnos pulpettikattoisesta mökistä, jossa on korkea ikkunaseinä, jossa on useita käytettyjä ikkunoita sommiteltuna tiiviisti.

Tietääkö joku jotain, miten pitäisi ajatella tämän tyyppisessä rakenteessa?

Pitäisikö meidän esimerkiksi harkita paksumpia tukipuita, kuten 45x120?

Terveisin,
Love

• Tietokonepiirros rakennuksesta, jossa on pulpettikatto ja yksi seinä täynnä erikokoisia ikkunoita.
Suunnittelukuva rakennuksesta, jossa on moniosaisia ikkunoita ja tasakatto. Suunnitelma seinästä, jossa on yhdeksän ikkunaa eri järjestyksessä, mukaan lukien kaksi keltaista ikkunaa vasemmalla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.