Onnistuin huutamaan netistä lavan, jossa oli:
"70-pakettia Ruuvi, pultti, mutterit ja aluslevyt" huutokaupasta.
Näin muutaman kuvan paketeista, joissa oli esillä monia hienoja ruuveja ja pultteja!
Koska ruuvi mainittiin ensin, odotin, että ruuveja olisi eniten.
Kävin hakemassa tavarat eilen.
70 pakettia, noin 200 kg, ehkä 5-10 pakettia ruuveja (hienoja, kalliita). Sitten oli lähes pelkkiä pultteja. Jotkut ihan ok, mutta useimmat olivat UNC/UNF kierteellä. Eikä mukana ollut muttereita.
Mutta nämä ovat jykeviä pultteja! Niitä on kaikenkokoisia, 200 pultista 20:een per paketti. Joten se on iso määrä pultteja.
Ostin koko setin 1500:-
No, tämä olkoon oppirahaa, ja osa siitä on käyttökelpoista.
Mutta kaikki nämä pultit UNC/UNF kierteellä? Mitä teen niillä? Voit ostaa niihin sopivia muttereita esimerkiksi biltemasta halvalla.

Olen mielessäni alkanut listata, mihin paksumpia pultteja voi käyttää. Lista on lyhyt :)

Asun omakotitalossa ja remontoin paljon. Ja se sisältää paljon puutöitä. Terassi, työkaluvaja, puuvaja jne. Mutta usein käytetään eri kokoisia ruuveja.

Mitä teen 50 paketilla pultteja? Rakentaisinko ruuvilinnan, jossa voin tarjota teetä naapureille?

Viimeksi muokattu:
Nettihuutokaupat ovat vaarallisia. Olen itse ostanut joitain tavaroita, joihin olen enemmän tai vähemmän tyytyväinen. Melkein pitää mennä katsomaan tavaroita ennen kuin ostaa.

messerschmidt-tilassa se on itse asiassa nimeltään skruv, vaikka siinä on kuusikulmainen pää. (olettaen, että kutsut sitä bult)

UNC/UNF-kierteet voivat olla kiinnostavia ihmisille, jotka kunnostavat vanhoja autoja, veneitä, lentokoneita tai esim. vetureita tai mitä tahansa. Olemme kaikki erilaisia, mutta henkilökohtaisesti säilytän kaikki sellaiset eri laatikoissa, sellaiset on hyvä olla olemassa ennemmin tai myöhemmin :)

C
Ei lentokoneet, mutta muuten. (Täytyy olla hyväksyttyjä juttuja lentokoneissa.) Katso foorumeilla, joissa on jenkkiautoja ja vastaavia.

Onko sinulla kuvia/teknisiä tietoja siitä, mitä on saatavilla?

Jossakin foorumilla on ketju huutokaupasta, johon "joku" osallistui...

Ooops. Joku osti 17 000 keittiön kaapinovia eri yhteensopimattomissa mitoissa 300 kruunulla...onneksi hänellä oli silppuri.

"Joku" foorumilla sattui ostamaan 24 lavallista roskaa. Toinen foorumin "Joku" sai suurin piirtein yhtä paljon tavaraa kuin mitä mahtuu rekkaan omaan pikku henkilöautoonsa.

Huutokaupat ovat hauskoja...mitä pyydät pultista..:)

cheetah1 sanoi:
Ei lentokoneita, mutta muuten. (On oltava lentokoneessa hyväksytyt tuotteet.)
Muuten se olisi ollut löytö! Maksoin noin $300 pari pulttia ja kaksi pientä metallikulmaa Bell 206:een kerran muistaakseni..

Ehkä voisit tehdä taideteoksia tässä tyylissä?
2009-12-27_020.jpg

Luulin, että ruuvi on aina terävä :) Hyppy. Ilmeisesti ei ollut täysin oppinut.

Ajattelin tehdä listan kaikesta, mitä oli mukana. Lähetän sen tänne sitten, mutta sen valmiiksi saaminen kestää hetken (kuukausia). Ei ole nyt aikaa, ja tavaraa on aika paljon.

Tässä on pari kuvaa :)

• Puulaatikko, jossa on useita pahvilaatikoita ja paketteja.
  • Keltainen Gunnabo-ruuvipakkaus, jossa näkyy sisällä olevia ruuveja laatikon ikkunan läpi.
  • Pakkaus, jossa lukee "Arvid Nilsson", sisältää ruuveja ilman kärkeä. Pakkaus on varastossa muiden laatikoiden ympäröimänä.
  • Laatikollinen ruuveja, joissa on tasapäät, keskustelussa rakennusprojektista ja luetellusta tarvikkeista.
Jos jotkut pulteista ovat 20 mm halkaisijaltaan, niin voit ehkä myydä ne Festool MFT -omistajille (minulle esim.) "bench dogsina"?

/fth

fth sanoi:
Jos joitakin pulteista on 20mm halkaisijaltaan, niin voisit ehkä myydä niitä Festool MFT:n omistajille (minulle esim.) "bench dogeina"?

/fth
En tiedä, mitä festools mft tai "bench dogs" ovat. Mutta luulen, että minulla saattaa olla joitakin 20mm pultteja lojumassa. Noin 10-15 kiloa... Pitää tarkistaa se.

Hmm. Harmi että asut niin kaukana.

Mitä mieltä olette siitä, että kuvaatte kaiken, kirjoitatte ylös mitä ne ovat (ehkä ennemmin tämä kuin kuvaaminen, siitä tulee paljon kuvia) ja laitatte ne myyntiin blocket:iin?
Näin ehkä pääsen eroon useimmista pultseista, ja pidän vain sen, mitä haluan säilyttää (ruuvit)

Kokeilen laittaa sen myyntiin blocketissa.
Tein inventaarion tänään. Tuloksena seuraavaa (paitsi ne mitä haluan pitää itse)

Pultti kuusikulmainen pää UNC/UNF

3/4" x 51mm x 10kpl
3/8" x 76mm x 200kpl
3/8" x 51mm x 100kpl
5/16" x 89mm x 200kpl
5/16" x 114mm x 500kpl
1/4" x 89mm x 800kpl
1/4" x 114mm x 500kpl
1/2" x 127mm x 75kpl
1/2" x 89mm x 75kpl
1/2" x 2" x 100kpl
1/2" x 76mm x 100kpl
5/8" x 140mm x 60kpl
5/8" x 152mm x 45kpl
7/8" x 102 x 35kpl

Vaunupultti
M8 x 40 x 40 x 100kpl

Kuusiokantaruuvit
M4 x 0.20mm x 300kpl
M6 x 60 x 800kpl
M6 x 0.16mm x 200kpl

Kuusiokoloruuvi, UH
M10 x 45mm x 600kpl

Sarana hitsaukselle 18kpl

Öljynipat noin 150-200kpl.

Mutteri:
UNF 5/8 x 400kpl
M27 lukko x 23kpl

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.